Nu mijn hobby auto weg is hebben we een boodschappen auto terug gekocht.
Dit is een Audi A1 Sportback 1.0 TFSI Sport in de Pro Line S-Line uitvoering geworden.
Ik wilde heel graag een S-line uitgevoerd model hebben in verband met de lederen sportstoelen in het Daytona grijs en voorzien van deze xenon koplampen.
Na even zoeken vonden we deze auto die het uiteindelijk is geworden.
Deze auto is in 2016 begonnen al lease auto en is eind 2018 het boodschappen auto'tje van de vrouw des huizes geweest.
Dat is er ook wel iets vanaf te zien want hij heeft de afgelopen jaren weinig tot geen TLC gehad.
Bij thuiskomt de auto eerst eens goed gewassen :
Na het wassen hebben we eerst alles ontdaan van alle vettige middeltjes die overal op en aan zaten.
Om een beeld te krijgen van de lak (en omdat ik de hele batterij aan letters op de klep ook kwijt wilde) heb ik die eerst aangepakt.
Om makkelijker te kunnen werken heb ik hievoor beide achterlichten en de kentekenplaat houder verwijderd.
Omdat de lak superstroef voelde na het wassen begonnen met clayen met de Dodo Juice Supernatural medium grade clay en Dodo Juice Born Slippy clay lube.
Dit bleek de juiste combi te zijn en gaf ook geen marring.
Na het clayen en afdrogen de auto eerst met de Pro900 rotary en Gyeon polish met een dunne Nanolex polish pad een hit gegeven om de afdrukken van de type aanduidingen weg te halen.
Als tweede stap de Rupes LHR15 met een blauwe Gyeon pad en de Gyeon Polish toegepast en deze afgewerkt met een witte Gyeon pad en de Gyeon Primer.
De achterlichten heb ik ook met dezelfde stappen behandeld waarna het al enorm opknapte en de lak weer lekker glad aanvoelde.
Hierna ook de achterbumper in deze stappen gepolijst, alles ontvet en de lak (en achterlichten) voorzien van 2 lagen Gyeon Mohs.
De licht grijze lippen en honingraat, de antenne voet en de achterruitwisser ook gelijk ontvet en voorzien van Gyeon Trim.
Op het dak kwam ik na het clayen een aardige hoeveelheid krassen tegen. Het lijkt erop alsof er met grote regelmaat spullen op het dak zijn gezet en eraf zijn getrokken.
Hiervoor heb ik eerst de lakdikte gemeten en besloten om dit iets anders aan te vliegen, namelijk met een denim pad. Deze pad gebruik je normaliter om orange peel te verwijderen en heeft een schurende werking van circa 2000 grit.
Het dak heb ik hiermee twee hits gegeven op de Pro900 in combinatie met good old M205 van Mequiars. Hierna het dak met de witte Nanolex pad en Gyeon primer op de Pro nog een rondje gegeven en nagelopen met de blauwe en witte Gyeon pad en Gyeon Polish en primer op de Rupes LHR15 waarna onderstaande eruit kwam.
Onder een bepaalde hoek en lichtinval zijn er nog heel licht 3 krasjes zichtbaar en een afdruk van vogelpoep.
Ik wil niet nog grover polijsten en heb besloten daar maar mee te leven. Wellicht dat de Nanolex Cerabide hier nog iets in kan gaan betekenen.
Dit is een Audi A1 Sportback 1.0 TFSI Sport in de Pro Line S-Line uitvoering geworden.
Ik wilde heel graag een S-line uitgevoerd model hebben in verband met de lederen sportstoelen in het Daytona grijs en voorzien van deze xenon koplampen.
Na even zoeken vonden we deze auto die het uiteindelijk is geworden.
Deze auto is in 2016 begonnen al lease auto en is eind 2018 het boodschappen auto'tje van de vrouw des huizes geweest.
Dat is er ook wel iets vanaf te zien want hij heeft de afgelopen jaren weinig tot geen TLC gehad.
Bij thuiskomt de auto eerst eens goed gewassen :
Na het wassen hebben we eerst alles ontdaan van alle vettige middeltjes die overal op en aan zaten.
Om een beeld te krijgen van de lak (en omdat ik de hele batterij aan letters op de klep ook kwijt wilde) heb ik die eerst aangepakt.
Om makkelijker te kunnen werken heb ik hievoor beide achterlichten en de kentekenplaat houder verwijderd.
Omdat de lak superstroef voelde na het wassen begonnen met clayen met de Dodo Juice Supernatural medium grade clay en Dodo Juice Born Slippy clay lube.
Dit bleek de juiste combi te zijn en gaf ook geen marring.
Na het clayen en afdrogen de auto eerst met de Pro900 rotary en Gyeon polish met een dunne Nanolex polish pad een hit gegeven om de afdrukken van de type aanduidingen weg te halen.
Als tweede stap de Rupes LHR15 met een blauwe Gyeon pad en de Gyeon Polish toegepast en deze afgewerkt met een witte Gyeon pad en de Gyeon Primer.
De achterlichten heb ik ook met dezelfde stappen behandeld waarna het al enorm opknapte en de lak weer lekker glad aanvoelde.
Hierna ook de achterbumper in deze stappen gepolijst, alles ontvet en de lak (en achterlichten) voorzien van 2 lagen Gyeon Mohs.
De licht grijze lippen en honingraat, de antenne voet en de achterruitwisser ook gelijk ontvet en voorzien van Gyeon Trim.
Op het dak kwam ik na het clayen een aardige hoeveelheid krassen tegen. Het lijkt erop alsof er met grote regelmaat spullen op het dak zijn gezet en eraf zijn getrokken.
Hiervoor heb ik eerst de lakdikte gemeten en besloten om dit iets anders aan te vliegen, namelijk met een denim pad. Deze pad gebruik je normaliter om orange peel te verwijderen en heeft een schurende werking van circa 2000 grit.
Het dak heb ik hiermee twee hits gegeven op de Pro900 in combinatie met good old M205 van Mequiars. Hierna het dak met de witte Nanolex pad en Gyeon primer op de Pro nog een rondje gegeven en nagelopen met de blauwe en witte Gyeon pad en Gyeon Polish en primer op de Rupes LHR15 waarna onderstaande eruit kwam.
Onder een bepaalde hoek en lichtinval zijn er nog heel licht 3 krasjes zichtbaar en een afdruk van vogelpoep.
Ik wil niet nog grover polijsten en heb besloten daar maar mee te leven. Wellicht dat de Nanolex Cerabide hier nog iets in kan gaan betekenen.