• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Boodschappenlijstje van een beginnende detailer

oke , en welk types monelllo zijn vergelijkbaar met de ssr1 en ssr2?
is er hiervoor ook iets van een schema was dit voor poorboys ook tegen gekomen volgens mij?
 
@dicapi: makkie aan, begin met het lezen van de stappenplannen en vaste reviews / tests en maak een lijstje:
- snap je ( bv over shampoo / wax etc )
- snap je geen drol van ( standtijd )
- wil je meer achtergrond info van weten ( bv wat houd goed vast op wat )
- niet van toepassing ( reden bepaal je zelf ( bv is een overbodige stap )

zodoende kan je het een beetje voor jezelf filteren

Probeer de basis-kennis onder de knie te krijgen, sowieso met de afkortingen en betekenissen, daarna stapje voor stapje verder gaan.
Laat je in elk geval niet ondersneeuwen door alle info .... om die reden elke keer je lijstje aanpassen ( puur theorie ).
Op gegeven moment ga je dat meer begrijpen en kan je gaan schuiven met je lijstje, daar je de theorie in praktijk hebt omgezet ( en kan dan naar alle kanten opgaan )

Hoe dan ook: indien vragen .... stel ze gerust, altijd een zieltje die je er doorheen helpt ! !
 
@ Vampire , deze heb ik inderdaad al gezien , mooi pakket zeker nu mij om met monello te gaan poetsen.

@mk-us , ik was inderdaad al bezig om voor mezelf een stappenplan te maken. Ben me ook druk aan het inlezen op dit forum maar kom tijd en ogen tekort:)
 
Ga morgen avond me eerste bestelling doen.
Dit zijn de spullen die ik ga bestellen.

winkelwagen.jpg


een kleine toelichting.
Please correct me when I'm wrong.

- Delirium Orange drying towel , heb veel goede dingen over gelezen. Iemand nog tips om hiermee aan de slag te kunnen zonder dat hij afgeeft?

- Dodo juice BTBM , ook hier veel goede dingen over gelezen.

- Mequiars Washmitt , goede kwaliteit en prestaties. Is machine wasbaar.

- PB Deluxe mega mega towel , alvast 2 zullen er vast nog meer komen.

- PB S&W spreek voor zich.


Ben van plan om dan eind januari de rest van de spullen aan te schaffen.
Waaronder een Gritt guard of deze nog bij deze bestelling doen.
 
Delirium even wassen (of weken) met azijn schijnt goed te werken. Mijne sinds vorige week binnen en nog niet gebruikt.
BTBM heb ik ook binnen ga ik hopelijk morgen gebruiken
Washmitt: geweldig ding, was hem zelf vaak gewoon met de hand
Deluxe towels, ook net binnen, heerlijke doeken!
S&W, geen ervaring, heb de qd+
Gritt Guard, tja ik doe het ook nog steeds zonder, maar check wel regelmatig tussendoor op vervuiling (ook bij 2-emmer methode)

Veel plezier alvast met je aanschaf!