• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Auto foam of touch less.

Ik kan je vertellen dat die Kenotek veel beter en dikker schuim geeft zodat ik zelfs moet bijregelen, hij reinigt ook nog eens zeer goed want de gekende gele vlekjes van insecten zie je zo uitlopen met slechts 50ml. Met 50ml Autofoam of Touch-Less heb ik dat niet. Ik ben nochtans een echte Bilt-Hamber liefhebber. De Korrosol, Surfex-HD, Autowash,...Die zijn echt bij de allerbeste. Autowash shampoo is super geconcentreerd met 1:2000. Slechts 5ml shampoo nodig voor 10l water. De Surfex-HD is ook zo fantastisch en sterk geconcentreerd en voor 5l slechts 30€ is gewoon onklopbaar prijs/kwaliteit. En dan komen ze met Autofoam en Touch-Less waar je dan zoveel product moet van gebruiken...Begrijp ik niet. Voor alle duidelijkheid...ik ben zeer tevreden van beide foams, maar als ik zie wat de Kenotek Snow Foam voor elkaar krijgt met slechts 50ml per 250ml begrijp ik niet waarom je zoveel product volgens Bilt-Hamber moet gebruiken.
 
Je hebt een PIR van 11 liter..? Je bedoeld dat je wateropbrengst 11L per minuut is?

De PIR bij TouchLess is 2-4%. Dus dan kan het inderdaad zo zijn dat je in de buurt komt van 50/50 mengsels, zoals @Drifter aangeeft.
Ja, idd....ik bedoel dat ik voor de PIR uit te rekenen met 1l water in de emmer leeg te spuiten ongeveer 11l heb. Ik heb de Kenotek Snow Foam nog niet gebruikt in de wintermaanden. Waarschijnlijk zal de Touch-Less en Autofoam beter reinigen...het kan bijna niet anders. Ik vind gewoon de benodigde dosis volgens BH absurd hoog als je ziet hoe goed de Kenotek Snow Foam in de zomermaanden goed werkt en reinigt, met dik schuim en heerlijk ruiken naar appels en met slechts 50ml...Ik dacht gewoon dat ik iets verkeerd deed met het berekenen van de pir omdat ik de dosis wel erg veel vind voor een BH product die toch gekend zijn voor zeer geconcentreerde producten op de markt te brengen.
Als de Kenotec in jouw ervaring jet zo goed werkt, maar veel zuiniger is (en ik neem aan dan dus ook voordeliger?) , dan zou ik de Kenotec blijvrn gebruiken.
 
Je zegt eerst 50ml per 500ml en daarna 50ml per 250ml. ;P (Beschrijving geeft aan 1:10)

Anyways... Zo maak je een lijstje van favoriete producten, denk ik dan maar. De Kenotec bevalt je beter dan de TouchLess; Veel minder product nodig, reinigt beter en bijna pH-neutraal.

De prijzen spelen vervolgens ook weer een rol, want dat kan soms ook ver uit elkaar liggen.
Klopt het dat de Kenotec - Snow Foam Shampoo er alleen in 1L-verpakking is? Dan is TouchLess de helft goedkoper, maar je gebruikt er 4-8x zoveel van.

Als ik dit nu zo bekijk, dan zou ik de TouchLess links moet laten liggen en de Kenotec eens moeten gebruiken.
 
Als je net zoveel van je mengsel gebruikt per wasbeurt en het is net zo effectief, dan scheelt dat wat in de kosten op langer termijn. Ik gebruik ongeveer 150ml op een auto met 4% pir en dat kost dan €1,10 per wasbeurt (ik meng 300ml BH in mijn 600ml fles van de foamer en gebruik daar ongeveer de helft van bij een gemiddelde auto) bij een pir van 2% kom ik dus op €0,55 per wasbeurt uit. Als ik 60 ml in de 600 ml fles meng met kenotec en daar de helft van gebruik kost mij dat dus ongeveer €0,45 per wasbeurt.
Dus in het ergste geval kost de BH me €0,65 en in het gunstigste geval €0,10 extra per wasbeurt. Als je veel wast maakt het wat verschil.
Bij een grote wasbeurt enkele keren per jaar knal ik er dan wel voor bijna een tientje wheelcleaner, de-iron, de-tar, de-bug overheen en komen er ook nog kosten voor klei, lube, shampoo, wax en bijbehorende accesoires bij. Dus het is ook allemaal maar relatief.

Waar ik nu wel nieuwsgierig naar ben is het verschil in reiniging tussen BH touch less 2% en 4% en hoe de kenotec zich daar dan tegenover houdt.
 
