• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

BlackPassat's Passat CC, CarPro Orangepeelpads gebruikt.

jitzzzze;320170 zei:
Wat jjonkie zegt. Het is inderdaad erg kut, maar sommige reactie's lijken getypt voor als er iemand overleden is.

Tja de reacties heb ikzelf natuurlijk niet in de hand; leuk is het niet maar er zijn inderdaad ergere dingen op de wereld dan een gejatte radio. Ook al is het schadebedrag groot genoeg om er een leuk tweedehands auto van te kopen.

Ik denk dat de schrijvers van "zware termen" mij een beetje kennen en weten dat ik er goed ziek van ben, maar ook dat ik realistisch genoeg in het leven sta om het te kunnen relativeren.
 
[mod]Marko, zou je a.u.b. niet een direct bovenstaand bericht willen quoten? Dank[/mod]


Johan wanneer krijg je 'trots' schadevrij weer terug? En heb je nu een leuke leenauto ? Toch maar voor de navilock gaan of neem je het risico weer om zonder door te blijven rijden
 
Succes met de afhandeling in ieder geval, en tja schandalig dat het tegenwoordig al "normaal" is bij een VW met een dergelijk systeem.
 
BlackPassat;320163 zei:
De grote hoeveelheid reacties doen me erg goed luitjes, ik krijg er mijn RNS niet mee terug maar het is een troost om te lezen dat er zoveel mensen met me meevoelen. Nogmaals dank.

Ik ben inderdaad nogal geschrokken van het schadebedrag, eigenlijk belachelijk dat de dief waarschijnlijk 100,= euro vangt voor dat ding, en het de verzekering een gigantisch veelvoud gaat kosten. Gezien het bedrag heeft de verzekering ervoor gekozen om toch maar even een expert te sturen. Ik hoop niet dat daar discussie uit gaat komen, er is in de prijsopgave voor de rechterstoel volledig nieuwe leer/alcantara stoelbekleding meegenomen; de stoel was 100% onbeschadigd voor de diefstal en nu zijn er leerbeschadigingen te zien. De dealer zegt dat de enige manier om dit in dezelfde staat te krijgen, vernieuwen is. Ik vind dat zelf ook wel omdat ik de auto natuurlijk terugverwacht in de staat waarin hij was. Weet iemand wat voor rechten ik in dit geval heb mocht de verzekering zeggen dat het met een colourlockbehandeling wel op te lossen is?
De veronderstelling dat een RNS 510 3.000 euro kost moet ik wel even tegenspreken. Ik zag hem in de folder staan voor 2.200,= nog genoeg geld maar toch 800,= euro minder.


2200 is hij als je hem laat inbouwen tijdens het bestellen. Losse verkoop is 3000-3200. Verschilt per dealer.
 
ATS;320076 zei:
voor alle tegenstanders van de navi lock, heb begrepen dat de verhouding rns zonder en rns met navi lock diefstal echt niet in verhouding is.
staat niet eens 1 op 50. dus het feit dat hij er in zit zorgt er voor dat ze de navi van de buurman weg halen.

Volgens mij ontbreekt er iets in je gegevens: als er 50 keer zoveel rns-en zonder navilock worden gestolen als met, maar slechts 1 op de 100 een navilock heeft, dan worden er met navilock zelfs 2x zoveel gestolen in verhouding.

Overigens zal er (buiten potentiele dieven en helers), niemand echt tegen een navilock zijn, maar heb ik (en niet alleen ik) twijfels over het echte nut van een navilock.
 
De navilock is moeders mooiste niet, maar doet zijn werk wel er zijn geen gevallen bekend dat de rns is verdwenen met een navilock, ja er speculeren verhalen rond dat het wel is gebeurd maar niemand komt met daadwerkelijk bewijs. Net zoals de kerstman bestaat allemaal leuke verhalen maar nergens daadwerkelijk bewijs. ;) En ik vind het absurd van volkswagen dat ze het 'te' simpel systeem hebben bedacht om een radio te verwijderen8-o In mijn oogpunt zou de navilock geen cent mogen kosten en vw zou deze kostenloos moeten inbouwen nadat je radio is ontvreemd.
 
Broodplank;320070 zei:
Ik zou daar maar wel vanuit gaan. De RNS 310 begin nu massaal gestolen te worden hier in Amsterdam aangezien merendeels van de huidige polo's die erin hebben zitten. Overigens heb je als het goed is een RNS 310. De RNS 315 is enkel in Duitsland leverbaar als ik het goed heb.

Allebij de systemen zijn gewoon leverbaar in nederland. De rns 315 is een beetje de opvolger van de 310. Verschil is dat de 315 een flash geheugen heeft en dus de kaarten daar op staan, en bij de 310 gewoon op een sd-kaartje aan de voorkant in zit. Heb zelf de 310 in de CeeCee, hoop daar toch nog even van te kunnen genieten.
 
