Een jaar of 3 geleden deze C5 gekocht waar ik nog steeds erg blij mee ben. Voor mij beetje einde van een tijdperk, er gaat nooit meer een Citroën komen een echt Citroën veersysteem en een V6 in het vooronder, laat staan een koppelrijke diesel. Mijn eerste diesel maar een erg fijne combi met een automaat. Stil, soepel en comfortabel met erg fijne stoelen.
Technisch is de auto op orde. De lak heb ik altijd geprobeerd bij te houden, klei, hand polish, wax etc. Regelmatig Wetcoat gebruikt dat geeft snel weer glans.
Voor de ramen gebruik ik al jaren Gyeon View en bevalt me erg goed. Sinds vorig jaar staan ook de opgeknapte velgen in de Rim coating evenals de wintervelgen.
Het idee om een lak coating aan te brengen bleef me aanspreken, zeker gezien de tijd dat het mee zou moeten gaan.
Dus maar aan de slag gegaan. Eerst maar eens wassen, vervolgens Iron en Tar (met name de zijkanten)
Na het wassen ziet de auto er op een afstandje best ok uit.
Dichterbij is het toch een ander verhaal.
Bovenkant van de achterklep.
Hier ook op de motorkap zijn de krassen goed zichtbaar.
Vervolgens verder gegaan met:
Klei
Masking tape
Machine polish stap 1
Machine polish stap 2
Prep
En daarna aan de slag met Gyeon One EVO
Trim toegepast op de dorpels, onderdeel achterbumper en kop en achter-lampen.
Ruiten schoon gemaakt met Glass
Dat lijkt er meer op!
Buiten is het nog mooier.
Nog paar foto's omdat het kan.
Interieur ook niet vergeten. Gyeon interior detailer en als laatste het leder behandeld met Gliptone
Overzichtje gebruikte middelen.
Ik ben erg blij met het resultaat, eigenlijk boven verwachting. Binnen zie je onder de onvergefelijke TL verlichting nog wel wat, maar buiten komt de glans echt mooi tot zijn recht.
Perfect is het natuurlijk niet, maar dat was het doel ook niet. De auto is zo toch een aardige verjonging ondergaan.
De coating eerst maar eens minimaal 2 weken met rust laten, dan eens kijken hoe dat met wassen gaat bevallen
Technisch is de auto op orde. De lak heb ik altijd geprobeerd bij te houden, klei, hand polish, wax etc. Regelmatig Wetcoat gebruikt dat geeft snel weer glans.
Voor de ramen gebruik ik al jaren Gyeon View en bevalt me erg goed. Sinds vorig jaar staan ook de opgeknapte velgen in de Rim coating evenals de wintervelgen.
Het idee om een lak coating aan te brengen bleef me aanspreken, zeker gezien de tijd dat het mee zou moeten gaan.
Dus maar aan de slag gegaan. Eerst maar eens wassen, vervolgens Iron en Tar (met name de zijkanten)
Na het wassen ziet de auto er op een afstandje best ok uit.
Dichterbij is het toch een ander verhaal.
Bovenkant van de achterklep.
Hier ook op de motorkap zijn de krassen goed zichtbaar.
Vervolgens verder gegaan met:
Klei
Masking tape
Machine polish stap 1
Machine polish stap 2
Prep
En daarna aan de slag met Gyeon One EVO
Trim toegepast op de dorpels, onderdeel achterbumper en kop en achter-lampen.
Ruiten schoon gemaakt met Glass
Dat lijkt er meer op!
Buiten is het nog mooier.
Nog paar foto's omdat het kan.
Interieur ook niet vergeten. Gyeon interior detailer en als laatste het leder behandeld met Gliptone
Overzichtje gebruikte middelen.
Ik ben erg blij met het resultaat, eigenlijk boven verwachting. Binnen zie je onder de onvergefelijke TL verlichting nog wel wat, maar buiten komt de glans echt mooi tot zijn recht.
Perfect is het natuurlijk niet, maar dat was het doel ook niet. De auto is zo toch een aardige verjonging ondergaan.
De coating eerst maar eens minimaal 2 weken met rust laten, dan eens kijken hoe dat met wassen gaat bevallen