• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Alternatief 3m Tape

paulb

Detailing rookie
17 aug 2009
558
0
Hoi,

Ik vroeg me af of er nog goede alternatieven zijn voor de veel gebruikte 3M tape. Zo zie ik bij een aantal mensen dat deze paarse tape gebruiken.

Wat is er allemaal op de markt en waar verkrijgbaar.
 
De paarse tape heb ik ook een keer gehad. Deze kwam bij de Action vandaan.

Is echt een t*ring tape }:)w Laat allemaal lijmresten achter ....

Gewoon de blauwe 3M tape gebruiken en deze bij CC kopen ;)
 
Die paarse is dus niks. Ik zelf heb laatst bij de Gamma 3M Schotch painters tape gekocht welke ook na 14 dagen te verwijderen was. Deze is iets donkerder van kleur en vind ik persoonlijk wel wat fijner werken.

Ik denk dat ik maar weer wat 3M tape ga kopen bij CC
 
De 3M tape die wij verkopen is een soort die in de bodyshops gebruikt wordt, dus speciaal voor automotive gebruik, dat zijn de anderen meestal niet ;)
 
:weetniet maar ik gebruik dus die paarse van de action om dat de 3m versie in de zon zijn lijm laag afgeeft aan je polijst pad en geloof me dat is een bitch om van je lak te krijgen}:)w

Leuk dat zoveel mensen zo veel verschillende ervaringen met diverse producten hebben.
 
Ik gebruik de gele 3M afplaktape. Deze wordt veel door schilders gebruikt. Deze laat geen lijmresten achter.

Het is geen papier en/of crepe achtig tape zoals de blauwe 3M tape. De gele is een beetje plasticachtig.

545497_LB_00_FB.EPS.jpg


Vrij prijzig, voor een rol van 25mm breed, betaal je 7,50 euro
 
Die paarse van de Action heb ik ook een paar rolletjes van, geen last van lijmresten, alleen het lazert er zo af.

Had laatst ook iets afgeplakt om een 50/50 te maken, na hem 4 keer geraakt te hebben met Inizio op oranje trok de Dap m helemaal los.....:klap

Ik gebruik het nu dus alleen nog op stukjes waar de pad niet komt, maar die ik toch afgeplakt wil hebben.

Blauwe 3M voldoet verder heel goed.:)^
 
mijne komt gewoon uit de schilderafdeling, het is blauwe Tessa-tape (normaal voor ramen). Doet het stukken beter dan de gewone gele natuurlijk. 3M nog niet geprobeerd...
meer dan 7 euro voor een rol is wel veel, maar je kan die ook op selectieve plekken gebruiken en goedkopere op andere...
 
dannydehert zei:
mijne komt gewoon uit de schilderafdeling, het is blauwe Tessa-tape (normaal voor ramen). Doet het stukken beter dan de gewone gele natuurlijk. 3M nog niet geprobeerd...
meer dan 7 euro voor een rol is wel veel, maar je kan die ook op selectieve plekken gebruiken en goedkopere op andere...

Ik gebruik ook de Tessa tape,vroeger altijd 3M en ik merk geen verschil tussen beide !
 
Eelco zei:
Had laatst ook iets afgeplakt om een 50/50 te maken, na hem 4 keer geraakt te hebben met Inizio op oranje trok de Dap m helemaal los.....:klap

Truk is hem op een goed droge ondergrond te plakken en stevig aan wrijven, dan heb je er geen last van.

Mijn rotery heeft het tot nu toe nog niet losgerukt.

Peter Jansen zei:
Niet helemaal tevreden over de blauwe 3M :no
Ook last van de lijmlaag die er van onder kan komen ?
 
@ dannydehert:
is deze ook gewoon bij de bouwmarkt verkrijgbaar dan?
ik heb nl. die gewone gele... is opzich wel goed maar blijft niet super goed zitten
 
Ik heb eens geïnformeerd bij de leverancier wat de rollen tape verkoop doen...

19mm, € 4,37 euro ex btw per rol, minimum afname 48 rollen
25mm, € 5,38 euro ex btw per rol, minimum afname 40 rollen
38mm, € 8,61 euro ex btw per rol, minimum afname 24 rollen

Het gaat om type 3M, Scotch® 244 Goud afplaktape.

Ik en diverse andere forummers hebben deze tape tot volle tevredenheid gebruikt.
 
nou, patrick,, ff toestemming vragen aan tim, en een groupbuy ervan maken??
ik heb er wel belang bij

dit is de omschrijving trouwens

Goudkleurige, gladde, extra dunne papiertape met speciale impregnering en een bijzonder hoogwaardige acrylaatlijm met gemiddelde kleefkracht. Tot 5 maanden UV- en weerbestendig. Zowel binnen als buiten te gebruiken. Bijzonder geschikt voor lak- en plamuurtechniek, verf op waterbasis en extreem gevoelige oppervlaktes. Zeer platte verfzijde, geen verloop van de kleur.
 
ThaBird zei:
Ook last van de lijmlaag die er van onder kan komen ?

Bij de ene auto is het hartstikke fijn, en op een andere auto blijft het totaal niet plakken. Één keer raken met de machine en het laat los. Heeft op sommige auto's voor een hoop ergenis gezorgt hier...

Groet, Peter