• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

BMW 3 Touring MY'01 All shiny again

stimpy68

Detailing guru
5 mei 2008
4.480
115
56
Dibbuz en Stimpy68 ook wel beter bekend als het Dynamisch Detailing Duo (DDD) :D hebben zich vandaag mogen uitleven op een donkergrijs Metallic BMW 3 serie Touring uit 2001, die voor zijn verhuizing naar NL op de Duitse Autobahn vertoefde. De eigenaar wilde dat de auto nog een goede detailbeurt kreeg voordat hij met vakantie ging. Dus tja, wie zijn wij dan om dat te weigeren!? :grinning:
Hij is zuinig en netjes op zijn auto, en dat was te zien, gezien de leeftijd van de auto, weinig swirls (ze waren er wel, maar voor een auto van 8 jaar waren het er weinig). De vorige eigenaar was er dus ook zuinig op, maar deze heeft de auto toch door de krasstraat gehaald getuige de rechte krasjes op de flanken e.d.

Omstreeks 9 uur begonnen na een bakje koffie en een stukje heerlijk gebak die de eigenaar had meegenomen met het wassen van de auto, wat lakdikte metingen gedaan waar we tot de conclusie kwamen dat de motorkap overgespoten was (gemiddeld 300 micron tegen 100-130 micron van de rest van de auto) daarna de kleibeurt, bij het voelen van de lak, leek er niet veel oppervlakte vervuiling aanwezig, maar de klei beweerde anders...
Deze was redelijk vuil, maar niet extreem.

Testspot gedaan en meteen gekozen voor de gele so1o pad van Meguiar's en de cut & polish cream van het Meguiar's So1o systeem, enkele diepere krassen op de motorkap verwijderd met de rode wolpad van het so1o systeem, hierna de auto gefinished met de vertrouwde Menzerna Finish Polish en de zwarte kompressor pad. Alles rotarywerk. De eigenaar heeft nog even een korte DAP500 workshop gehad, hij had er een aangeschaft, maar nog niet gebruikt.

Als kers op de taart de auto in de deep gloss paint sealant gezet van Wolfgang.

Was een leuke en gezellige detailklus, we zijn verwend door de eigenaar die ons de hele dag heeft voorzien van lunch en later een heerlijke koude milkshake om een beetje weer op temperatuur te komen. De catering was geweldig! Martin bedankt!

De eigenaar heeft zelf de binnenkant nog even onder handen genomen en zijn leren interieur wat opgefrist.

De lijst met producten in willekeurige volgorde:

- Gele wolpad So1o van Meguiar's
- Rode wolpad so1o van Meguiar's
- Zwarte Kompressor pad LC
- Witte spotbuff pad van LC (in combinatie met Menzerna Intesive Polish voor de bumpers en lastige te bereiken delen)
- AEG rotary
- Meguiar's Cut & Polish Cream (so1o systeem)
- Menzerna Finish Polish
- Wolfgang Pain Sealant
- Wolfgang Black Diamond Tire gel
- Poorboy's Trim Restorer
- Wheelwax
- Poorboy's Natural look
- Poorboy's Leather Stuff
- Meguiar's APC plus
- Meguiar's Glass Cleaner

Deze BMW lak was niet super hard, maar "gewoon" hard, wat we vaker zien en waar we inmiddels genoeg ervaring in hebben, zelfs de diepere krassen hebben we kunnen verwijderen of voor 90% weg kunnen krijgen), en we zijn niet echt grote of vreemde verassingen tegen gekomen. Omstreeks 16:00 waren we helemaal klaar.

Genoeg gel*ld, hier zijn de foto's!


Wassen: (Dennis wat heb je met die lens gedaan... :p )
bmwtouring01.jpg


bmwtouring02.jpg


bmwtouring03.jpg


bmwtouring04.jpg


bmwtouring05.jpg


bmwtouring06.jpg


bmwtouring07.jpg


bmwtouring08.jpg


bmwtouring09.jpg


bmwtouring10.jpg


Ongelukje van de eigenaar... er zat vogelpoep op de motorkap en dacht het even weg te halen met de spons uit de emmer bij het tankstation, met dit als gevolg.... :p

