Dibbuz en Stimpy68 ook wel beter bekend als het Dynamisch Detailing Duo (DDD) hebben zich vandaag mogen uitleven op een donkergrijs Metallic BMW 3 serie Touring uit 2001, die voor zijn verhuizing naar NL op de Duitse Autobahn vertoefde. De eigenaar wilde dat de auto nog een goede detailbeurt kreeg voordat hij met vakantie ging. Dus tja, wie zijn wij dan om dat te weigeren!?
Hij is zuinig en netjes op zijn auto, en dat was te zien, gezien de leeftijd van de auto, weinig swirls (ze waren er wel, maar voor een auto van 8 jaar waren het er weinig). De vorige eigenaar was er dus ook zuinig op, maar deze heeft de auto toch door de krasstraat gehaald getuige de rechte krasjes op de flanken e.d.
Omstreeks 9 uur begonnen na een bakje koffie en een stukje heerlijk gebak die de eigenaar had meegenomen met het wassen van de auto, wat lakdikte metingen gedaan waar we tot de conclusie kwamen dat de motorkap overgespoten was (gemiddeld 300 micron tegen 100-130 micron van de rest van de auto) daarna de kleibeurt, bij het voelen van de lak, leek er niet veel oppervlakte vervuiling aanwezig, maar de klei beweerde anders...
Deze was redelijk vuil, maar niet extreem.
Testspot gedaan en meteen gekozen voor de gele so1o pad van Meguiar's en de cut & polish cream van het Meguiar's So1o systeem, enkele diepere krassen op de motorkap verwijderd met de rode wolpad van het so1o systeem, hierna de auto gefinished met de vertrouwde Menzerna Finish Polish en de zwarte kompressor pad. Alles rotarywerk. De eigenaar heeft nog even een korte DAP500 workshop gehad, hij had er een aangeschaft, maar nog niet gebruikt.
Als kers op de taart de auto in de deep gloss paint sealant gezet van Wolfgang.
Was een leuke en gezellige detailklus, we zijn verwend door de eigenaar die ons de hele dag heeft voorzien van lunch en later een heerlijke koude milkshake om een beetje weer op temperatuur te komen. De catering was geweldig! Martin bedankt!
De eigenaar heeft zelf de binnenkant nog even onder handen genomen en zijn leren interieur wat opgefrist.
De lijst met producten in willekeurige volgorde:
- Gele wolpad So1o van Meguiar's
- Rode wolpad so1o van Meguiar's
- Zwarte Kompressor pad LC
- Witte spotbuff pad van LC (in combinatie met Menzerna Intesive Polish voor de bumpers en lastige te bereiken delen)
- AEG rotary
- Meguiar's Cut & Polish Cream (so1o systeem)
- Menzerna Finish Polish
- Wolfgang Pain Sealant
- Wolfgang Black Diamond Tire gel
- Poorboy's Trim Restorer
- Wheelwax
- Poorboy's Natural look
- Poorboy's Leather Stuff
- Meguiar's APC plus
- Meguiar's Glass Cleaner
Deze BMW lak was niet super hard, maar "gewoon" hard, wat we vaker zien en waar we inmiddels genoeg ervaring in hebben, zelfs de diepere krassen hebben we kunnen verwijderen of voor 90% weg kunnen krijgen), en we zijn niet echt grote of vreemde verassingen tegen gekomen. Omstreeks 16:00 waren we helemaal klaar.
Genoeg gel*ld, hier zijn de foto's!
Wassen: (Dennis wat heb je met die lens gedaan... )
Ongelukje van de eigenaar... er zat vogelpoep op de motorkap en dacht het even weg te halen met de spons uit de emmer bij het tankstation, met dit als gevolg....
Het schitterende leren interieur, niet slecht voor een auto van 8 jaar! Zo zie je maar weer dat goed onderhoud zich loont! ^
Hij is zuinig en netjes op zijn auto, en dat was te zien, gezien de leeftijd van de auto, weinig swirls (ze waren er wel, maar voor een auto van 8 jaar waren het er weinig). De vorige eigenaar was er dus ook zuinig op, maar deze heeft de auto toch door de krasstraat gehaald getuige de rechte krasjes op de flanken e.d.
Omstreeks 9 uur begonnen na een bakje koffie en een stukje heerlijk gebak die de eigenaar had meegenomen met het wassen van de auto, wat lakdikte metingen gedaan waar we tot de conclusie kwamen dat de motorkap overgespoten was (gemiddeld 300 micron tegen 100-130 micron van de rest van de auto) daarna de kleibeurt, bij het voelen van de lak, leek er niet veel oppervlakte vervuiling aanwezig, maar de klei beweerde anders...
Deze was redelijk vuil, maar niet extreem.
Testspot gedaan en meteen gekozen voor de gele so1o pad van Meguiar's en de cut & polish cream van het Meguiar's So1o systeem, enkele diepere krassen op de motorkap verwijderd met de rode wolpad van het so1o systeem, hierna de auto gefinished met de vertrouwde Menzerna Finish Polish en de zwarte kompressor pad. Alles rotarywerk. De eigenaar heeft nog even een korte DAP500 workshop gehad, hij had er een aangeschaft, maar nog niet gebruikt.
Als kers op de taart de auto in de deep gloss paint sealant gezet van Wolfgang.
Was een leuke en gezellige detailklus, we zijn verwend door de eigenaar die ons de hele dag heeft voorzien van lunch en later een heerlijke koude milkshake om een beetje weer op temperatuur te komen. De catering was geweldig! Martin bedankt!
De eigenaar heeft zelf de binnenkant nog even onder handen genomen en zijn leren interieur wat opgefrist.
De lijst met producten in willekeurige volgorde:
- Gele wolpad So1o van Meguiar's
- Rode wolpad so1o van Meguiar's
- Zwarte Kompressor pad LC
- Witte spotbuff pad van LC (in combinatie met Menzerna Intesive Polish voor de bumpers en lastige te bereiken delen)
- AEG rotary
- Meguiar's Cut & Polish Cream (so1o systeem)
- Menzerna Finish Polish
- Wolfgang Pain Sealant
- Wolfgang Black Diamond Tire gel
- Poorboy's Trim Restorer
- Wheelwax
- Poorboy's Natural look
- Poorboy's Leather Stuff
- Meguiar's APC plus
- Meguiar's Glass Cleaner
Deze BMW lak was niet super hard, maar "gewoon" hard, wat we vaker zien en waar we inmiddels genoeg ervaring in hebben, zelfs de diepere krassen hebben we kunnen verwijderen of voor 90% weg kunnen krijgen), en we zijn niet echt grote of vreemde verassingen tegen gekomen. Omstreeks 16:00 waren we helemaal klaar.
Genoeg gel*ld, hier zijn de foto's!
Wassen: (Dennis wat heb je met die lens gedaan... )
Ongelukje van de eigenaar... er zat vogelpoep op de motorkap en dacht het even weg te halen met de spons uit de emmer bij het tankstation, met dit als gevolg....
Het schitterende leren interieur, niet slecht voor een auto van 8 jaar! Zo zie je maar weer dat goed onderhoud zich loont! ^