• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Aqua Gleam Ionisatie ontharders

Tim

Master of Bling
Medewerker
2 mrt 2008
10.688
200
Berkel en Rodenrijs
Binnenkort hebben we dan eindelijk weer een product dat water kan ontharden en zuiveren. Dit 'in-line' filter zorgt ervoor dat je met 100% vlekvrij water aan de slag kunt.

Anders dan de filters die wij eerder in ons assortiment hadden, filtert deze uniek ook het water in plaats van het alleen te ontharden (zacht water), Ionisatie water dus!

https://www.Carclean.com/merken/Aqua_Gleam


We verwachten de eerste voorraad in de loop van volgende week binnen.

102655.jpg


Dit waterfiltratiesysteem is de oplossing om water 'realtime' ionisatie water te creëren en elimineert het risico op op water- en kalkvlekken tijdens het wassen van je auto of motor.

De Aqua Gleam De-ionisingWater Filter filtert het water tot 30ppm (30 deeltjes per miljoen deeltjes). Het gezuiverde water zorgt voor een goed watervlekvrij resultaat waardoor drogen vaak niet eens nodig is!

Bij gemiddeld hard water kan je tot wel 40 wasbeurten doen met een filter. Bij een twee wekelijkswasbeurt is dat 1.5 jaar! De levensduur is afhankelijk van de hardheid van het water (zie grafiek).

In gebieden met extreem hard water is de 30ppm beter geschikt vanwege de langere levensduur.

Gebruik een Aqua Gleam filter alleen voor het afspoelen voor een langere levensduur. Niet aanbevolen om te gebruiken i.c.m. een hogedrukreiniger.

Elimineert watervlekken en strepen
Vrijwel puur gedeïoniseerd water
Drogen vrijwel niet meer nodig

292.jpg


294.jpg
 
Interessant! De behuizing van het vorige filter was kapotgevroren (stom ik weet het... :p )
Maar bij het vorige filter had ik toch nog behoorlijk last van kalkvlekken en had daarom geen nieuwe gekocht.
 
Zat er laatst nog naar te kijken, kan je na de bv 40 wasbeurten nog nieuwe cardrigdes kopen? Of dien je weer een nieuwe unit aan te schaffen?
 
Ben hier altijd een beetje sceptische over..
Ik ben zelf glazenwasser en werk dagelijks met osmose water.

Hier hebben wij een hele installatie voor, zodat het water echt 'dood' is.

Ik verwacht eigenlijk niet dat 1 filter al het kalk uit het water kan filteren.

Maar wie weet! Ben erg benieuwd naar de ervaringen!
 
De vorige filters kregen het ook voor elkaar om al het kalk in ons water eruit te halen. Dus dan zal het met deze ook wel lukken. Een kleine resthardheid misschien? We zullen zien.
 
Als ik een kritische noot mag brengen?:
De uitspraak dat deze inline filter "osmose water" zou produceren vind ik zeer misleidend.
Waarom?; osmose water kun je alleen creëren door water tegen de osmose druk (hiervoor heb je dus een pomp nodig) door een osmose membraan te drukken.
Deze filter doet dit niet en zal dus geen osmose water produceren.
Zie ook hier: osmose
 
Er zit een osmose membraan in en de druk wordt veroorzaakt door de waterdruk van de slang, ik zie het probleem dus niet.

Maar ik zal het nog even navragen of de term daadwerkelijk gebruikt kan worden met de techniek van dit filter.

Voorlopig even aangepast, want mogelijk misleidend willen we niet zijn hè. :roll

En Witte Reus, jij hebt het over omgekeerde osmose, dat is een ander proces dan osmose. Wel bij de les blijven he. :rules
 
Erg interessant!

Ik lees in de omschrijving:

" Het filter zal van kleur veranderen wanneer deze aan vervanging toe is. Je kan wel"

en dan eindigt de zin :-b . Wat kunnen wij dan wel?

Ik hoop dat als het filter aan vervanging toe is, we dan wel het filter kunnen 'herladen' of alleen een (relatief goedkoper) vervangend onderdeeltje kunnen bestellen.
 
Gefixed:
Het filter zal van kleur veranderen wanneer deze aan vervanging toe is. Je kan wel de gebruikte voor een nieuwe aansluiten voor een langere levensduur van het nieuwe filter.

Ook al is het oude filter uitgewerkt, het zal nog wel even doorwerken alleen niet meer zo goed. Koppel je die voor je nieuwe filter dan zal het nieuwe filter toch wat minder hoeven te doen en dus langer meegaan.
 
