• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

CQuartz, wat zijn de juiste stappen voor dit product?

Gum zei:
In hoeverre zal ik last hebben van stof die op de wagen valt tijdens het aanbrengen en drogen van de C.Quartz?
Zullen de stofdeeltjes ingesloten raken of veeg je deze weer weg bij het uitpoetsen?!

Inmiddels de 1e laag C.Quartz aangebracht en van stofjes heb je totaal geen last.

Is het aan te raden om het glas van de buitenspiegels af te plakken of gewoon ook in de C.Quartz zetten?!

Rubber trims thv motorkap/ruitenwissers afplakken?

Heb ik voor de zekerheid toch maar gedaan

Is het goed te zien waar je wel en geen C.Quartz hebt aangebracht en of de laag al dan niet te dik is?

Het is redelijk te zien. Op de verticale delen is het ,afhankelijk van de lichtinval, lastig te zien.
Ik ben waarschijnlijk iets te zuinig geweest met het aanbrengen aangezien ik de hele auto, een Astra, met 10 ml heb gedaan.
Ik zal de 2e laag dan ook iets royaler aanbrengen.
 
Ik heb dit van de week aan mijn vader laten zien en hij was er helemaal weg van :ja hij heeft een handicap waardoor hij slechts een arm kan gebruiken, met name de sheeting is fantastisch, hij zei: "er blijft bijna geen water meer op liggen" dat zou ideaal voor mij zijn.

Heeft iemand de ervaring ook dat de sheeting na een paar maandjes nog dik in orde is ?

Ik begrijp het toch goed dat je de C-quartz niet hoeft te toppen met een wax, je kan hem wel boosten met ReLoad begrijp ik voor een mooie beading ?

Vee vragen, ik weet het.. wellicht is dit een mooi product voor mijn vader zijn BMW
 
volgens mij heb je gelijk Quincy,
inderdaad HOEF je m niet te toppen, en de reload is een mooie "extra"
 
Heeft iemand enige notie hoeveel IPA je verbruikt tijdens het ontvetten voor een C-quartz laag ?

Moet ik b.v. 500 ml bestellen of 1000 ml IPA ?

Als ik het goed begrijp moet je dus twee werkflacons IPA mix aanmaken, een gevuld met 90% IPA en 10% Meguairs Super Degreaser en daarnaast een met 50% IPA en 50% demiwater ?

Aankomende weekend is het zover, de BMW van mijn vader gaat een C-quartz behandeling krijgen :ja
 
Denk dat je met 500 ml al een hele tijd verder kan, ipa is zeer zuinig in verbruik. Ik heb ooit bij de apotheek 1 l gekocht en die fles vermindert maar niet. :grinning:
 
meerdere topic door gezocht, maar antwoord nog niet gevonden..:weetniet
zou graag mijn passat in de CQuart willen zetten, alleen is deze net gespoten.
Mag Cquart meteen of moet je een tijdje wachten voor de auto the behandelen??

(ik dacht het al op het forum stond maar kan het niet vinden)
 
Had IPA besteld voor de C-quartz behandeling vandaag en morgen op mijn vaders BMW is dat spul nog in bestelling en heb ik het dit weekend dus niet in huis :weetniet iemand een alternatief ?!
 
Bij de kruidvat verkopen ze 99% Alcohol. Dit 1:1 met gedeminiraliseerd water is ook een prima alternatief.
 
De vrouw des huizes is even naar de KV gegaan en heeft daar een paar flesjes (110ml) gekocht met 96% alcohol á 1 euro per stuk

Morgen gaan we dit proberen :cool:
 
Bij de cquartz-kit is een applicator blad (blauw-zwart) meegeleverd. Hoe moet ik hier de cquartz op aanbrengen?

Dacht ergens gelezen te hebben dat zwarte kant naar de lak toe moet, maar dat er een micro-suede doekje rond moet waar je enkele druppels cquartz op doet vooraleer je het aanbrengt op lak.

Of mag de cquartz rechtstreeks op zwarte kant gedaan worden en zo aangebracht worden?
 
@Marius, zoals ik in deze link kan lezen moet de zwarte kant op de lak.
Misschien heb je hier wat aan.

https://forum.Carclean.com/cc_postst9903/Full-Detail-Opel-Insignia-OPC--Wit--CQuartz.aspx
 
Blauwe doekje om de applicator, zwarte kant richting de lak. Niet rechtstreeks op het sponsje doen.
 
Iemand nog tips die niet in de handleiding staan voor het vlot aanbrengen van de CQuartz?

Paneel per paneel werken, of hele auto in cquartz zetten, uurtje wachten en dan uitwrijven?


Greets
 
Hele auto in de Cquartz, dun aanbrengen, wel paneel in zijn geheel doen binnen 10minuten, als het dak doorloopt in het achterscherm dan die tegelijk met het dak pakken. Zeer zorgvuldig te werk gaan.
 
In onderstaand filmke brengen ze de CQuartz precies aan met wattenschijfjes (waar vrouwen zich zoal mee ontschminken). Dit lijkt me handiger of niet?



Greets


Marius
 
Marius zei:
In onderstaand filmke brengen ze de CQuartz precies aan met wattenschijfjes (waar vrouwen zich zoal mee ontschminken). Dit lijkt me handiger of niet?



Greets


Marius


Iemand? Want zou het moeten weten tegen morgenvroeg 09.00. Deze wattenschijfjes lijken me handiger, mag het aanbrengen hier ook mee gebeuren?


Sorry voor de opdringerigheid :auw



greets
 
Neem gewoon de suede doekjes. Deze pluizen niet. Dit in tegenstelling tot sommige (merken) wattenschijfjes.

Neem het risico gewoon niet op pluisjes in je net vers aangebrachte laag.