• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Autoglym Super Resin goed voor verbergen Swirls?

Nici

Detailing addict
8 aug 2009
301
62
Moet mijn auto nog een echte full detail geven (tot nu toe nog behoplen met Spray Wax). Ik heb echter gezien dat er best wel wat (lichte) swirl in de lak zitten. Nu vind ik het eigenlijk nog wat vroeg (gezien de leeftijd van de auto) om al echt te gaan polijsten en eerlijk gezegd heb ik ook niet zoveel zin in weer 2 of 3 extra stappen (passes eigenlijk).

Zou ik tevreden zijn met het gebruik van Super Resin Polish (Autoglym)? En kan ik daar dan het beste toch een licht schurende (witte) pad voor gebuiken of gewoon met rood/zwart proberen?

Er bestaan wel al wat topics over Super Resin, maar die zijn alweer wat ouder en ik wil graag weten of "men" nog steeds te spreken is over "de verbergende eigenschappen'" van Super Resin Polsih
 
En ik denk dat je kunt volstaan met een zachte NIET polijstende pad, want het product is er alleen maar om de lakbeschadigingen mee vol te storten.
 
Ok duidelijk. Ik vroeg het omdat sommige producten soms een beetje "uit de gratie vallen" ten opzichte van nieuwere (betere) producten (eerst was Leather Stuff bijvoorbeeld geweldig toen vond men Gliptone toch beter, niet als kritiek bedoelt).

Ben wel van plan het nog te toppen met White Diamond, EX-P en op den duur (denk niet dat ik dat dezelde dag nog doe) met Natty's.

Weet iemand waaom dit soort producten bij elke kleur auto werken? Je had ooit eens van die "kleurwaxen" die ook ongeveer zoeits deden, maar dan moest je toch een enigzins passende kleur kopen :)
 
Het is nog steeds één van de beste fillers, zoniet dé beste. SRP bevat daarbij ook nog een redelijk goede cleaner, dus als je met de hand werkt vind ik dit een goed all-in-one product.

Wel stoft het, dus gebruik niet teveel en houdt de wattenstaafjes bij de hand om de kiertjes later schoon te maken. En maak je pad tussendoor vaak schoon, want door de cleaner wordt je lak schoon, maar je pad vies.
 
De SRP zou ik niet met een witte pad aanbrengen. Gaf bij mij extra swirls. Gewoon met de hand of met een zwarte pad.
 
@Danielle Dan was je pad vuil. Een witte pad zou geen swirls mogen geven , zelfs niet met Inizio, en die is een stuk grover dan SRP.
 
+1 voor Mk-us en Jim, lichtgroen moet prima kunnen op de meeste lakken, op echt zachte lakken zou ik de zwarte gebruiken.
Zeker even je trims afplakken.
 
Bedankt voor de reacties. Denk dat ik het met een zwarte pad (op Dap 500) ga proberen. Ik ga toch de boel "maskeren" dus denk ik dat dat beetje polijsten niet veel toevoegd, maar ik houd het wel in mijn achterhoofd voor het geval ik niet tevreden zou zijn over de eerste panelen.

Maakt groen nog veel verschil met wit? Ik heb nu namelijk alleen wit om te polijsten. Dus het is nu kiezen tussen of geen "schurend effect" of meteen een witte pad. Anders kan ik overwegen om een groene pad met de Super Resin mee te bestellen.

Hoe lang zou ik moeten wachten tussen de Super Resin en de White Diaond en EXP waarmee ik de Super Resin nog wil toppen?
 
Eigenlijk kun je SRP meteen afnemen en de volgende stap er meteen bovenop.. Maar in dit geval heeft WD na SRP naar mijn mening weinig zin.

a) SRP is een all in one en in dit geval dus ook je glaze. White Diamond erboven zal zeer weinig/ niks toevoegen. In mijn ervaring maakte Black Hole na SRP geen verschil op m'n lak. Voor meer ervaringen: recentelijk op een ander forum is hier meer over geschreven: http://detailingworld.co.uk/forum/showthread.php?t=215179 .
b) als je WD met de machine aanbrengt, dan activeer je de cleaners in White Diamond, waardoor je SRP eraf stript.