• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Beginner met beginnersset

Jaco

Detailing rookie
2 aug 2016
5
15
51
Hallo ik ben Jaco en helemaal nieuw in deze wereld.

Na het lezen van diverse tutorials kom ik op de volgende stappen en produkten.
Graag hoor ik advies van jullie en waar ik nog aan moet denken.
Misschien is er iemand in Zuid Holland (vlakbij Den Haag), waar ik misschien ook langs kan komen om te kijken hoe en wat.
Alvast bedankt voor jullie adviezen en tips.

Stap 1.

Wassen met Mothers Wax - California Gold Car Wash.
Met uiteraard 2 Washmitts, 1 voor de bovenkant de Monello Wash Mitt en 1 voor de onderkant de Monello Thick Mitt en 2 emmersysteem.
Daarna drogen met Monello - Senza Acqua Drying Towel - 70x80cm

Stap 2.

Kleien met Mothers Wax - California Gold Clay Bar Paint Saving System (kit)
Hierin zit een detailer en microvezeldoek.

Stap 3.

Polijsten met Monello Raffini Veloce Premium Compound (Alleen ben ik niet zeker van deze met de Skoda Superb Combi uit 2011).
Dit opbrengen met Monello Easy Detailing Hand Orange Light Cutting Pad
Daarna uiteraard met een microvezeldoek uitwrijven.

Wat ik al zei bij het voorstellen is dat een autospuiter zei dat een Skoda Supberb een niet al te dikke laklaag heeft.
Het is mijn bedoeling om het polijsten eerst met de hand te doen, heb nog geen machine en zou polijsten nog niet durven met een machine.

Stap 4.