• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Beste manier om ruiten te reinigen?

Koenraad

Detailing rookie
18 mei 2009
21
0
Hallo forumleden,

Wil graag een middel om de binnenkant van mijn ruiten te reinigen. Die zijn er natuurlijk genoeg te vinden bij carclean maar misschien kunnen
jullie mij helpen met een paar opties. Nu doe ik het met een klein beetje allesreinger,sponsje en een zeem maar heb het vermoeden dat het beter kan:ja
Dit zijn volgens mij de opties:

1. Meguiars NXT Generation Glass Cleaner

2. Poorboys World APC

3. Spray en Wipe

De ruitenreiniger moet ik dan aanbrengen met een handpad, is de rode van Lake Country een optie?
Afnemen doe ik dan met een DJ mint Merkin of gewoon een Poorboys World Deluxe? Heb nog geen van de bovengenoemde reinigers,
welk product zal mij de beste voldoening geven?
Hoop dat jullie mij een beetje kunnen adviseren want ik sta te popelen om wat te bestellen.:-b

Alvast bedankt!!
 
Ik gebruik ook de Meg's NXT Generation Glass Cleaner.
Volgens mij staat er hier ergens een how-to over ook...:-"
 
Virus en mk-us bedankt voor de snelle reactie.
Er is inderdaad een how-to van de Meg's NXT maar daar wordt het aangebracht met een ECA die niet te verkrijgen is.
Wat gebruiken jullie daarvoor?
 
merkin mint dodo juice
https://www.Carclean.com/product/Dodo_Juice/Mint_Merkin_Microfibre_Window_Cloth_DJMM1PC_101132
 
NXT opbrengen met een MicroFiber sponsje van de Hema of Xenos.
Uitwrijven met de Dodo Mint Merkin of Supernatural.

Hans
 
Gebruik gewoon een ruitenreiniger. Zelf niet wild van de Meguiars owv prijs. Ik heb oa die van ProVision en die is stuk goedkoper en werkt even goed.
Voor aan te brengen een microfiber padje.
Om af te nemen raad ik echt een glass doek aan, die van PB's werkt ook streeploos en is stuk goedkoper dan de DJ. Wel best dadelijk 2 doeken nemen. Voor streeploos resultaat is de doek bepalend.
 
Hier ook de PB Velvet Smooth Glass Towel in gebruik en tevreden van. Over de Dodo glasdoek kan ik niet oordelen want heb ik niet.
 
Normaal wel. Bij pads is het gewoon dat ze een beetje handig qua formaat zijn. En dat ze niet teveel opslorpen of smodderen.
Ik heb nog paar liter ruitenreiniger van de Aldi staan en krijg het met mijn ruitendoeken streeploos.
 
De Blue Roo van Dodo Juice is ook erg handig voor glasscleaner, werkt heel lekker door het "Buideltje"

Iets duurder, maar wel super ==> Glass Master Pro.