• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Chiko wil zich graag even voorstellen aan de leden van Carclean.com

Nee natuurlijk niet in baas zijn tijd, he he, ik praat over mijn vrije tijd. Maar goed, ik zie dat ik me eigen niet duidelijk kan maken, ik lees, dat ik beter maar mijn mond kan houden, mischien is dit normaal met een nieuw komer.
 
Ik geloof niet dat het daar iets mee van doen heeft.... meer met het feit dat er hier mensen zitten die verder dan ver gaan in hun passie detailing..... Mensen die stuk voor stuk openstaan voor opbouwende kritiek.... en niet voor afbrekenede kritiek.... wellicht dat je jezelf eerst beter kan inlezen voordat je begint rond te zwaaien met allerlei.......ja hoe zal ik het noemen.... betweterigheid...???????
 
Chiko, dit is zeker niet de gebruikelijke manier om een nieuweling hier welkom te heten, maar je haalt een paar dingen aan die wat gevoelig liggen bij de die-hard detailers.

Trek het je niet teveel aan, we bedoelen het niet verkeerd, al lijkt het af en toe wel zo over te komen.
Iedereen hier weet dat een bepaalde mate van geleverde kwaliteit gewoon tijd kost.
Iedereen weet ook dat je die tijd niet krijgt van je baas als je dit voor een garage doet. Dus wordt het schipperen met kwaliteit. Simpel, maar voor sommigen not done.

Mijn advies: lees een hoop topics op dit forum en zie wat je ervan op kunt steken. Mocht je nog wat dingen tegenkomen waar wij nog wat van kunnen leren, post het dan gerust.
Wees wel gewaarschuwd: er staat VEEL op het forum.
 
Het is niet normaal dat je zeg maar zo bekritiseert word. Er is gewoon een discussie gaande over feiten die jij op tafel legt. Dit is echt een heel goed forum met allemaal behulpzame mensen. Alleen zoals bekend zitten hier allemaal detailers of wannabees. Ik ben geen detailer, maar wil er wel een worden. Het kost veel tijd, maar lees dit forum is eens goed door en kijk daarna nogmaal naar je denkwijze. Waar jij werkt is het de bedoeling dat je in zo min mogelijk tijd en met min mogelijk materiaal een resultaat aflevert. En die denkwijze werkt hier bij de meeste mensen niet.
Je zal vanuit je eigen oogpunt wel gelijk hebben, maar ik kan me niet voorstellen dat je een complete auto afhandelt in 5 uur. Dit kan niet. Ik ben een beginner en ik ben alleen al met het wassen, drogen, velgen etc. al zeker 2 uur bezig.
Maar ik zeg altijd...... het is geen schande als je iets niet weet, maar wel als je iets niet wil leren.

Veel plezier op het forum en iedereen zal je helpen denk ik zodat jij jezelf over een tijdje detailer mag noemen,:)^
 
ik vind de woorden:

welkom en veel plezier hier, nu wel op zijn plaats.
ik denk dat het allemaal wel duidelijk is,
chiko kan een hoop hier leren, en wij mischien nog ook wel van hem.
 
amaai zeg wa nen lectuur hier voor de nieuwkomer,

gewoon welkom man, dat jij het kan en een ander moet her nog leren

tja das het verschil tussen een vakman en een amateur

kan zo'n duizend voorbeelden geven;

ga je naar de tandarts, leerling doet er een uur over om een tand de kuisen en te vullen
en arts zelf in een half uur

laat je een nieuwe wasmachiene installeren door een nieuwe op de zaak zal er een uur over doen en de plaatser met ervaring een klein half uurtje

en zo kan je uren doorgaan

onderhoud van een auto

onderhoud van je tuin

kortom,

hoe meer je zult oeffenen, hoe beter en rapper je het zult doen op sommigen vlakken
 
Tsja, leerling / prof. Vakman / amateur.. Dat is hier niet echt ter sprake, omdat hier ook pro-detailers aanwezig zijn. En ook bij hun is het uitzonderlijk om binnen 5 uur klaar te zijn met een gehele detailbeurt (= zowel interieur als exterieur).

Wassen, kleien, machinaal polijsten, daarna nog glazen, sealen, waxen, trims, ramen, banden, bumpers, chroom, logo's, etc.. en je bent in veel gevallen al 5 uur verder voor alleen al het exterieur. En dan moet je ergens in die tijd ook nog het interieur doen?? Zoals tamer schreef: Dit kan niet. Ook niet als je de kopjes koffie overslaat.

Het is ook afhankelijk van de staat van de auto natuurlijk; is de auto in zeer goede staat en hoef je dus bijv. niet / weinig te polijsten of je kan bijv. het kleien overslaan, dan kan het misschien wel. Ook bij een klein formaat auto is die 5 uur wel haalbaar.

Dat het Chiko wel lukt, tsja dat kan aangezien we niet weten wat hij doet of wat hij gebruikt. Misschien hebben ze bij Renault één of andere turbo wax die je erop sprayt en vanzelf wel opdroogt en wegverdampt. Hetzelfde met de klei: één haal is voldoende om alles meteen op te vangen. Je weet maar nooit.

---off topic--
Zo zag ik trouwens bij tell sell en tommy teleshopping:

Liquid Diamond! wauw. Deze cleaner- polish- wax- glaze- sealant- raamreiniger-, kortom allesvervanger heeft zelfs een vuurbestendige showroom glans! 8-())
---

Maar in ieder geval: iedereen kan hier van iedereen leren. Chiko kan hier waarschijnlijk iets van ons leren, en vice versa. Zo heb ik zelf geen ervaring met de merken van de producten die hij privé gebruikt; wellicht zit er leuk spul tussen dat het proberen waard is.
 
