• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

C.Quartz Iron.X wie heeft hier ervaring mee?

stijntjeraes

Detailing rookie
25 jul 2009
189
0
Al iemand ervaring met de Iron.X. Ziet er een super middel uit.Beetje schrik om het te bestellen,ziet er super agressief uit.
 
Ik heb het reeds gebruikt. Het werkt goed als je last hebt van vliegroest of stukjes remslijpsel op je lak. Ook op velgen kan je het perfect gebruiken. Enige voorzichtigheid is wel geboden want het is inderdaad een raar goedje, al denk ik niet dat je er echt schade mee kan aanbrengen.
Gewoon met beleid gebruiken:
- opsprayen
- enkele minuten laten trekken, zorgen dat het niet opdroogt (best uit de zon dus)
- afspoelen
Als het product paars kleurt dan weet je dat het aan het werken is.
Indien bovenstaande methode niet snel genoeg werkt kan je het product een beetje inwerken met een kwast, best wel een mondmasker gebruiken want het stinkt naar rotte eitjes.
 
Heb de Iron cut gisteren avond binnen gekregen ben het zelf gaan ophalen bij tnt was hier maar 1 km vandaan,heb het goedje even opengedaan ik moet je gelijk geven STINKEN ongelooflijk had de dop even opengedraaid en de volledige gang rook er al naar,maar ja ze zeggen ook van medicijnen dat die een slechte smaak moeten hebben willen ze goed werken hè,hopelijk werkt het zoals het stinkt.Zal voor vandaag niet zijn het regent hier:|
 
Aan de reacties op detailingworld te zien is het een geweldig product.

Als hij weer op voorraad is bestel ik hem gelijk. Ik werk bij een fiat dealer en panda's en 500's komen met de trein hier naar toe wat soms lijdt tot half rode witte auto's en ruiten als schuurpapier.
 
Ik ben er best wel tevreden van,heb het eens vlug geprobeerd op de motorkap en het heeft enorm geholpen het heeft mij alvast veel moeite gespaard bij het kleien.Als je de Iron cut openmaakt stinken ongelooflijk,maar in de openlucht ruik je er niks van.Ik moet de Iron cut nog eens aan een goede test onderwerpen maar er komt elke weer iets tussen.Werk,werk,werk...
 
Op het filmpje borstel ik het dan nog na met sop, maar eigenlijk is afsoepelen al voldoende. Ik vind vooral de verkleuring op de spaak opvallend, omdat het eigenlijk al schoon leek te zijn. Maar niet dus. :no
 
dit is dus 'n perfect middel om 'n auto schoon te krijgen die jaren 30 meter van 'n spoorweg heeft gestaan? kleien is absoluut geen doen!!
 
wilco zei:
dit is dus 'n perfect middel om 'n auto schoon te krijgen die jaren 30 meter van 'n spoorweg heeft gestaan? kleien is absoluut geen doen!!
Het is een middel om het kleien te vergemakkelijken,het kleien is nog steeds nodig.Mijn vriendin haar wagentje staat vlak naast de spoorweg 10 meter of zo,en die kan je elke week kleien als je wil.Het kleien nam elke keer enorm veel tyd in beslag.De Iron cut neemt de meeste vervuiling weg en maakt het kleien een peuleschil.
 
Heb 3 weken geleden een andere auto gekocht, al snel bleek de lak vol te zitten met roest deeltjes (kennelijk had de vorige eigenaar naast een spoorweg gewoond). Even wat informatie opgedaan van dit forum (en contact gehad met Carclean.com zelf) ben ik tot de eind conclusie gekomen om Iron X te gebruiken.

Vandaag de auto gewassen en vervolgens behandeld met Iron X

Zie resultaat (2minuten na het in sprayen van de auto):

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

De auto is nog niet helemaal roest vrij, en zal hem daarom nog een keer (licht) behandelen met Iron X, maar het eerste resultaat mag er zeker zijn.
De auto beschikte over een gele - doffe gloed, maar na wat foto's van vanmiddag begint de kleur blauw toch terrein te winnen haha. Er zijn zelfs alweer reflexie's van bomen, etc. in de lak terug te zien haha.

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Als het wat warmer word ga ik de auto dus nogmaals (licht) inspuiten met Iron X, daarna nog even kleien, polijsten & waxen en hopen dat het resultaat naar wens is :) de eerste slag is iig geslagen :)

Dit product is dus echt een aanrader, toppertje!!
 
Sodeknetters, niet normaal 8-()) 8-())
Dat zou ik zelf nou nooit durven, om zo m'n hele auto in te sprayen.
 
Waarom niet? Meeste wielen staan net zo goed in de lak als je auto, denk zelfs eerder dat de laklaag van veel (vooral aftermarket) wielen nog slechter is dan de laklaag op je auto.

Quote uit de productomschrijving:

reinigt effectief autolak

Bluediamond ==> mooi resultaat!:)^