• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Auto wassen en UQW?

johnsdale

Detailing addict
4 jan 2010
189
62
Hey mensen,
Mijn auto heeft sinds een paar dagen nieuwe sideskirts en een nieuwe voorbumper.
Deze zijn dus pas gespoten en gekit.
Nu mag ik de auto wel wassen volgens de spuiter, maar mag ik de auto ook droogzemen en er alvast de UQW op aanbrengen?
Alvast bedankt!
John.
 
In de regel lees ik dat een Sealant niet te adviseren is, maar een Carnauba houdende wax zou geen bezwaar zijn. (Wacht even op de reacties van anderen ter bevestiging).

Zeker weet ik in ieder geval dat je niet moet gaan zemen, maar drogen met een echte fatsoenlijke droogdoek.
 
Geen sealant idd ( ivm chemische verbinding etc ), wel een wax
Zemen wordt met een microvezel droogdoek hopelijk
 
Bedankt voor de antwoorden,
dan sla ik de skirts en de voorbumper over.
Ik gebruik idd geen zeem maar vond dat wel goed klinken :-"
 
je kan er wel een glaze op zetten voor dat beetje extra en dan zoals ik aangaf een waxje ( hoeft niet meteen de duurste te zijn ), dan oogt het meteen weer wat netter :)

Ennuh .... zeem en lekker klinken is als je auto wassen met zand :(
 
Ik heb altijd gehoord van vakmensen uit de sector dat je NOOIT een wax mag aanbrengen na spuiten.
Altijd gemiddeld 2 maanden wachten,zo geef je de lak kans om uit te wasemen.

Ik heb de vraag ook eens gesteld op Meguiars Belux !

LINKJE hieronder aanklikken :
http://nl.meguiars.be/forum/viewtopic.php?p=20580#20580