Haha, die liquid diamond lijkt me een soort ultimate quick detailer met een hoop getrukeerde beelden:D

Die motorkap van die grijze volvo; daar hebben wij de dap voor nodig en een zware compound op een oranje pad (als dat al lukt) en bij hen is het gewoon spray en wipe.
Ik zie trouwens daarna niet veel glans verschijnen; als het nat is lijkt het ook even te glanzen:-"

Als er mensen zijn die dit geloven....dan hebben ze dit forum nog niet ontdekt!
 
Wou eigenlijk eerst niet reageren maar ik voel een gevalletje Mequirspro op komen.....weet niet of jullie dat forum lid nog kennen, volgens mij liep het voorstel topic daar ook enigzins uit de hand.

;)
 
Aub mensen, maak je toch niet zo druk zeg!
Vele forums gaan kapot door dom heen en weer te schelden. Dit forum was tot nu toe erg gezellig en vooral leerrijk.
Iedereen is nu eenmaal anders en houdt er zijn eigen meingen op na.
Gewoon wederzijds respect is volgens mij toch niks teveel gevraagd.
Hopelijk overwint binnenkort de kerstgedachte en worden de eventuele strijdbijlen terug begraven.

Dit is een tof forum ondersteund door een zichzelf respecterend bedrijf waar nuttige info uitwisselen centraal staat.

Sorry, dit is misschien off-topic; maar het moest me even van het hart!

groetjes, Wim:|
 
Herhaling:

Tim zei:
Mag ik iedereen vragen open en vriendelijk tegenover Chiko te staan. Door onze passie en de twijfel over Focwa kan het wellicht wat vijandig overkomen, terwijl dit niet persoonlijk is bedoeld.

En vice versa geldt dat ook. Chiko, realiseer je dat er hier detailers tussen zitten waar 98% van de 'poetsers' in Nederland, ook de 'goede' poetsers nog heel veel van kunnen leren.
 
chiko zei:
Nee natuurlijk niet in baas zijn tijd, he he, ik praat over mijn vrije tijd. Maar goed, ik zie dat ik me eigen niet duidelijk kan maken, ik lees, dat ik beter maar mijn mond kan houden, mischien is dit normaal met een nieuw komer.
Nee hoor je hoeft je mond absoluut niet te houden, hou er alleen rekening mee dat het gros hier de "Turtlewax-generatie" al ver achter zich heeft gelaten.
Ik leer ook nog iedere dag bij en kijk op naar de jongens die al langer bezig zijn en hoop ook ooit op die verdieping te arriveren.
Hieronder staan een paar show-offs van de mensen die toch al een stuk serieuzer bezig zijn met hun hobby dan de gemiddelde "poetser".
Ondanks dat sommigen hier als team opereren, lukt het hun ook niet binnen 5 uur.
Dit zijn maar een paar voorbeelden en ik weet dat ik nu een hele hoop mensen tekort doe, sorry daarvoor.
Lexus RX400
Renault Master
Beetle Cabrio
Honda Accord
Citroën ZX
 
Ik geloof dat het verschil tussen een detailer en een poetser nu wel duidelijk is.

@Chiko; Wel ben ik benieuwd naar de door jou gebruikte producten. Welke merken en producten gebruik je en waarvoor gebruik je deze, hoe bevallen deze producten en hoe gebruik je ze? Vertel eens wat meer over hoe jij een auto aanpakt

Hey, je vergeet deze show off [topic=2750]Mijn eigen bakkie[/topic] :eek: :D
 
Welkom Chico.
1e Je brengt wel wat extra leven in deze brouwerij en dat is ook wel goed voor elk forum !
Als we het allemaal met elkaar eens zouden zijn in deze wereld, dan wordt het wel heel saai !
Maar ..... er is en zou duidelijk verschil moeten zijn tussen een Vakman en
een Amateur.
Een vakman doet het beroepsmatig en doet het om geld te verdienen.
Een amateur doet het puur uit liefde en daarom ook hobby matig.
Dat hij daarvoor een vergoeding voor vraagt is volkomen normaal, want het
kost hem ook aan materiaal.
Maar nu komt het ...
Anno 2000 is er voor bepaalde beroepen (bijna) geen verschil meer in kunde en
kennis !
Sterker nog, de vakman zal zich duidelijk moeten profileren tov zijn collega concurenten en aan de andere kant de amateur om zijn boterham te kunnen blijven verdienen.
En ... dat doe je niet dmv praatjes, maar door het te bewijzen in de
praktijk ( DOEN, dus ! )
Last but not least , wees wel van bewust dat er overal in alle lagen "goede en minder goede" enthousiaste werkers zijn !
En in dit Forum zitten heeeeel veel enthousiaste mensen, die van hun hobby HOUDEN,
met daarbij de nodige KNOW HOW !
Dat maakt juist dit Forum zo interessant en geliefd.
 
welkom Chiko op het forum, je weet wel precies een goede discussie te starten :D

Maar ergens moet ik me aansluiten bij Chiko zijn bewering. Zo had ik vroeger met een 1-spons/1-zeem systeem meer tijd nodig om de wagen te wassen dan nu het geval is. Zo verloor ik veel tijd door het uitwringen van het zeem, uitspoelen van de spons, het (proberen) streeploos droog te wrijven van de ramen,... en het resultaat was tja de wagen was gekuist.
Nu door de juiste produkten te gebruiken, de juiste technieken (zoals correct afspoelen vd wagen), de juiste volgorde (stappenplan), behaal ik over dezelfde tijdspanne een veel beter resultaat (d.i. dus alleen wassen, drogen, waxen, ruiten, interieur). Paintcleanen en kleien reken ik nu niet mee omdat ik daartoe nog niet kans toe gehad heb en dit vroeger ook niet gedaan werd.