• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

BMW 316TI Compact

René_N

Detailing addict
6 mrt 2010
15
60
Vorige week heb ik dan eindelijk een detail mogen doen aan mij eigen BMW Compact met M pakket uit 2004. Al een aantal jaren heb ik leuke en bruikbare producten gekocht bij Carclean.com, welke ik dan eindelijk een keer allemaal heb kunnen uitproberen. Deze BMW rijdt ik nu zo'n 2 jaren met veel plezier. Deze wagen is tot nu toe altijd met de hand en 2 emmer systeem gewassen. Ik doe het altijd in de wasbox en neem in de Grit Guard mijn eigen favoriete "Sopje"mee.

Hoe ben ik te werk gegaan:

Wassen:

Gewassen met 2 emmer systeem met behulp van Smartwax shampoo.
Met kwasten en Mothers detailbrush, alle kiertjes, logo's, binnenkant kofferklep gereinigd met APC 1:5. Tjonge daar kwam wat vanaf!

Motorruimte gereinigd met kwastjes (wegwerp) en APC. Vervolgens voorzien van een laagje Chemical Guys - Blue Super Shine. Dit glimt in eerste instantie, maar veranderd later toch in een mooie matte afwerking.

Wagen nogmaals gewassen. Nu met Chemical Guys Maxi Suds II.

Kleien

Gekleid met Mequiars Clay Kit. Toen de Lube van Mequiars op was, ben ik overgegaan naar Smartdetail in verhouding 1:3 met demi water.
Geheel afgenomen met Microvezel Megaplush van Poorboys. Heerlijke doek is dit!

Vervolgens snel achter te pc gekropen om een bestelling te plaatsen: Het Dap 900 V2 Raffini Lite pakket met CarPro Eraser en nog een Handpad Black van Monello. Deze werd de volgende dag rond koffietijd al bezorgd...Klasse!

Polishen

Rustig de tijd genomen om het polijsten een beetje onder de knie te krijgen. Begonnen met de Oranje pad met Mezzo en vervolgens de Finale op Lichtgroen. Dit waren de Hex pads. Op sommige stukken ook nog even de Smartpolish op Wit geprobeerd als tussenstap. Voor een BMW is weliswaar wel een zwaarder middel nodig, maar Swirls waren er nagenoeg niet. Wel een paar lichte krasjes waargenomen, maar die kreeg ik met deze combi niet geheel weg. Dit wordt dus een investering in nog wat extra pads (wolletje + Inzio) voor de toekomst.

Na het polijsten gehele wagen nagelopen met CarPro Eraser. Geweldig produkt en wat ruikt dat lekker!

Glaze

Als Glaze heb ik de SmartGlaze gebruikt. Dit viel me absoluut niet tegen. Aangebracht met de nieuw aangeschafte zwarte Monello Handpad. Er verscheen een superwarme glans na het afnemen.

Sealant

Als Sealent de SmarSealant gebruikt. Opgebracht met de Rode ronde Monello Handpad. Het was even wennen, deze pad neemt ongewild veel produkt op. Tussentijds even beetje het padje bijknijpen om het produkt weer tevoorschijn te toveren.

Wax

Als laatste stap het geheel afgetopt met een flinterdun laagje SmartConcours Wax. Heerlijk geurende en op te brengen Wax. Zo'n 20 a 30 minuten laten kuren om vervolgens af te nemen met een Groene Chemical Guys Microfibre doek. Laagpolige zijde afgenomen, hoogpolige zijde opgewreven.

Finishing Touch

Banden voorzien van een laagje SmartGel mbv Dressing Applicator van Lake Country en Trims gedaan met CG Blue Super Shine van Chemical Guys.


Het geheel nog even nagelopen met Quick Detailer en de wagen weer naar buiten gereden voor de Foto's

Al met al een hele klus voor de eerste keer een Detail doen. Ik zal vast nog wel e.e.a. moeten leren en alles zal misschien nog wel niet helemaal perfect zijn gegaan. Maar ik ben toch tevreden over het resultaat. En daar gaat het toch uiteindelijk ook om.

Volgende wordt een Opel Corsa uit 2006.

5a6fcc8d.jpg

47b2dc34.jpg

6f460d5a.jpg

396a99d1.jpg
 
Klinkt goed allemaal! Leuke producten. Niet de standaard producten die iedereen heeft!

Volgende keer wel meer foto's maken ;) Niet iedereen hier kan lezen... haha
 
Mooie klus, ziet er netjes uit hoor deze 316Ti! Complimenten. :)^

Opgebracht met de Rode ronde Monello Handpad. Het was even wennen, deze pad neemt ongewild veel produkt op.
Om dit te voorkomen zou je de pad kunnen voorzien met bijv. een spraytje Spray&Wipe van Poorboys World of een ander vergelijkbaar product. Dat zorgt er voor dat er al iets in de pad zit er minder ander product opgenomen word.