bmwtouring11.jpg


bmwtouring12.jpg


bmwtouring13.jpg


bmwtouring14.jpg


bmwtouring15.jpg


bmwtouring16.jpg


bmwtouring17.jpg


bmwtouring18.jpg


bmwtouring19.jpg


bmwtouring20.jpg


bmwtouring21.jpg


Het schitterende leren interieur, niet slecht voor een auto van 8 jaar! Zo zie je maar weer dat goed onderhoud zich loont! :)^

bmwtouring22.jpg


bmwtouring23.jpg


bmwtouring24.jpg


bmwtouring25.jpg


bmwtouring26.jpg


bmwtouring27.jpg


bmwtouring28.jpg


bmwtouring29.jpg


bmwtouring30.jpg


bmwtouring31.jpg


bmwtouring32.jpg


bmwtouring33.jpg


bmwtouring34.jpg


bmwtouring35.jpg


bmwtouring36.jpg


bmwtouring37.jpg


bmwtouring38.jpg


bmwtouring39.jpg


bmwtouring40.jpg


bmwtouring41.jpg


bmwtouring42.jpg
 
Mooi werk mannen! De velgen zien er ook nog extreem goed uit moet ik zeggen of zijn deze onlangs vernieuwd??
 
Naar mijn weten waren ze origineel, maar de eigenaar maakt ze regelmatig schoon, in tegenstelling van wat we wel eens tegenkomen :p
 
Ho is effe !
Wolfgang deep paint sealant , hoelang doen jullie het laten curen dan ?
Mij is bekend dat dit product 12 uur moet curen. Als jullie het met minder doen, dan ga ik mijn kuur tijd met een rotgang aanpassen.
Wel moet ik erbij zeggen dat ik dit product 1 keer heb gebruikt.:-"
Ik hoor graag van jullie.:)^ :)
 
Curen is 30-45mins dan mag 12 uur lang niet in contact komen met vocht. Aangezien het vrij warm is en de damp er nu niet gauw op slaat hebben we voor die gekozen.
Het is niet zo dat als het na 9 uur toch dauw op komt dan het er dan af ligt, voor het beste resultaat is het 12 uur. Veel hangt natuurlijk af van de temp. e.d.
 
Weer opgeknapt die beemer :cool:

Maar wat ik me nu afvraag, als nabewerking na de rotary gebruik je toch de D/A?
 
Dat kan, hoeft niet, als je goed finished, en je hebt de rotary techniek onder de knie, dan kun je met een rotary hologramvrij finishen, een zwarte pad met Menzerna Final Finish kan dit. :heart_eyes: Pas 1 keer meegemaakt dat dit niet lukte, maar dit was op een auto met extreem zachte lak. Overigens hebben we de auto met IPA afgenomen na de FF en het resultaat bekeken, geen hologrammen.
 
Dibbuz zei:
Curen is 30-45mins dan mag 12 uur lang niet in contact komen met vocht. Aangezien het vrij warm is en de damp er nu niet gauw op slaat hebben we voor die gekozen.
Het is niet zo dat als het na 9 uur toch dauw op komt dan het er dan af ligt, voor het beste resultaat is het 12 uur. Veel hangt natuurlijk af van de temp. e.d.

Weer wat geleerd.:)^ :)^ :)^ :)^
 
Ziet er weer goed uit zoals we gewend zijn van jullie :)^
So1o kit weer eens goed gebruikt.
Is er trouwens nog een andere finishing polish waar je mee kan eindigen op de rotary...?
 
M205 hebben we bij de Audi vorige keer getest en dat gaf ook het gewenste resultaat.
 
stimpy68 zei:
Dat kan, hoeft niet, als je goed finished, en je hebt de rotary techniek onder de knie, dan kun je met een rotary hologramvrij finishen, een zwarte pad met Menzerna Final Finish kan dit. :heart_eyes: Pas 1 keer meegemaakt dat dit niet lukte, maar dit was op een auto met extreem zachte lak. Overigens hebben we de auto met IPA afgenomen na de FF en het resultaat bekeken, geen hologrammen.


Ben zeer benieuwd hoe dit in zijn werk gaat :ja
Kan niet wachten tot het 16 augustes is :party:
 
Mooi resultaat.

Over de Wolfgang deep paint sealant,

Is het dan aanbrengen, 30-45 curen, afnemen en dan 12 uur 'niks' doen of zou je dan de fuzion er overheen kunnen doen?