• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

black hole wel of niet vraag ivm paint sealent

N!jntje

Detailing addict
4 mei 2010
85
52
Ik zit toch even met een vraagje.
Ik sta op het punt om de wolfgang deep gloss paint sealent 3.0 te kopen.

Maar nou zit ik met de vraag hoe ik mijn auto dan voor de winter moet voorbereiden.
Ik heb voor de afwerking ook nog de Black hole staan en de dodo juice purple haze!

Moet dan de volgorde zijn

BH
Deep gloss
DODO

of

Deep gloss
Dodo
( en dus bh weglaten )

of
BH
DODO
Deep gloss

of
Dodo
deep gloss
( en dus bh weglaten )

Graag hoor ik het van jullie:)^
 
1) wassen
2) kleien
3) polijsten
4) voeden
5) waxen

Résumé:

stap 4 voeden -> Black Hole
stap 5 waxen -> DGPS of DJ PH

Je kan de DGPS nog een keer aftoppen met de DJ PH, je crëert dan een langdurige bescherming met een diepe glans :)^
 
OK dus het is

let niet op de afkortingen:-"
BH
DG
DPH

Dan zeg je eigenlijk dat je het langste en beste bescherming hebt?
Daar gaat het mij natuurlijk om!

en uhmm hoe lang moet DG intrekken?
Ik heb wel is gehoord van 24 uur ofsow...? Of dat was bij een ander product:D
 
Je kunt hem uitpoetsen zodra hij 'droog' is, zoek even op de 'swipe test' op het forum. Wil eigenlijk zeggen dat je met een schone vinger het middel weg kunt vegen, zonder dat er iets achter blijft op de lak. Dit zal 15-30 minuten zijn denk ik? (heb het product zelf niet, maar dit is gemiddeld)

Die 24h die ze aangeven is de periode dat je de lak droog moet proberen te houden hierna, om hem volledig te kunnen laten hechten aan de lak. Dus ook het liefst niet een tweede laag, of de Dodo wax er overheen in die 24 uur.
 
De DGPS gewoon aanbrengen en na het curen volgens de swiptetest afnemen.

De DGPS moet na het afnemen minstens 12 uur droog staan, d.w.z. niet in de regen of blootstaan aan een relatieve hoge luchtvochtigheid (denk aan dauw s'morgens)

Tech Note: Wolfgang Deep Gloss Paint Sealant 3.0 is a water-based, oxygen activated paint sealant. After buffing off the sealant, the remaining coating needs to cure for 12 hours in dry conditions to fully bond to the paint. Exposure to moisture during this time will drown the polymers. For the best results, allow 12 hours of curing time.

Bron: www.wolfgangcarcare.com
 
ok swipetest :-b gelukkig wist ik wat dat was :)^
het laatste vraagje! Dan ben ik er helemaal uit!
BH moet dit ook een lange tijd curen ( hechten aan de lak ) nadat het is afgenomen?:weetniet
Of eventuele andere producten zoals
Inizio
Mezzo
Finale
 
Blackhole cured redelijk snel; de vingertest geeft je duidelijkheid.

Blackhole zal altijd een minder goede hechting geven aan een sealant dan op een kale lak. Hierdoor KAN de standtijd korter zijn.

Ik zeg KAN, want ik heb het nooit kunnen aantonen dat het zo is en heb alle situaties wel geprobeerd. Al zou het een weekje schelen; lekker belangrijk :grinning:
 
N!jntje zei:
Of eventuele andere producten zoals
Inizio
Mezzo
Finale

Deze producten NIET laten curen, het zijn geen waxen of sealants. Het zijn polijstmiddelen.

Deze verwerken met de hand en/of D/A machine, aanbrengen, inwerken en dan gelijk afnemen met een mf doek.