• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Alweer vraagje over pads: welke Lake Country pads heb ik nodig voor de Raffini polijstkit?

deasha

Detailing chief
5 feb 2010
192
85
He 'collega's'
Wederom een vraag over pads alleen dit keer van mijn kant.. :weetniet
Heb al even gezocht uiteraard maar zag door de bomen het bos niet meer...

Heb binnenkort een dap 2e hands van een mede 'forumer'
maar nu de pads...
Wil de smartpads van LC.. maar hoeveel van welke allemaal...
ken het schemaatje van de LC pads in de sticky hierboven..
maar hoeveel pads heb ik nodig...

ben van plan de raffini polijst kit te halen..
en wil álle stappen afwerken kwa detailing (wassen, kleien, polijsten, glaze, sealent, wax)
welke pads en hoeveel van de verschillende pads moet ik hebben!..

Alvast bedankt!!
erwin
 
Een beetje vragen naar de bekende weg, maar vooruit...;)

Als het budget onbelangrijk is, neem van alles 1, en van de "meest gangbare pads" 2 stuks.
Dat zijn dan extra zeg maar 2 witte, 2 (light) groene, en 2 zwarte.
Rood, geel, blauw, (heavy)groen heb je meestal genoeg aan als je er 1 van hebt, en hiermee kom je met een beginnende collectie aardig uit de voeten.
Vergeet ook niet om een woolpad te bestellen. Dat is mijn inziens vaak een gemiste kans die veel mensen laten liggen omdat ze denken dat deze pad niet echt geschikt is voor een DAP500 maar niks is minder waar. Met de woolpad van LC zijn zeer goede resultaten te halen (qua cuttingfactor).

Is het wel budget afhankelijk? Kies dan bijvoorbeeld voor oranje, wit, groen en zwart, evt een rode of blauwe erbij om sealants of liquid wax soorten uit te werken.
 
Ligt er aan, in principe elke stap gebruik je een ander soort pad.
Goed rekening houden dat mocht je padje laten vallen ( eikel die je dan bent :LOL ), dan goed schoonmaken eer je verder bent !

Wassen= geen pad
Kleien = geen pad

Bekijk je even het DAP-Raffini pakket:

Polijsten = Oranje + Wit
Glaze = Zwart
Sealant = Blauw
Wax = Concorso
 
Ja wassen en kleinen snap ik dat ik dat zonder pad doe..
maar ging even voor een sort verhaals opbouw ofzow denk ik :D
 
ja kan hier in iedergeval een hoop mee!!
met welke pad kan ik het beste de finish polish doen? zwart of wit.. of...?
 
ligt aan de hardheid van de lak.


hele zachte kan je zwart nemen
middel harde lak kan je light green nemen
hardere lakken kan je de witte nemen.

met de witte kan je dan ook je medium polish gebruiken (monello mezzo in dit geval) (dus voor finishing en medium polish te gebruiken)

ik zelf heb maar 1 set pads, noodzakelijk is het dan om ze schoon te maken (of 2 keer)
dit vind ik zelf geen probleem.

ik ben begonnen met:

oranje / wit / zwart / rood
 
Zo fijn mogelijk proberen te eindigen.
Als je zwart hebt...zwart nemen.
Denk dat je dan mooier eindigt dan met wit ( beide zelfde polijstmiddel ): ga je toch stapje strakker in mijn ( leken ) ogen
 
ligt er helemaal aan wat voor lak je hebt, mijn alfa zag ik het verschil echt niet!
de megane heb ik er nog niet mee aangevallen..

ik heb nog geen problemen gehad te finishen op wit + finale, zolang je de finale maar helemaal door / uit werkt.
daarna zwart met limeprime lite, vind ik een erg lekkere combi (de gewone limeprime zou er ook goed op kunnen)

ideaal zou licht groen zijn! alleen heb ik die niet:-"