• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Auto drogen met Dodo Juice Supernatural Drying Towel gaat fout

alberto

Detailing rookie
6 mrt 2013
5
0
Yo

Ik blij vandaag auto gepoetst en na het wassen wou ik hem drogen met mijn nieuw aangeschaft Dodo Juice - Supernatural Drying Towel - 122x66cm.
Ik dacht voor 30 euro zal hij wel goed werken maar helaas. Hij pluist als een gek. Hele auto zat er onder, dus ik kon mijn auto weer gaan nat spuiten zodat alle pluisjes van de auto gingen. Heb daarna maar een goedkoop doek gebruikt om de auto te drogen. Nu mijn vraag waarom pluist hij?? Had ik hem(doek) eerst moeten wassen? Meer mensen ervaring met de Dodo Juice - Supernatural Drying Towel?
 
Waarom staat het niet op de verpakking. Ik kon ook nergens vinden, dat ik hem eerst moest wassen voor ik hem gebruik. Maar gaat het dan minder pluisen?? Vond hem ook best wel stroef tijdens het drogen.
 
Dat stroef zijn bij eerste gebruik hebben meerdere droogdoeken. Ze kunnen behoorlijk plakken. Bij het wassen verliezen ze de losse vezels die er bij sommige doeken inzitten. Na het wassen zou het goed moeten gaan.
 
Eerst even wassen voor gebruik. Dat die ik trouwens met al mijn doeken, ook al staat het niet op de verpakking.
 
Heeft je auto al een keer een detailbeurt gehad in de vorm van kleien e.d. en zit er een waxlaagje op? Als dat niet zo is, dan zou dat ook mede de stroefheid kunnen verklaren.
 
Ik heb nooit aan deze towel kunnen wennen, bleef inderdaad pluizen op mijn wagens. (gaat om 1 van de eerste doeken uit de productie)
 
stimpy68;318235 zei:
Heeft je auto al een keer een detailbeurt gehad in de vorm van kleien e.d. en zit er een waxlaagje op? Als dat niet zo is, dan zou dat ook mede de stroefheid kunnen verklaren.


Ook zonder waxlaag moet hij toch gewoon goed kunnen drogen lijkt mij? Mijn auto zat zonder waxlaag toen ik hem wilde drogen.
 
SkyBuMp;318244 zei:
Ik heb nooit aan deze towel kunnen wennen, bleef inderdaad pluizen op mijn wagens. (gaat om 1 van de eerste doeken uit de productie)

Wel klote dan voor een 30 euro doek:( had ik beter een andere kunnen kopen
 
Heb hem gisteren gewassen en vandaag zal hij wel droog zijn. Volgende keer als ik mijn auto weer ga wassen, dan zal ik hem weer eens testen.. ben benieuwd.
 
IbizaSigno;318225 zei:
Eerst even wassen voor gebruik. Dat die ik trouwens met al mijn doeken, ook al staat het niet op de verpakking.

Heel belangrijk : wassen met een fijn (wol)wasmiddel en ZONDER wasverzachter..........anders zal je doek weer z'n werk niet naar behoren doen :-"
 
alberto;318283 zei:
Ook zonder waxlaag moet hij toch gewoon goed kunnen drogen lijkt mij? Mijn auto zat zonder waxlaag toen ik hem wilde drogen.

Dan is je lak al stroever en zal het ook iets lastiger gaan, ook al een keertje gekleid?
 
Je kan een droogdoek op 2 manieren gebruiken om je auto te drogen.
De eerste manier is om je doek een keer of twee, drie op te plooien en dan over de lak van de auto wrijven. Deze methode is voor de Dodo Juice Drying Towel minder geschikt.
Uit ervaring gebruik ik de tweede manier. Je plooit je doek weer in twee, drie, ... delen en dan leg je de doek op je autolak en je dept/duwt lichtjes de doek op de lak. De doek blijft dus liggen, je hand gaat over de doek tot je de oppervlakte van je doek met je hand hebt aangeduwd. Op de staande vlakken hou je met één hand de doek vast, met de andere hand dep je op de doek de auto droog. Op de motorkap doe ik het wat anders, ik vouw de doek in 2 delen en leg dan de doek op de motorkap, weer lichtjes aandeppen en dan sla ik de doek om zodat je doek naar het natte deel komt. Hiermee is de helft van de motorkap (Honda crv) droog.
Regelmatig uitschudden van de droogdoeken tijdens gebruik niet vergeten.
Ik gebruik de Dodo Drying Towel nu al een twee jaar en ook nu nog pluist hij een heeeel klein beetje. Voor mij is dat geen probleem, ik loop de wagen altijd na met een detailspray.
 
Ben zeer tevreden over een andere doek, de Monello..
(zal er wellicht nog eentje gaan bestellen..wel zo handig voor een uitgebreidere detail kwam ik achter)

Je legt hem over de te drogen delen en trekt hem voort als het ware, na wassen kan ik er heel mijn auto streeploos mee doen! (HD spuit)
In de was wordt hij weer helemaal mooi met de Micro Restore, geen pluizen. (is beter gaan werken idd.)

Heb verder geen ervaring met andere doeken.
(Mijn auto is al geheel machinaal gedetailed)
 
Ik heb vandaag voor het eerst m'n auto gedroogd met een droogdoek van DJ : 60x60 cm (rechtstreeks uit de verpakking)

Wat me opvalt is dat die doek erg zacht is en net zoals de meeste andere droogdoeken 2 kanten : 1 grove en 1 fijne.
Bij aanvang spray ik eerst een(beetje) detailerspray op de grove zijde en begin met die kant de auto af te drogen.
Na zo'n rondje is de auto ontdaan van het meeste water en probeer ik altijd water uit de droogdoek te "wringen". Bij deze doek lukte me dit NIET , en ben toen verder gaan drogen met de fijne kant. Tijdens die 2e droogronde werd de doek wel wat "nat" en kon ik er met moeite wel een beetje water uitwringen.
Het viel me op dat de doek erg zacht aanvoelde en tijdens het drogen had ik niet de minste last van pluizen oid.
Al bij al vind ik dit een fijne droogdoek en vind de "grootte" ook erg goed.

Ik kan me voorstellen dat zulke doek NIET prettig zou werken op een lak die iet of wat "ruw" aan zou voelen ( maar dan weet je wel zeker dat je moet kleien :D )