De prijzen spelen vervolgens ook weer een rol, want dat kan soms ook ver uit elkaar liggen.
Klopt het dat de Kenotec - Snow Foam Shampoo er alleen in 1L-verpakking is? Dan is TouchLess de helft goedkoper, maar je gebruikt er 4-8x zoveel van.

Als ik dit nu zo bekijk, dan zou ik de TouchLess links moet laten liggen en de Kenotec eens moeten gebruiken.
Als ik naar foams kijk die €14,99 per 1000ml zijn, dan zijn die in 5000ml rond de €45,- dan zou de Kenotek best interessant kunnen zijn. En ze kunnen vrijwel al hun producten in 5L leveren zie ik op hun site. Ze hebben zelfs 4 verschillende foams in het assortiment.
 
Ik verbruik 125ml BH op onze station. Zoals hierboven al aangegeven: de laag moet dekkend zijn. Geen show-foam, wel effectief!

Als je tevreden bent met de reiniging van Kenotek: prima toch!
 
Je zegt eerst 50ml per 500ml en daarna 50ml per 250ml. ;P (Beschrijving geeft aan 1:10)

Anyways... Zo maak je een lijstje van favoriete producten, denk ik dan maar. De Kenotec bevalt je beter dan de TouchLess; Veel minder product nodig, reinigt beter en bijna pH-neutraal.

De prijzen spelen vervolgens ook weer een rol, want dat kan soms ook ver uit elkaar liggen.
Klopt het dat de Kenotec - Snow Foam Shampoo er alleen in 1L-verpakking is? Dan is TouchLess de helft goedkoper, maar je gebruikt er 4-8x zoveel van.

Als ik dit nu zo bekijk, dan zou ik de TouchLess links moet laten liggen en de Kenotec eens moeten gebruiken.
Ik was mis...is idd 1 op 10 voor Kenotek. Dus 50ml voor 500ml .
 
Als ik naar foams kijk die €14,99 per 1000ml zijn, dan zijn die in 5000ml rond de €45,- dan zou de Kenotek best interessant kunnen zijn. En ze kunnen vrijwel al hun producten in 5L leveren zie ik op hun site. Ze hebben zelfs 4 verschillende foams in het assortiment.
Je wil dan niet weten hoeveel het kost per beurt als je het per 20l kan kopen dat dan ook nog eens 3x meer geconcentreerd is. Ik had de Kenotek ook nog niet geprobeerd tot een paar mensen hier er zeer tevreden van waren en ik maar eens 1l gekocht voor tussendoor de beurten met Touch-Less en Autofoam....nu blijk ik liever te werken met de Kenotek. Wie hem geprobeerd heeft zal begrijpen wat ik bedoel.

Ter info...van de industriële verpakking heb je amper 20ml voor 500ml water nodig...je hoort het goed....20ml.
 
Als je het in een wasstraat gebruikt. Bij manuele wassen tussen 0,5 en 1%. Dat is wat je nu ook ongeveer doet.
 
Ik verbruik 125ml BH op onze station. Zoals hierboven al aangegeven: de laag moet dekkend zijn. Geen show-foam, wel effectief!

Als je tevreden bent met de reiniging van Kenotek: prima toch!
Ik ben ook tevreden van de reiniging van Autofoam en Touch-Less. Ik ben minder tevreden van de beleving en de grote dosis die volgens BH nodig is. Ik dacht echt dat ik iets mis uitrekende waarom ik zoveel product nodig heb bij BH met hun PIR methode. Bij Kenotek was het 1 op 10 en dat is amper 50ml en dan moet ik bijregelen en meer water bijsteken in de foamer omdat het anders dik scheerschuim is...en de reiniging is dik in orde. We zullen zien in de wintermaanden hoe de Kenotek het gaat doen tegenover de BH foams...ik ben benieuwd.
 
  • Leuk
Reactions: RoCo
Bij een erg vuile auto spuit ik de auto eerst in (dorpels, voorkant en achterkant) met Surfex. Eventjes in laten trekken, dan de touchless eroverheen foamen. Zijn werk laten doen, afspuiten met hogedruk en dan hoef ik nauwelijks nog te wassen. Insecten, drek van de weg etc…..alles is eraf.
Maar ik denk dat deze combinatie wel erg heftig is voor je bescherming?
 
Ik doe ook wel eens de auto insprayen met trf en daarna foam eroverheen knallen.
Dat werkt ook erg goed beetje zelfde effect als wat @Stefan O bedoeld denk ik ,en mijn coating blijft tot nu toe nog in orde.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR