• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Compressor op sigarettenaansteker

bs

Detailing addict
27 dec 2010
543
62
Is het mogelijk om stof weg te blazen in het interieur van een auto, met een compressor die op een sigarettenaansteker aangesloten zit?
Misschien is dit wel het (minder krachtiger) alternatief voor de Tornado. Het apparaat kost ongeveer maar 15 euro, dus misschien het proberen waard.
Wat zeggen jullie hiervan?
 
Zo'n mini-compressor met 12V aansluiting is alleen bedoeld voor het oppompen van banden, luchtbedden e.d..
Door het gebrek aan een buffertank en de lage luchtopbrengst totaal niet geschikt als luchtspuit.
Daarnaast trekt hij, door zijn hoge stroomverbruik, gemiddeld in een minuut of tien je accu leeg.
Ik zou er dan ook geen geld aan uitgeven en door sparen voor bijvoorbeeld de Metropolitan Air Force Blaster Sidekick.
Of beter nog een stofzuiger aanschaffen ( dan zuig je het stof op in plaats van het door je auto te blazen en het eigenlijk alleen verplaatst ) [h=1][/h]
 
Hoevenvw: Bedankt voor je antwoord.
Ik weet nu dat ik dit idee uit mijn hoofd moet zetten.
Een stofzuiger heb ik verder, dus dat zal het probleem niet zijn.
 
Ja, dat snap ik, maar ik wil soms het stof op moeilijk bereikbare plaatsen wegblazen (zoals onder de voorstoelen).
Daarna kan ik dat goed opzuigen.
 
Hey bs,

Ik snap je punt, en ook het punt van de reaguurders.

Maar het eerste wat bij mij opkomt wanneer ik alles even snel lees; Mocht je een compressor o.i.d. tóch willen hebben, vergeet dan ook andere doeleinden niet. Naast het feit dat een compressor voor andere dingen handig kan zijn om te hebben, zou ik hem ook gebruiken om een voertuig ná het wassen af te spuiten. Je kan lekker geak doen en daadwerkelijk elke druppel van de auto af spuiten, maar ik doelde op alle hoekjes/kiertjes/naden/etc. waar je soms met je doeken niet bij kan of het water(+vuil) wat tijdens het polijsten/poetsen ineens ERGENS vandaan is komen lopen.

Ikzelf vind het super irritant. :-D

Ooh, en wat ik doe wanneer ik mijn auto met een HD afspuit; Deuren open, sponningen en dorpels meespuiten, motorruimte en binnenkant motorkap, kofferbakdeksel, etc.
Soms wil ik op sommige plekken niet met mijn doeken komen omdat er vet ofzo zit, of in de buurt, en spuit ik water gewoon droog/weg.

Tijdens mijn ervaring bij een poetsbedrijf hing er letterlijk een compressor (slang) naast de wasstraat. Hierdoor kregen de poetsers een droge auto aangeleverd.
(Er werd uiteraard ook gewoon gezeemd)



Greetz
 
Je zal toch al wel een flinke compressor mogen hebben als je flink wat gaat blazen , voor kiertjes , velgen oid kan je toekomen met een kleiner model met tank van bvb 25 liter ....en af en toe wat wachten.

Ik lees hier "tornado" .....als hier een TORNADOR mee bedoelt wordt kan ik je nu al zeggen dat een tornador heeeeeeeeeeel veel lucht vraagt en dan kom je er niet met een kleine compressor.

Er bestaan wel tornadors die minder lucht vragen maar dan zal de werking ook iets minder zijn dan diegene die meer lucht vragen , wat op zich niet storend is als je maar geen minuten moet wachten tot je compressorvat terug op druk is...

Afspuiten met enkel lucht heeft volgens mij enkel zin als je kalkvrij water gebruikt , anders krijg je alsnog uitlopers met kalk....

Ik wil toch wel eens irl zien hoe iemand met een HD z'n dorpels afspuit zonder spetteren in de auto...youtube staat daar vol van en daar wordt alleen maar mee gelachen....