• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Archie's Honda Civic ED, een tijdelijke "roze" daily opknappen

Daar issie weer met wat foto's hoor :p Ik ben net even met wat APC, borstels, doeken en emmers naar de wasbox gereden om de Civic de eerste van vele wasbeurten te geven :p Hij heeft ze nodig!



Voor en na foto's achter elkaar :)

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]


En dit was de troep die ik achterliet...8o

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
 
En ik heb de grootste viespeuk nog overgeslagen. De naad van de kofferklep.... :O Daar zit een troep in, niet normaal!
 
Archiebald;350976 zei:
Stootbanden? Binnen of buiten? Als je de deurpanelen bedoelt. Die heb ik eerst ingewreven en daarna inderdaad met een nieuwe doek nagepoetst. Ze zijn gewoon vlekkerig helaas :( Over de buitenzijde, deze is nog niet gedaan ;)

Stootlijst/sierlijst (aan de buitenkant) of hoe het ook heet bedoelde ik. Ziet er zo weer een stuk frisser uit die auto. Het groen is weg:kado
 
Het alleen na zo'n wasbeurt al nauwelijks te geloven dat dit dezelfde auto is, na een echte detail zal de auto niet meer te herkennen zijn.
 
Mooi om te zien, met stappen er weer een strakke auto van maken. Leuk!
 
Met een beetje geluk, voor mij, is de Civic verkocht! :) Veel sneller dan verwacht eigenlijk.. Vanmiddag weet ik meer. De deal is sowieso dat ik hem nog goed polijst en netjes maak.

Dat ga ik morgen doen. In de planning staat (naast het feit dat ik hem al 2x gewassen heb!)

Nogmaals wassen, + naden en kieren
kleien 2x, harde en dan zachtere klei
polijsten, zwaar/middel/licht
en dan aftoppen met een mooie waxlaag :)

Ik ben bijzonder benieuwd wat voor vooruitgang er te boeken is in de "verkrijte" lak van de Honda :)
 
Kijk is aan! Schiet op dus.

Een vraagje: Waarom twee keer kleien? Een keer met hard een keer met zacht?
 
Dat is het idee. Er zit behoorlijk wat vervuiling op de lak. Nog steeds!

M'n idee is eerst met witte Auto Finesse te kleien omdat die toch wat meer oppakt. En daarna nog even na met gele Mothers :) Ik ga er sowieso vanuit dat hij 2x gekleid moet worden voor een goed resultaat hoor.
 
Als je toch gaat polijst zou ik twee keer de wat agressievere klei pakken. Ik heb ook ooit een dof rood konijn aan het glanzen gemaakt maar die viel mee kwa vervuiling vooral op de verkalkte delen. En dat voor een auto die nooooooooit werd gewassen (nog steeds niet trouwens),
 
Ik had al snel even een Show-off topic gemaakt, maar ik zal hier de meeste foto's welke ik even wilde laten zien nog delen :) Klik even door op die link om te zien welke stappen ik gedaan heb, anders wordt het zo dubbelop :)


Vanmorgen:
116jg2f.jpg


Voor het polijsten:
24nejgx.jpg



Tijdens:
aa7t4g.jpg

50/50 met de onderkant
2s7tjwj.jpg



Na:
2wbry10.jpg

vzeuza.jpg

kd5we1.jpg



En het eindresultaat van al m'n inspanningen :D Ik vind het nu bijna jammer dat hij weggaat! :)
m79lpf.jpg

6jcykh.jpg

5wj90w.jpg

rcm3o0.jpg

jg5ahd.jpg

x29tlv.jpg

dh8sjm.jpg