• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Astra g Njoy

DennisD

Detailing rookie
23 aug 2008
272
0
43
Eindelijk had ik gistermorgen (17-1) de gelegenheid (tijd en het weer zat mee) om even de auto te wassen om deze te ontdoen van de pekel zooi.

Niet echt Show Off waardig, maar ben wel weer tevreden hoe die er nu weer bij staat.

De volgende producten zijn gebruikt:

Foamen: SSF met PB APC
Velgen: Dodo Juice - Mellow Yellow Wheel Cleaner Spray
Shampoo: Dodo Juice - Born to be Mild shampoo
Spons: The Bone
Banden: Meguiars Gold Class Endurance High Gloss Tire
Wax: Collinite - Liquid Insulator Wax No. 845
Trims: PB Trim Restorer


Genoeg gepraat nu de foto's, zijn trouwens met mijn mobiel gemaakt dus excuses voor de kwaliteit.

IMAG0101.jpg


IMAG0102.jpg


IMAG0103.jpg


Achter velg:
IMAG0106.jpg


Totaaltje:
IMAG0107.jpg


Pekel op achterdeur
IMAG0108.jpg


Hd reiniger met foam.
IMAG0110.jpg


IMAG0111.jpg


IMAG0112.jpg


Klaar:
IMAG0114.jpg


IMAG0115.jpg


IMAG0116.jpg


Ik had overigens 2 maanden geleden Nanolex Glass Cleaner aangeschaft en gebruikt op de auto en het leek me wel aardig om te laten zien dat het nog steeds ondanks het ijskrabben, pekel en de sneeuw nog steeds super werkt. Ik had al het glas gedaan, behalve de spiegels.



Btw wat een superwax vind ik die collinite zeg.
 
Mooi resultaat, en een hele nette Astra :)^

Die collinite 845 is echt een heerlijke wax voor de wintermaanden.
 
Keurig! :)^ Ik ben ook zeer te spreken over de 845. Ik heb hem weken geleden aangebracht en na meerdere wasbeurten, heel veel sneeuw, ijs en voroal vuil is er nog steeds sprake van mooie beading.
 
Als gevolg dat mijn auto woensdag naar de schadeboer moet, besloten de auto te wassen. Ik heb namelijk aangegeven dat mijn auto NIET gewassen mag worden door hun , en om nu de kans zo klein mogelijk te maken dat ze hem wassen , besloten om dit te doen.

Ik heb hem niet zo aangepakt als de laatste keer dat ik hem had gedaan (6 weken geleden). Maar toch weer een paar nieuwe producten gebruikt.

Auto vies:
009.jpg


010.jpg


012.jpg


013.jpg


Eerst auto afspoelen, helaas weinig beading meer, maar dat komt voornamelijk door het vuil.

016.jpg


Lekker foamen, met ssf.

022.jpg


Hierna de auto afgespoeld, en de velgen gedaan met de vikan velgenborstel en Valet Pro Bilberry Safe Wheel Cleaner

Hierna de motorkap gekleid met de Sonus SFX Ultra fine clay (voor het eerst gebruikt) en ik moet zeggen dat dit de beste klei is die ik tot nog toe heb gebruikt op mijn auto.
Als glijmiddel DJ Born Slippy gebruikt.

Hierna de auto gewassen met BTM van DJ en afgedroogd met de Delerium.

De trims toen gedaan met pure APC van PB om de trims te behandelen vam Gtechniq C4 (review volgt).

De motorkap had ook nog wat krasje opgelopen door het wat te fanatiek weghalen van wat vogelstront, deze heb ik handmatig weggehaald met Raffini Mezzo op de Oranje handpad, en daarna nog met Finale op zwart nabehandeld, ik kreeg alleen de krasjes niet goed op de foto.

Daarna voor het eerst de Blue Velvet gebruikt, en ben er helemaal weg van, hier de na foto's:

Ja wij hebben een beessie op de hoederplank. Mijn vriendin wilde hem erin, en zij ruimt ook de zooi op want de haren laten snel los (dus ik sta over een paar weken weer de auto van binnen te doen) :|~*
027.jpg


028.jpg


029.jpg


En een nicknamelessje
026.jpg


Wat later op de dag heb ik de Gtechniq c4 geprobeerd op mijn trims (zie foto's aankomende review).

Daarna de auto nog even nagelopen met Red Mist (ook de eerste keer) en ook hiervan helemaal in de wolken.


Al me al weer lekker bezig geweest en zeer tevreden met mijn nieuwe spulletjes.