• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

BlackPassat's Passat CC, CarPro Orangepeelpads gebruikt.

Gefeliciteerd Johan en fijn om te lezen dat het allemaal zo positief verlopen is.
We leven met je mee en zien uit naar je bevindingen.
Slaap lekker (in je auto).

Aficior
 
Veel plezier ermee! Maar dat moet goedkomen als het zo lees, ben benieuwd naar de foto's en resultaten.
 
Oei wat een knuppel ben ik }:)w
Na het controleren en bijvullen van de olie ben ik vergeten de dop terug te draaien. Het gevolg is een motorruimte die onder de olie zit, wat een vette bende.
Nou ja ik hoef me niet te vervelen de komende twee vrije dagen.
 
aiii... dat is minder... Genoeg Super Degreaser in huis? Ik kan wel wat missen als dst nodig is....
 
@ Ivo, nee geen Super Degreaser in huis maar wel wat andere spulletjes waarmee ik het ga proberen.
Net een kunststof afdekkap geprobeerd schoon te krijgen en dat ging goed met een combinatie van Dasty en APC 1:5.
Dank voor je aanbod.
 
BlackPassat zei:
@ Ivo, nee geen Super Degreaser in huis maar wel wat andere spulletjes waarmee ik het ga proberen.
Net een kunststof afdekkap geprobeerd schoon te krijgen en dat ging goed met een combinatie van Dasty en APC 1:5.
Dank voor je aanbod.

Die afdek kap is ook makelijk te verwijderen gewoon omhoog trekken met bijde handen weerskanten zit vast in de rubbers, kan je hem makelijker schoonmaken en eronder ook!
 
@Schippersss, de kap is eraf geweest hoor; inderdaad heel makkelijk om los te klikken.

DSCF5499.JPG
 
@BP: als de auto té netjes is afgeleverd en er eigenlijk niet zoveel werk voor je is, dan mag je het gewoon bij het melden houden hoor .... smeerboel van maken is ook weer over de top]d~^
 
Nadat we maandag de Passat CC hadden opgehaald had ik woensdag en donderdag vrij om er eens lekker op mijn gemak aan te jeuken. Helaas had ik deze vrije dagen niet gerekend op de actie van Tim om het eens lekker te laten regenen. Thuis kan ik alleen in de buitenlucht detailen dus ik moest op zoek naar een overdekte detailplek. Vriend Kees was zo aardig om zijn garage ter beschikking te stellen zodat ik droog kon staan. Geen overbodige luxe met de neerslaghoeveelheden van de afgelopen dagen.
Voor dat de auto op transport naar Nederland kwam heeft de vorige eigenaar er nog even een
“Komplet Politur” tegenaan gegooid. De arme man kon natuurlijk niet weten dat hij me daarmee geen plezier deed.
Het mag gezegd worden: de auto zag er prima uit, op de bandjes na die glommen je tegemoet.

Een probeerstukje op de motorkap gaf aan dat er maar heel licht gekleid hoefde te worden. Alleen de horizontale delen zijn aangepakt met de Poorboys Klei.
Na het kleien kwamen er plots toch wat krasjes tevoorschijn die eerst niet te zien waren; er was door de “poelitoerboer” in Duitsland een goed camouflagemiddel gebruikt.
Een lakdiktemeting (nogmaals dank aan Frans voor het maken van een Passat CC lakdikteformulier) gaf waarde aan tussen de 95 en 140 micron. Typisch dat de voorkant van de motorkap, die het normaal gesproken toch het zwaarst te verduren krijgt, het dunst gespoten is. Ik ga er even niet vanuit dat hier door een voorganger al 30 micron afgedetaild is.
DSCF5509.JPG

DSCF5517.JPG

Enkele van de redelijk lange krassen op de motorkap en het dak zijn aangepakt met de So1o pad met Monello Forza, en nabewerkt met Mezzo op oranje en Finale op groen. Op de plaatsen waar het grove geschut niet nodig was is alleen de Finale op groen gebruikt.
De zwart glanzende B-stijl is met een oranje spotbuffpad weer helemaal strak gemaakt, en nabewerkt met de lichtgroene pad.
DSCF5583.JPG


De reclameplaten van het Importbedrijf zijn gedemonteerd later zullen de kentekenplaten met RVS boutjes rechtstreeks op de auto worden geschroefd. Ook de type aanduiding is er met behulp van een visdraadje vrij eenvoudig afgekomen. Het verwijderen van de foam-tape had wat meer voeten in aarde maar uiteindelijk is het allemaal netjes geworden.
DSCF5525.JPG

Na het polijsten volgde op woensdagavond een IPA wipe-down en na een half uurtje rust is er Wolfgang DGPS 3.0 opgezet. Eindelijk heb ik eens de kans om dit product precies volgens de voorschriften te gebruiken. Omdat de auto lekker binnen blijft staan kan de DGPS na het uitpoetsen ruim 12 uur ademen.

Donderdagmorgen gestart met het aanbrengen van de waxlaag. De keuze tussen Migliore Frutta en de DJ Rainforest Rub viel in het kader van het gebruiksgemak uit in het voordeel van de RR. Het duurde even voordat de swipetest het gewenste effect gaf maar toen kon de wax uitgebuft worden.

Inmiddels was er een flauw zonnetje tevoorschijn gekomen. Omdat er nog heel veel op het lijstje staat om te doen heb ik maar besloten om nog wat foto’s te gaan schieten en in de middag nog lekker even met BlackMassat op de bank te gaan zitten en wat te genieten van de vrije dag.
DSCF5572.JPG

DSCF5559.JPG

DSCF5543.JPG

DSCF5545.JPG

De koffie smaakte prima maar toch lonkte de Passat, zou ik de velgen nog even aanpakken of toch maar even het interieur?
Omdat er binnenkort toch een velgenwissel naar de winterset aankomt is de keuze gevallen op het interieur. Het leer is met AutoFinesse Hide Leather Conditioner behandeld.
DSCF5579.JPG

Het Alcantara is geborsteld met een pas aangeschafte 100% paardenhaarborstel.
Dat is een aanrader zeg. Hoe heb ik ook het interieur van een auto kunnen doen zonder zo’n onmisbaar borsteltje?
DSCF5580.JPG


De motorruimte is nog steeds een bende, maar dit wordt binnenkort aangepakt. Wat losse kapjes zijn al wel even met ontvetter behandeld maar een serieuze opfrisbeurt is daar nog wel nodig.
DSCF5501.JPG


Ongetwijfeld volgt daar weer een update van op deze projectpagina.
 
Mooie start Johan, ze staat er mooi bij. En inderdaad het interieur is prachtig.
Ga je topic zeker blijven volgen.
 
Jeetje we gaan alweer bijna naar de nieuwe kenteken serie zo te zien.

Maar eens afspreken om de Passat cc eens te bekijken! Heel veel plezier ermee johan
 
erikjeeh zei:
Jeetje we gaan alweer bijna naar de nieuwe kenteken serie zo te zien.

Maar eens afspreken om de Passat CC eens te bekijken! Heel veel plezier ermee johan

Ik had je allang hier verwacht Erik, we spreken even via PM wat af (daar waren we toch eigenlijk al mee bezig?)