• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Been harde lak!

Brownie1982

Detailing rookie
17 okt 2013
4
0
Hallo allemaal,

Ik ben begonnen met een full detail voor een Mercedes 230CE uit 1982. Na netjes heel de auto te wassen (heeft 5 jaar buiten gestaan zonder te rijden) en te kleien met poorboys poly, waar toch een heel smerige boel af kwam wil ik deze nu polieren. Na wat testspots was het al redelijk duidelijk dat deze lak redelijk hard is, maar zo hard... Met het zwaarste dat ik liggen heb krijg ik er amper verbetering in. Met een DAP900v2 met de gele Monello Raffini cutting pad icm Monello Raffini Veloce Premium zit er na 4 hits nog altijd kleine vlekken en een doffe schijn in. Ik weet het niet meer, rotary, wolle pads, ... Heel moeilijk om er foto's van de nemen, hier enkele:

IMG_3062_zps821d5402.jpg


IMG_3061_zps87b972f4.jpg



Hier zit zelf een kattepoot afdruk ingebakken of zo... (in het midden van de TLbuis, en ver genoeg van je scherm gaan :))


IMG_3059_zps02d1070f.jpg
 
Een zwaarder toestel zou zelf voor de Rotary gaan, heb ooit ook een poging gewaagd aan een mercedes maar met een DAP 900 geen beginnen aan.
 
Vrees dat je naar de rotary met wollen pad moet. Nadat ik een Mercedes en een paar Volvo's had gedaan heb ik me toentertijd ook heeel snel ingeschreven voor een rotary-clinic bij CC headquarters.:D