• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Beginner met beginnersset

Jaco

Detailing rookie
2 aug 2016
5
15
51
Hallo ik ben Jaco en helemaal nieuw in deze wereld.

Na het lezen van diverse tutorials kom ik op de volgende stappen en produkten.
Graag hoor ik advies van jullie en waar ik nog aan moet denken.
Misschien is er iemand in Zuid Holland (vlakbij Den Haag), waar ik misschien ook langs kan komen om te kijken hoe en wat.
Alvast bedankt voor jullie adviezen en tips.

Stap 1.

Wassen met Mothers Wax - California Gold Car Wash.
Met uiteraard 2 Washmitts, 1 voor de bovenkant de Monello Wash Mitt en 1 voor de onderkant de Monello Thick Mitt en 2 emmersysteem.
Daarna drogen met Monello - Senza Acqua Drying Towel - 70x80cm

Stap 2.

Kleien met Mothers Wax - California Gold Clay Bar Paint Saving System (kit)
Hierin zit een detailer en microvezeldoek.

Stap 3.

Polijsten met Monello Raffini Veloce Premium Compound (Alleen ben ik niet zeker van deze met de Skoda Superb Combi uit 2011).
Dit opbrengen met Monello Easy Detailing Hand Orange Light Cutting Pad
Daarna uiteraard met een microvezeldoek uitwrijven.

Wat ik al zei bij het voorstellen is dat een autospuiter zei dat een Skoda Supberb een niet al te dikke laklaag heeft.
Het is mijn bedoeling om het polijsten eerst met de hand te doen, heb nog geen machine en zou polijsten nog niet durven met een machine.

Stap 4.

Voeden met Mothers Wax - California Gold Micro-Polishing Glaze Step 2 of met deze Poorboys World - Black Hole.
Deze aanbrengen met de Monello Easy Detailing Finishing Hand Pad - Black.
Daarna uiteraard met een microvezeldoek uitwrijven.

Stap 5.

Waxen zou niet weten welke was ik moet nemen.
Deze aanbrengen met de Monello Easy Detailing Finishing Hand Pad - Black.
Daarna ook weer uitwrijven met een microvezeldoek.

Hier de Microvezeldoeken de Monello - Peluche Bianco Trio - 45x65cm

Ook bestel ik deze tape: 3M 3434 afplaktape 24mm breed
 
Maak je geen zorgen dat je met het polijsten door de lak heen gaat. Zeker met de hand is die kans gewoon nul, dus leef je uit. Ik zou echter geen Veloce nemen, maar met Mezzo of Finale, als je met de hand gaat werken.
 
Als wax is de keuze reuze. Makkelijke waxen zijn de Poorboys Natty's en Collonite 476S en 815. Gebruik ze zelf niet maar vele goede verhalen hierover.

Voor het polijsten mag je best een keertje hier aan wippen, doen we een klein stukje op die bolide van jouw met een machine.

Wat ik al eerder tegen je zei, dit is een verhaal autospuiter die zijn werk wil behouden tegen de autopoetser. Er is geen auto die uit een fabriek komt waar zo weinig lak op zit dat je deze niet kunt poetsen. Dat zou je namelijk een auto krijgen die zo ruw is als schuurpapier.

En hier is in Gouda...
 
@Jaco ,
Stap 1.=Oké (al zou ik zelf voor een Delirium droogdoek gaan)
Stap 2.
Mothers klei is wat kieskeurig wat betreft detailspray en die 700 ml ben je zo doorheen.
Advies= Dodo juice Supernatural fine clay icm Supernatural clay Lube .
Stap 3.
Advies =Als je al wil polijsten met de hand pak dan Mezzo maar verwacht niet direct dat je van je swirls af zal zijn want waarschijnlijk is de lak aan de harde kant.

Wat ik al zei bij het voorstellen is dat een autospuiter zei dat een Skoda Supberb een niet al te dikke laklaag heeft.
Het is mijn bedoeling om het polijsten eerst met de hand te doen, heb nog geen machine en zou polijsten nog niet durven met een machine. Mening= VAG lak is veelal om en nabij de 120 micron als er niet te veel mee gekloot is dmv bv een Rotary en is dus veelal probleemloos vele malen te polijsten. Maar goed meten is weten...
Stap 4.
Advies=
https://www.Carclean.com/product/Dodo_Juice/Lime_Prime_Plus_Pre_Wax_Cleanser_250ml_DJLH250_102989
Met Ddj Lime prime plus kun je handmatig licht polijsten en tegelijkertijd glazen.
Deze aanbrengen met de Monello Easy Detailing Finishing Hand Pad - Black.
Daarna uiteraard met een microvezeldoek uitwrijven.
Stap 5.

Waxen zou niet weten welke was ik moet nemen.
Advies= Collinite 476
Deze aanbrengen met de Monello Easy Detailing Finishing Hand Pad - Black.
Daarna ook weer uitwrijven met een microvezeldoek.

Hier de Microvezeldoeken de Monello - Peluche Bianco Trio - 45x65cm

Ook bestel ik deze tape: 3M 3434 afplaktape 24mm breed
 
Ik mis nog wel wat stappen zoals
Banden dressen
Kunststof dressen
Velgen reiniging

Misschien heb je hier iets aan....
https://forum.Carclean.com/threads/stap-stap-stappenplan-van-moi.16253/
 
Ik raad deze wax aan. Vanwege:
  • de erg prettige verwerking
  • de lange standtijd (veel mensen vinden dat belangrijk)
  • de prachtige diepe glans (vooral op de wat donkerder auto's)
  • de Brexit-korting die je er nu op krijgt
Purple_Haze_Pro_Hybrid_carnauba_soft_wax__200ml_101608.jpg
 
Ik mis nog wel wat stappen zoals
Banden dressen
Kunststof dressen
Velgen reiniging

Misschien heb je hier iets aan....
https://forum.Carclean.com/threads/stap-stap-stappenplan-van-moi.16253/
Ik heb nog geen lichtmetalen dus daarom daarvoor nog geen spullen, maar neem de tip wel mee voor als ik ze heb. Thx.
 
wieldoppen of stalen zwarte velgen zien er ook een stuk beter uit als je ze reinigt ;)
en banden zullen altijd ontzettend opknappen van een beetje dressing.

Dodo Juice Basics of Bling Tyre & Trim kost nu maar een tientje en je hebt een oud sponsje nodig en daarmee krijg je zo een mooie uitstraling :yum

Turtle Wax - Perfect Finish - Tyre Gel 02.jpg