Passat b6 Marko;320212 zei:
En ik vind het absurd van volkswagen dat ze het 'te' simpel systeem hebben bedacht om een radio te verwijderen8-o
Tsja, dat was eigenlijk ook mijn eerste gedachte toen ik dit bericht las. Ik vind, dat VW in dit opzicht een beetje in de jaren 80 is blijven hangen. Het enige voordeel dat ik kan bedenken van dit relatief eenvoudige dubbel-din systeem t.o.v. volledig geïntegreerde fabriekssystemen is dat dit, ook als je het zelf wil;) , eenvoudig te verwijderen/vervangen is.
 
Inmiddels is de expert erbij geweest. Er is veel schade aan het dashboard maar volgens hem kan dat vakkundig gemaakt worden door de schadehersteller. Eventuele zichtbare schades wordt met een "kopieertechniek" gedaan waardoor de structuur van het dashboard overgenomen wordt op de gerepareerde plekken.
Wat ik zelf nog niet gezien had was de schade aan het lakwerk van de deur. Er moet aan det handgreep wat gespoten worden.
De schadehersteller gaf aan dat de deur verder gepolijst zou worden. Ik heb hem vriendelijk gevraagd om dat maar niet te doen en hem uitgelegd dat ikzelf door mijn hobby enigszins wist hoe dat moest en het daarom liever zelf zou doen. Daar had hij alle begrip voor.
Vanavond klaar gaat door de omvang van het karwei niet lukken. We richten ons nu op dinsdag. Ik had me erg verheugd op een ritje naar Limburg as. zaterdag maar goed dat lukt ook wel met de leenauto.
 
Dinsdag is voor mijn gevoel al redelijk snel, maar de keren dat ik bij een schadehersteller langs ben geweest,
moest er ook wel het nodige gespoten worden.
Kijk straks ook goed of gerepareerde en vervangen onderdelen straks ook nog goed passen.

Wat voor leenauto heb je nu trouwens?
 
Broodplank;320203 zei:
2200 is hij als je hem laat inbouwen tijdens het bestellen. Losse verkoop is 3000-3200. Verschilt per dealer.

nee joh http://www.navishop.nl/fabriekssystemen-volkswagen-c-20_1382_1387.html
 
mosselman;320307 zei:
nee joh http://www.navishop.nl/fabriekssystemen-volkswagen-c-20_1382_1387.html


Een expert gaat niet kijken naar prijzen van de navishop maar naar de prijzen bij de dealer. En die liggen gewoon op 3000-3200. De expert is geen koopjesjager om te gaan kijken waar hij het goedkoopste is.
 
@ Soeprgrover: rofl

@ Broodplank: de discussie over de prijs van een RNS mag wat mij betreft gesloten worden; hij is weg en er moet een nieuwe komen dát is wat mij betreft van belang is.
 
Soepergrover;320279 zei:
Heeft je pa al gevraagd of hij een petje van je mag lenen?

]d~^

Dit zal geen enkel probleem zijn aangezien ik Kenneth haast niet ken zonder pet! rofl

T.a.v. Johan:
Enorm balen joh! Het lijkt wel of je tegenwoordig niets mooi kunt bezitten zonder dat anderen aan je eigendommen komen! Hopelijk komt het allemaal goed, maar logisch dat je er goed ziek van bent, het idee dat ze aan/in je auto hebben is erg vervelend! :(
 
http://www.ebay.de/sch/i.html?_from=R40&_sacat=0&_nkw=rns%20510&rt=nc&_pppn=r1&_mPrRngCbx=1&_udlo=500&_udhi=1500

Gisteren gestolen, vandaag in Polen ]-0
en via ebay weer in NL :auw
Met een beetje geluk koop je je eigen radio weer terug :roll
 
Hopen dat ze alles gelijk herstellen naar de hoogste maatstaf die je als autoliefhebber wenst (of eigenlijk normaal vindt) Al die ellende die zo'n eikel veroorzaakt voor iets waar hij maar een fractie van het schadebedrag voor vangt...

Hier in de straat zijn ze een maand geleden 's nacht flink bezig geweest en alle "gemakkelijke" auto's opengebroken (waaronder mn vrouw dr nieuwe C1'tje er één van was) de Benz hebben ze gelukkig niet eens geprobeerd.. Alleen het idee al dat ze met hun poten aan je auto zitten...]-0 Wel nachten erna nog geopperd om maar in de auto te slapen ... (maar dat is in jouw geval vrij lastig onder werktijd :-b )

Maar goed, hopen dat ze snel alles naar de oude staat herstellen en het hele voorval maar snel vergeten zodat je weer van je prachtige auto kunt genieten!!