• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Alternatief voor Carclean.com Hi-Tech Foam Applicator

DAF-44

Banned
Disaster of Bling
1 nov 2008
619
0
Tot op heden gebruik ik voor het waxen de Carclean.com Hi-Tech Foam Applicator. Eigenlijk is deze voor mijn handen iets te klein. Na een tijdje krijg ik kramp in mijn handen.
Ik ben nu opzoek naar een iets grotere/dikkere versie (ook weer in foam kwaliteit) waarbij ik iets meer grip heb.

Ik heb eens in de shop geneust en kwam het volgende tegen.
1- Meguiars
2- Lake Country
3- Lake Country
4- Wolfgang

Nr. 3 en 4 vind ik weer te groot (ik heb de witte LC dus ken het formaat). Blijft over 1 - 2.

Betr. nr. 1: Heeft de Meguiars foam pad meer grip in vergelijking tot de Carclean applicator?
Betr. nr. 2: Bij nr. 4 staat geen foto maar is dit de ronde rode wax/sealant applicator. Deze heb al eens gezien en lijkt me ideaal
 
De Megs pads zijn wat dikker ,maar even groot. Ze hebben iets meer grip..Maar of dit je probleem gaat oplossen..? :weetniet

Die wolfgang pads werken best lekker hoor ,ik heb er één van dezelfde vorm (geen van wolfgang) ,eerst vond ik het maar niets ,maar na een paar maal gebruiken ,vooral bij de Collinite grijp ik er snel naar. Omdat ze wat zwaarder (dikker) zijn pak je minder gauw teveel wax. En je handen worden niet zo vettig ,omdat je hem op de kanten vasthebt. Deze heeft trouwens 3 kleuren Rood ,geel en zwart ,één kant is zacht (voor wax ,sealants ,..) en één kant is wat ruwer (om te polijsten).

Ik geloof dat die dressing pad ,van microvezel is ,dus weet niet of dat iets voor je is.
 
Ik zit meer aan die rode ronde lake te denken. Staat die er bij in de shop?
Een TE grote pad is denk ik niet echt handig in de kleine hoekjes en deurlijsten. Althans dat vermoed ik. Of komen jullie met die grote Wolfgang/Lake goed weg? Of gebruiken jullie er nog een kleine pad naast?
 
Van dat lijstje heb ik de Meg's, rode LC en de Wolfgang. De rode LC handpad vind ik het beste. De Meg's vind ik te klein en te fragiel (ik heb graag iets dat ik stevig kan vasthouden) en die van Wolfgang, die gebruik ik eigenlijk niet zoveel omdat de rode LC pad het leukste werkt. Die is trouwens heel zacht en heel plooibaar. Die is wel niet rond, zelfde vorm als die van Wolfgang
 
DAF-44 zei:
Ik zit meer aan die rode ronde lake te denken. Staat die er bij in de shop?
Een TE grote pad is denk ik niet echt handig in de kleine hoekjes en deurlijsten. Althans dat vermoed ik. Of komen jullie met die grote Wolfgang/Lake goed weg? Of gebruiken jullie er nog een kleine pad naast?

Die rode ronde zijn onderweg naar ons. Die lange rode lake pad is zo flexibel dat je makkelijk in hoekjes komt.
 
De Meg's is iets groter en en wat dikker, die kan je zeker proberen. Ik vind die zelf ook fijner dan de Carclean pads maar dat is persoonlijk.
 
Gebruik zelf die rode ronde, is een heerlijk zacht padje, deze is net iets dikker en groter in diameter dan de gele meguiars.

diameter Meguiars: 10.5cm, diameter ronde LC: 11cm
dikte Meguiars: 2.5cm, dikte ronde LC: 3cm
 
nicknameless zei:
Misschien is dit een optie?
Tis dan wel geen foam, maar werken wel lekker. Zelf heb ik de ronde modellen nog.

Voor harde wax vind ik een foam pad op de een of andere manier fijner werken. Voor sealant of vloeibare wax gebruik ik vaak de Poorboy's Microfiber pad.
 
megane_cc zei:
Gebruik zelf die rode ronde, is een heerlijk zacht padje, deze is net iets dikker en groter in diameter dan de gele meguiars.

diameter Meguiars: 10.5cm, diameter ronde LC: 11cm
dikte Meguiars: 2.5cm, dikte ronde LC: 3cm

Ik heb die Rode LC in de handjes gehad. Dat is wat mij betreft dus de perfecte wax pad. Niet TE groot maar wel met voldoende grip.