• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Beste waterafstotend middel?

Soepergrover zei:
Het effect van de Rain Clear bij regen kon ik ook niet zo snel waarnemen. Nou heb ik toch niet kinderachtig uitgepoetst, maar ik zal vast wel iets niet helemaal goed hebben gedaan.

En nu ????
 
stimpy68 zei:
Uiteraard netjes gedaan.:rules Zoals altijd o:)
In het kort staat er:
1. Breng een kleine hoeveelheid aan op een zachte doek
2. Wrijf Rain Clear in tot een lichte waas vormt
3. Verwijder de waas door het oppervlak met een droge doek schoon te wrijven of door er water op te doen en te wrijven tot alles kristalhelder is.

stimpy68 zei:
Aanbrengen met een badstof doek/applicator, geen MF en afnemen door eerst wat water te sprayen op de ruit en daarna af te nemen met een (hand)doek, ik gebruik hiervoor de dodojuice Mint Merkin, hierna geen waas meer. Zo staat het ook op de fles ;)
Ik heb een tube met gel, maar dat zal niet zoveel uitmaken.
1. Goed, hier ga ik dus al de mist in; een MF pad gebruikt.
2. Check
3. Dus alleen een droge MF doek gebruikt (dus wel volgens de Fine Manuals) en het resultaat leek helder. De volgende dag zag ik dus pas dat dat dus niet zo was. Volgende keer zal ik eens met water sprayen en eens kijken of een badstof handdoek beter werkt.

Met de regen van vandaag zie ik geen noemenswaardig verschil t.o.v. een onbehandelde ruit, maar dat verwacht ik ook niet omdat ik het aanbrengen wat verprutst heb.
Leermomentje dus.