Wij hebben die cartridges een maatje groter in de koel units van onze vibratie systemen zitten.
Dit koelwater gaat door grote spoelen voor het opweken van een magnetisch veld en laten daarbij koperdeeltjes vrij.
Die moeten eruit, alsmede alle andere meuk om de geleidbaarheid van het water minimaal te laten zijn, gaat toch een amperetje of 550 door die spoel. (bij 110V)
Die zit parallel in de retourleiding van het koelwater en zo een deel van het water filteren en werken erg goed.
Daar staat zo een barretje of 5 a 6 op en dan komt er niet echt een krachtige straal uit, hoop dat er genoeg doorstroming is met de standaard leidingdruk.

Hebben jullie er al 1 geprobeerd?
 
Naamgeving van het product lijkt niet te kloppen, zoals in de tekst wel goed staat: dit zijn de-ionisatiefilters. Zoals Rolf ook aangeeft, is dit om alle elektrisch geleidende deeltjes (dus ook ionen) uit het water te halen. In het verleden regelmatig de-ionisatie filters vervangen van hoog-vermogen lasers. Die hebben een dubbel koelcircuit: een gesloten koelcircuit in de kern waar de-ionisatie filter ook deel van uit maakt, en een open circuit dat gebruikt wordt om het gesloten systeem te koelen. Bij die lasers hoge spanningen - meerdere kiloVolts - en flinke amperages door een pomplamp die 'zo in het water staat'. In de loop van de tijd zie je het de-ionisatiefilter vanuit één kant beginnen met verkleuren. (het verkleurde deel is 'verbruikt' en dat wordt steeds groter).
 
Bij ons op het werk hangt er zo'n "ding" aan de muur en dit wordt gebruikt om water te filteren ( ?? ) voor onze heftrucks . Is dit apparaat dan gelijkaardig aan wat hier nu wordt aangeboden ?

De grootte van dat ding is wel +- 85 cm langs en +- 10 cm diameter.......
Zolang er een groen lampje brandt tijdens het verwerkingsproces is het oké , zodra er een rood lampje gaat branden moet deze vervangen worden door een nieuw exemplaar.
 
@GSM: ik denk dat dit een andere (hogere) klasse is. Gede-ioniseerd water, moet je overigens ook absoluut niet als drinkwater gebruiken, dat is echt iets anders.
De de-ionisatiefilters die ik ken zijn iets van 12 cm in diameter en iets minder dan een halve meter lang (naar schatting iets van 45 cm)
 
Rolf;346375 zei:
Daar staat zo een barretje of 5 a 6 op en dan komt er niet echt een krachtige straal uit, hoop dat er genoeg doorstroming is met de standaard leidingdruk.

Ik heb zo'n Aqua Gleam filter bij Carclean aangeschaft en deze vandaag gebruikt tijdens het wassen.
Mijn eerste idee was ook dat er met zo'n filter wellicht geen genoeg doorstroming zou kunnen zijn.
Op de Carclean foto lijkt het maar een klein filter, maar in werkelijkheid is het een behoorlijk groot apparaat.
Aan doorstroming geen gebrek bij op de standaard leidingdruk, zelfs met de HD erachter (= veel grotere doorstroming) merkte ik geen enkel verschil.

93u6.jpg


Ik heb na de wasbeurt de wagen eerst met gewoon leidingwater schoongespoeld en ben daarbij net zolang door blijven gaan totdat ik geen shampooresten meer zag.
Met het spoelen heb ik de HD gebruikt in combinatie met het foampistool zonder onderbeker, omdat de tuinslang wat te kort was om rondom de auto te kunnen komen.
Bij de tweede ronde met het filter gebeurde er best iets aparts; ik zag plots op de auto weer kleine shampooresten te voorschijn komen en daarnaast begon het foampistool steeds mooier te spuiten en de HD klonk ook mooier qua geluid.
Het was alsof het gefilteerde water tevens een reinigende functie had.

Bij navraag vermelde Tim hierover dat zacht water shampoos beter activeert, wat dus zowel het opnieuw tevoorschijn komen van shampooresten op de wagen en het schoner worden van het foampistool zou verklaren.
Ik heb de wagen niet afgedroogd, omdat ik wil zien wat hij doet m.b.t. ontkalking.
Helaas werd het al donker en de wagen was nog steeds nat, dus hier kan ik morgen pas op controleren.
 
Frans;348631 zei:
Op de Carclean.com foto lijkt het maar een klein filter, maar in werkelijkheid is het een behoorlijk groot apparaat.

In kabouterland is alles wel groot hé :D

Ben ook best benieuwd naar het eindresultaat , al dacht ik ergens gelezen te hebben dat je zo'n ding niet mocht gebruiken met een hogedrukreiniger ( kan me vergissen ) :weetniet
 
Een hogedrukreiniger zal in het algemeen minder gebruiken dan het aanbod van / een open slang op, een leidingwateraansluiting
Om te beoordelen of de filter vóór de HD kwaad kan zou je met de filter op een open slang de opbrengst per minuut moeten meten
In het algemeen heeft een HD 10 liter per minuut nodig aan aanbod om geen vacuumbellen te trekken, het feitelijke gebruik ligt lager