• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Black hole overslaan na PP

Stofke

Detailing addict
28 feb 2011
380
62
Zou ik de Black Hole mogen overslaan na het aanbrengen van de PP en onmiddellijk de EX-P kunnen aanbrengen en later op de dag aftoppen met de Natty's Blue of is die BH echt noodzakelijk, ik zie echter weinig verschil na het aanbrengen van de BH, 'k weet wel dat het de lak terug voed maar is het ook nodig ?
 
Ik ben ook maar een amateur, maar op mijn blauwe lak zag je ook helemaal niets van Blackhole, en dus bij mij gebruik ik het niet !
Na polijsten schoonmaken en daarna EX-p erop, is zelfs ietsje beter omdat de EX-p zich nu aan de schone lak kan hechten ;)

als laatste een laagje Natty's en klaar, het mooiste is idd om na de EX-p te wachten met de natt's zodat EX-p zich volledig kan "zetten" zeg maar....de tijd die je daarvoor moet nemen hoor ik verschillende verhalen over.
Ik zelf hou 2-3 uur als minimaal aan, maar lees veel dat 12-24 uur beter is...
 
BH werkt op sommige lakken bijzonder goed, op andere weer wat minder op het oog..

Ik gebruik het voornamelijk om de lak zo glad als een aal te krijgen, echt ongelofelijk wat glad de lak word na BH

Om antwoord op je vraag te geven: het hoeft niet persé, BH is een polish en dat is PP (Prof Polish) eveneens.
 
Maakt niets uit, de ene lak zal meer profijt hebben van BH dan de andere. Kwestie van proberen.
 
Op mijn bordeaux rode golf 3 gaf BH duidelijk een diepe glans.
En na afwerking met natty's had het een geweldige wetlook als resultaat.
Maar goed die lak was ook nieuw en swirlvrij.

Daarintegen had BH op mijn paarse golf 3 helemaal geen toegevoegde waarde.
Zelfs de lichste krasjes en minste swirls werden niet gecamoufleerd.
 
BH is in eerste instantie niet bedoeld voor het maskeren van swirls... het is een voedend product die toevallig ook nog eens vullende eigenschappen heeft.
 
Bij mijn Metalic Zwart Astra G heeft de BH eerste instantie geen resultaat. Maar na goed uitwrijven totdat de glans terug komt. Even laten hazen. En dan uitpoetsen. Zie ik zeker een diepere kleur terug komen en vooral de lak is daarna glad.
 
Hallo,
Misschien wat late reactie maar hier is ze dan:
Ook ik heb bh op mijn lak toegepast ,het betreft wel een nieuwe wagen,maar ik verzeker je ,de kleur ,,springt,, er wel uit.
Mijn buur heeft dezelfde kleur,sorry,HAD dezelfde kleur ,totdat ik de bh gebruikte en nu is mijn kleur veel warmer en springt er bijna uit!!:D
De lak voelt ook suuuuperglad aan na oppoetsen en daar doen we het toch voor,niet?
Afgetopt met de vloeibare synwax van mothers en NOG gladder dan voorheen!!
Kijk anders ff in de show-off naar mijn auto grand scenic bose en je kan lezen welke stappen ik allemaal gedaan heb om tot een (alleszins voor mij toch)prachtig resultaat te komen.:-b
Groeten Danny
 
Ik heb een keer een stukje op het PB forum gelezen waarin erop gezinspeeld werd dat de EX-P zelfs minder lang zou blijven zitten als er Blackhole of White Diamond onder zit. Je kunt hem dus wel achterweg laten (sommjgen doen dat dus om de eerder genomede rede zelfs heel bewust).

Of het voor het resultaat "handig" is om de glaze achterwege te laten zal (wat anderen al gezeged hebben) van de kleur afhangen. Ik heb zelf een licht gekleurde auto (porcelain: ergens tussen zilver en wit metalic) en de kleur lijkt iets "feller" met toch een iets diepere glans met White Diamand, maar heb hem voor de winter achtewege gelaten (vanwege tijd) en om nou te zeggen dat het er dan zoveel minder mooi uitziet, kan ik nu ook weer niet zeggen. Ben overigens toch van plan om hem binnenkort wel weer te gebruiken.