• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

APC maakt deurpaneel van Golf blauw!! HELP (foto update!!)

Kawouter

Detailing addict
15 feb 2011
402
62
8o Ik heb het zwarte deurpaneel van de golf 4 van mijn collega schoon gemaakt maar nu staat dat helemaal blauw uit.

Hoe komt dat dan?

Voor zover ik weet het ik gewoon 1:10 verhouding aan gehouden.
 
Het kunstof. Heb het gedaan met de bloauwe zachte doek van Dodo als ik mij niet vergis. Oja het is APC van Meguiars.

Maar nog belangrijker, hoe krijg ik het weer zwart???
 
Als je het gewoon afneemt met water, spray & Wipe o.i.d.?
 
Nope. Het lijkt alsof het heel erg snel is ingetrokken ofzo. Heb het gewoon afgenomen en werd direct blauw. Ook met PB natural look knapt het niet op.
 
Misschien een raar idee, maar weet je zeker dat het blauw uitgeslagen is, en dat het niet vastgeplakte pluisjes ofzo zijn van de Fantastic Fur? Aangezien die ook blauw is....
 
Het zijn geen pluisjes en doek is niet net uit de verpakking maar nog nooit gewassen. Maar daarna met water schoon proberen te maken met een andere doek en het ging nie weg.
 
Heb je die doek ook niet eerst ergens anders voor gebruikt? Anders misschien inderdaad iets met de mengverhouding? Of de fles waarin het gemengd is? Of het is raar kunststof...
 
Nou ik weet het ook niet. Maar het is niet goed in ieder geval. Ik kijk wel of ik iets kan verzinnen ofzo.
 
misschien een fototje voor de duidelijkheid? Dat scheelt vaak al de helft, nu is het maar wat gissen
 
Denk niet dat het te zien is op de foto. Wordt ook lastig want ben op mijn werk nu.

Tis puur dat het plastic van het deurpaneel blauw is uitgeslagen precies op de plekken waar ik met de doek heb geveegd met APC. Enige wat ik mij kan bedenken is dat ik iets verkeerd heb gedaan met de verhouding. Iets anders kan ik me niet bedenken. Ik krijg het blauwe er met geen mogelijkheid af. Heb al heel wat dingetjes geprobeert nu maar het blijft zitten.
 
maar zelfs met een andere mengverhouding lijkt het me niet dat het blauw uitslaat daarvan, heb wel vaker kunstof delen gedaan met apc 1:3 of 1:4 en nog nooit enige vorm van verkleuring gehad.

Is het niet het deel waar ook de knopjes van de ruitenbediening etc inzitten? Dat beschadigd echt super snel namelijk
 
Nee het is puur het plastic rond het speaker gaas en daar boven (het vlakke deel dat tegen het dash aan zit als de deur dicht is)