• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Audi - project motorkap vogelpoep schade

S2K-NL

Detailing addict
28 mei 2008
157
65
Vanmorgen een collega laten zien wat je met klei kunt doen en vooral ook wat je
met een DAP kunt fixen. Motorkap had 3 flinke plekken met ingevreten vogelshit...

Recept;
eerst afspoelen
foamwash (supa snow foam; verhouding 1:3)
afspoelen
kleien
afspoelen
wolfgang autobath met mitt en 2 emmers
afspoelen
droogwrijven
DAP met wolfgang polish
DAP met meg. scratch-x
DAP met wolfgang polish
DAP met wolfgang paint sealant
Handmatig Supernatural 2.0 wax

Voor de goede orde, 'officieel' is de volgorde anders:
eerst foamen
dan afspoelen
dan wassen met mitt en 2 emmers
dan afspoelen
en dan pas kleien
etc. etc.
Maar omdat de auto net gewassen was voor de eigenaar, besloot ik om voor de zekerheid
toch nog even te foamen en af te spuiten met de karcher.

Plaatjes spreken voor zich denk ik.... en uh... ben bang dat ik weer iemand verslaafd heb gemaakt... :-"

_MG_2049.jpg

_MG_2050.jpg

_MG_2051.jpg

_MG_2052.jpg


Zie hier de schade van die fijne schijt-reiger:
_MG_2053.jpg


_MG_2054.jpg

_MG_2055.jpg


Waar zijn we al geweest met de DAP?
_MG_2056.jpg

_MG_2058.jpg


Resultaat:
_MG_2060.jpg

_MG_2061.jpg

_MG_2062.jpg

_MG_2063.jpg


No more shit... :-b Wel wat steenslag plekken, maar da's van latere zorg.
 
Die volgorde gekozen omdat auto al gewassen was en
ik wassen na het foamen niet noodzakelijk vond omdat we daarna
toch nog gingen kleien. Daarna wel even gewassen om alle klei-sporen
netjes weg te werken. Daarna kon het polishen 'veilig' van start...
 
Sjonge jonge zeg... wat een probleem hè als iemand afwijkt van de 'gouden regels'... ;)
Ok ok... ik weet dat ik na het foamen 'officieel' eerst nog had moeten wassen,
maar nogmaals... de auto was net gewassen door de eigenaar.
Daarom koos ik ervoor om 'voor de zekerheid' nog even te foamen en af te spoelen
voordat we begonnen met kleien. Ik zie daar geen kwaad in, maar misschien is het
jullie meer te doen om te laten blijken dat je zelf weet hoe het zou 'moeten' en daar is
natuurlijk niets mis mee. Hoe het ook zij... het resultaat is wel 'aardig' en daar was
het mij meer om te doen. Maar toch reuze bedankt voor jullie bezorgdheid.

Voor de leken die dit lezen; je moet dus 'officieel':
eerst foamen
dan afspoelen
dan wassen
dan afspoelen
en dan pas kleien
etc. etc.

Is het zo weer 'logisch' mannen? :grinning:
Ik zal de 1e post ook even voor jullie aanpassen.
 
prima resultaat, en daar gaat het om :grinning:

Waarmee heb je gefoamed en in welke mengverhouding?
 
Ik vind de volgorde prima, aangezien de eigenaar de auto al had gewassen. Dat Hybrid de auto heeft gefoamed lijkt me juist goed, aangezien de auto na het wassen toch nog heeft gereden.
 
Het gaat mij niet om de volgorde maar om het resultaat, en dat ziet er top uit. Ben evengoed blij dat ik mijn mening kan -en mag- blijven geven op een werkwijze. Volgens mij is dat ook de bedoeling van dit forum, in elk geval is dat de wijze waarop ik mij verder heb kunnen specialiseren....

Ik persoonlijk was iedere auto volledig, of deze vooraf gewassen is of niet. puur omdat ik vertrouw op mijn eigen werkwijze en weet dat ik daarmee de resultaten boek die ik wil boeken. Het feit dat ik de volgorde onlogisch VIND betekent niet dat jij dat anders moet doen....
 
Ehm, Hybrid, ik hoop niet dat je je 'aangevallen' voelt door mijn vraag, maar ik was eigenlijk gewoon geinteresseerd in de reden van je volgorde. Het was ook echt vragend gesteld en niet als commentaar ofzo. Iets om van te leren dus.
In je oorspronkelijke post kon ik niet lezen dat de auto al vantevoren gewassen was. Dat foamen lijkt me in dit geval een verstandige keuze.

Bij-de-weg: ik ben wel een beginnend detailer, maar voel me desalniettemin geen leek meer. Een echte leek had die vraag niet gesteld denk ik. ;)

'Rare' volgorde of niet :-b , het resultaat van je werkzaamheden mag er wezen.
 
Toch een paar vragen:
1- waarom een product als scratch X naast producten zoals Wolfgang?
2- heb je de sealant 12 uren laten rusten?
3- waarom s.n wax ?

En..afwijken van een bepaalde werkwijze is zeker niet erg. Maar als je iets anders doet dan de meeste mensen dan is het logisch dat daar vragen over gesteld worden. Niet alleen bij detailen overigens.
 
De Wolfgang paint sealant dient 12 uur te curen na het afnemen alvorens een extra/andere laag aan te brengen ;)
 
Pfff... ik geloof dat ik mij voortaan nog wel een paar keer bedenk voordat ik hier iets plaats.
Allemaal terechte vragen en opmerkingen hoor, maar kost wel veel tijd om alles te verklaren.
Dus vat het svp niet op als zijnde 'lastig' (vragen/opmerkingen horen er juist bij op een forum),
maar ik moet mezelf gewoon realiseren dat ALS je hier iets plaatst, je over alles tekst en
uitleg moet gaan geven en ik heb daar nu eigenlijk niet de tijd voor, vandaar. Post dan ook niet
zul je denken... en dat klopt... dat heb ik hiervan geleerd ;)

Ok, toch maar even kort het e.e.a. verklaren:

1. het was een demo om e.e.a. uit te leggen aan de eigenaar, die ook wil gaan detailen.
2. de motorkap even als doel genomen wegens vogelpoep schade.
3. hadden maar beperkte tijd, maar omdat de eigenaar wilde oefenen met de DAP500, alvorens deze te bestellen heb ik hem de sealant laten aanbrengen om aan het apparaat, de bewegingen en techniek te wennen zonder risico op hologrammen of andere 'foutjes'. 12 uur kuren was dus i.d.d. geen tijd voor nee.
4. scratch-x gebruikt voor de vogelpoep schade, gaf net iets sneller resultaat dan alleen de polish en ik had geen zwaardere cutting pad op dat moment beschikbaar. Bovendien moet die tube ook een keer op. Na de scratch-x wel nog bewerkt met de Wolfgang polish voor een egaal geheel.
5. de eigenaar gaat alles nog eens dunnetjes over doen (inclusief 12 uur kuren) als hij alle spullen binnen heeft (sterkte Tim!) ;)
6. de vraag waarom supernatural wax? Ik had ff niets anders. Waarom wax?; om te laten zien hoe je wax handmatig opbrengt en weer uitpoetst. Had ieder type/merk wax kunnen zijn.