• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Arjan's collectie

Super!! Maar waarom 2 handleidingen?Dus veel plezier met de DAP,prettige apparat! En vertel van de combinatie met orange LC Pad en SSR3.
Groets Roland
 
LB zei:
Tsjonge wat een collectie, erg indrukwekkend. Je zou er van in de war raken waar het allemaal voor is.
Mooie collectie hoor, helemaal voor een studentenbudget.

Het grappige (voor Tim) van deze detailing meuk is dat het als een virus toeslaat en je inderdaad hoe langer je dit forum leest en de collectiefoto's bekijkt, je meer koopt. Ik durf te wedden dat ik niet de enig ben hier die dat heeft (gezien de foto's en de commentaren).

Mijn Verlanglijst op de CC-site neemt dan ook angstwekkende vormen aan. 8o
 
Fi-Wi zei:
Mooie collectie hoor, helemaal voor een studentenbudget.

Nou het is gelukkig wel een ruim budget voor een student hoor :-b Anders zou ik nooit mijn BMW en het detailen kunnen betalen.

ammerlaender zei:
Super!! Maar waarom 2 handleidingen?Dus veel plezier met de DAP,prettige apparat! En vertel van de combinatie met orange LC Pad en SSR3.
Groets Roland

Zat er al één in de doos en kreeg er nog 1 mee, omdat het niet duidelijk was of er al 1 in zat. Dus dan heb je er ineens 2. overigens een erg mooie handleiding, ook met de tips en foto's erbij voor mensen die beginnen met detailen.

Over de SSR3 ben ik niet aan toe gekomen om te vragen. Zit ook zelf nog even te twijfelen of dat wel verstandig is. Misschien een te zware combinatie tov de blanke lak? Ik ga het dit weekend nog eens proberen met de DAP + M83 en wat pads, las van de week dat een lichtere pad ook wel eens de oplossing zou kunnen zijn.
 
De volgende besteliing ben ik al bijna weer uit :rules

Poorboys World - Black Hole - 473ml
Poorboys World - EXP Pure Sealant - 473ml
Lake Country - SmartPads CCS 5.5 inch Black Finishing Pad
Dodo Juice - Supernatural 2.0 panel pot - 30ml
The Bone' Spons

Afgelopen weekend ook de DAP weer gebruikt voor de 2de maal, werkt een heel stuk lekkeder dan de AEG. Vooral wanwege de mindere trilingen/hanteerbaarheid en een lager geluidsniveau.

Twijfel om over een niet al te lange tijd ook maar een foam gun te bestellen. Enig nadeel is dat onze karcher slang steeds de geest geeft (elke 4 maanden een nieuwe slang kopen a 35 euro wordt je ook behoorlijk zat). Dus even wachten tot die weer stuk is (over een 1,5 maand) en dan maar eens een nilfisk kopen. Daarna maar aan een foamgun, want voor die tijd heeft dat toch weinig zin. :roll
 
Ik had eerst ook een grote pot op het lijstje staan, maar ik heb de SN nog nooit gebruikt en ik heb ook nog diverse andere waxen staan. En er vanuit gaande dat je er toch een 3 waxbeurten uithaalt kan ik hier voorlopig even mee voouit. daarbij de grote pot is gelijk weer 92 euro, en met de carnaval komend weekend voor de deur gaat die grote pot niet helemaal lukken denk ik.
x-]
 
Arjan, wat een ontzettende mooie collectie heb je daar.

Heb je ook wat foto's van resultaten die je ermee behaalt hebt?
 
Het is niet helemaal de bedoeling om die foto's hier te plaatsen, maar doe het toch maar even. Overigens ben ik niet zo'n goede fotograaf (heb alleen een simpele olympus U700) dus de kwaliteit en effeccten komen vaak niet zo goed over. Hierdoor ben ik ook nooit echt toegekomen aan een echte volle fto reportage van een detailing beurt.

De Mercedes van mijn ouders: Behandeld met de Dodo Lime prime en Diamond white en light fantastic wax tijdens de easterwood meeting in september 2008.
DSC_0709.jpg


Mijn BMW E36: Topic

Ik zal volgende keer eens een betere fotoshoot te maken tijdens het detailen.
 
Gisteren tijdens de Easterwood meeting weer wat spullen in ontvansgt mogen nemen. En ook gelijk een aantal kunnen gebruiken.

P3083072.jpg


Als kado de Fingermitt erbij. Bedankt nog daarvoor :party: Deze kwam mooi van pas bij het aanbrengen van de Supernatural wax.
 
Fingermitt werkte goed. Het is even wennen, werkt met een grootverpakking denk ik its makkelijker dan dat ik met de panel pot werkte.

Grootste voordeel vind ik dat je wat makkelijker in de hoekjes komt en dus wat preciezer kunt werken. Komt vooral omdat je alleen het product op de punt van de mitt hebt zitten en niet net als een pad op de helft van de pad. Nadeel is dat je wat sneller last krijgt van je wingers tijden het aanbrangen van de wax, omdat je toch met slechts 2 of 3 vingers druk zet ipv met 4-5 bij een normale pad.

Vraag me alleen of of ze ook wasmachine proof zijn :weetniet ?
 
arjan,heb de fingerpockets van wolfgang,deze zijn gister het wasmachien in gegaan,zijn iets verkleurt omdat er ook 2 autoglym doeken bijzaten}:)w maar verder niets aan de hand.
@bart,vind ze ook prettig werken,vooral omdat je opsommige plaatsen er iets handiger bijkunt dan een reguliere handpad/applicator.
het enige is dat een duim en een pink teveel had,maar dat is een kwestie van wennen.
 
Had al zo'n vermoeden dat ze iets te klein zouden zijn. Maar we zullen zien ,het lijkt mij een fijn ding ,en het is eens iets anders als een rond padje.
 
Vandaag de colelctie weer uitgebreid met:

- Dodo Juice Wookie
- Dodo Juice bucket stickers

IMG_1130.jpg

IMG_1136.jpg

En de kat is ook erg blij met de Wookie :D