• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

CX 25 GTi Turbo 2 detailing

toen had citroën nog bakken karakter :)^
en wat die ruitenwisser betreft...je ziet het goed op de foto hoor :ja
 
Precies die kleine dingen maken het wel af. Het heeft geen haast maar wel weer mooi als je het eenmaal gedaan heb.

Karakter zit er genoeg in, dat is het leuke ervan vind ik.
Dat geeft het ook een hele unieke rijervaring, je moet er van houden zeg maar ;)
 
Ik vind ze geweldig rijden! En het dashboard is net van een ruimteschip. Best wel wat kilometers afgelegd in een 25 TRD Turbo 2 en een Prestige. Mijn maat heeft ze helaas allebei niet meer. Heeft een XM 2.5 Turbo D12 Exclusive, 2CV6 Club, en een GSA X3, daily driver is een nieuwe C5 2.2 HDi. Hij heeft al wel weer een tijdje een CX op het oog van een Duitser. Slechts 45.000km op de teller, een 25 Prestige.
 
Ja klopt, deze heeft hij al heel wat jaren. Samen met mijn broer en uiteraad onze maat 5 jaar geleden gerestaureerd. Mini CX! Is in nieuwstaat, heeft hoogste taxatie gekregen.
 
Pas heb ik met de CX voor de 2de keer de Le Citron Pressé gereden.

De CX bij de start.

IMG_2679.JPG


De CX bij de finish ;)

IMG_2794.JPG


IMG_2799.JPG


Afgezien van het feit dat de CX van Gris Perlé veranderd is naar Beige modder heeft de CX het prima gedaan.

Verder is de CX comfortabel gebleven, wat blijft het een fijne auto :cool:

De rest van de foto's zijn te vinden in het Album

Na de rally de CX schoon gemaakt en alle stickers er weer af gehaald.
Het was ook allemaal zo vies, er zat zelfs modder op het reservewiel onder de motorkap!
Eigenlijk kunnen de foto's niet goed weergeven hoeveel modder en stof er op de auto zat. Er is dan ook zo'n 2000 km gereden in 4 dagen.

Dat schoonmaken was nogal een hoop werk, vooral de achterwielkasten kwam erg veel troep uit.
Ik geloof niet dat ik ooit zoveel euro's in de waxbox heb moeten gooien ;)

Goed inmiddels is de auto weer redelijk schoon, al denk ik dat er best nog wel troep hier en daar op de bodem zit...

Ik vond het originele MXL reservewiel altijd zo vies van het roest, maar na diverse malen schoonmaken krijg je dat roestvlekken gewoon niet vanaf het rubber. Jammer wat de band is verder eigenlijk ongebruikt en past mooi bij de originaliteit van de CX.

IMG_2669.JPG


Het wiel eens flink ingespoten met IronX.

Het resultaat:

IMG_2825.JPG


IMG_2827.JPG


In elk geval weer een toonbaar wiel onder de kap, in de toekomst misschien nog maar eens overdoen, maar in elk geval een goed resultaat behaald ;)
 
Het zijn de kleine dingen die het hem doen! Mooi evenement, mijn maat heeft hem ook ooit gereden in zijn TRD Turbo 2.
 
Afgelopen dagen hier en daar wat tijd gestoken in het weer netjes maken van de CX.

Ik denk dat ik hier weinig hoef uit te leggen over de gebruikt middelen
Foto is denk ik wel genoeg ;)

IMG_3130.JPG


Onder de kap weer netjes gemaakt, niets bijzonders maar het ziet er weer iets frisser uit.

IMG_3061.JPG


Het interieur gestofzuigd en al het kunstof met Natrual Look (de oplettende lezer ziet dat deze op de foto mist ;) ).

IMG_3114.JPG


IMG_3116.JPG


Het meeste werk zat aan de buitenkant.
Doordat er aan het voorscherm gelast is was er op diverse plekken wel aardig wat roestslijpsel te vinden, dat gaat er vrij lastig af...
Na flink wat uurtjes is het resultaat wel dat er weer een mooie diepe glans in de lak zit.

Reflectie foto.

IMG_3052.JPG


IMG_3074.JPG


IMG_3079.JPG


IMG_3083.JPG


IMG_3085.JPG


IMG_3089.JPG


IMG_3091.JPG


IMG_3094.JPG


IMG_3095.JPG


IMG_3099.JPG


Nieuwe zijknipperlichten.

IMG_3103.JPG


IMG_3108.JPG


Ook heb ik de achterlichten eens onderhanden genomen. Eerst met SSR2 en daarna met PP.
Ze hebben nu een veel diepere glans, eigenlijk lijken ze wel nieuw ;)

IMG_3128.JPG


Het album voor de foto's op iets groter formaat ;)
 
Ziet er uit als een dijk van een auto. Prachtig!
Laaatste foto - Volgens mij even met een detailer brush het ABS-logo schoon maken, want er lijkt polijstmiddel op te zitten tussen de letters.
 
Thanks allebei ;)

Ik zag het ook al op de foto...
Ik ben al een hele tijd bezig geweest met die logo's, maar er zit ook nog opgedroogd spul tussen van vorige beurtjes. Sommige hoekjes is erg lastig bij komen om het eraf te halen.
 
Een dikke sportieve Citroën boordevol karakter. Super dat zulke auto's blijven rijden en verder opgeknapt worden!
 
Arjan, ze word elke keer mooier :heart_eyes: Dit is echt een prachtige wagen, en zoals ik al veel vaker heb gezegd in je topic: ze rijden zo lekker!
 
Leuke reacties allemaal! :grinning:
Ook leuk om te horen dat zo'n oude CX gewaardeerd wordt.

Ik ben ook wel erg tevreden met hoe de auto er nu bij staat. Ik hoop ook dat de lak een langere tijd een mooi glans blijft houden.
De kunstof delen weet ik wel dat dit vaker aandacht nodig heeft, maar dat is ook veel minder werk dan een volledige detail van de lak, want er zitten zo aardig wat uurtjes in ;)
 
Zoals ik al vaker had verteld; mijn beste maat is Citrofiel, en hem had ik je topic even gemaild. Hij is helemaal lyrisch van je wagen! Hij heeft een CX 25 TRD Turbo 2 gehad, was in nieuwstaat. Heb er ook veel kilometers in gereden, rijd echt fantastisch. Dashboard vind ik echt geweldig met al die klokken en die scherpjes in de middenconsole. Zoals mijn maat zei: Battleship Gallactica was er niets bij! Nu rijd hij in een parelmoerwitte XM 2.5 TD12 Exclusive, 2CV6 Club, en als daily driver een C5 2.0 HDiF Exclusive uit 2010. Hij wil heel graag weer een CX hebben, liefst een Prestige Turbo 2.

Je hebt wel een thermostatisch geregelde kachel zie ik, maar geen airco. Zie je niet vaak! Die van mijn maat had wel airco, had een flinke duit gekost om die weer aan de praat te krijgen!
 
Een witte XM Exclusive is ook zeldzaam en een leuke auto om te hebben ;)

Die automatisch geregelde kachel is standaard bij een CX serie 2, idd wel een erg grappige optie en werkt nog best goed.
Airco was altijd een optie, behalve bij de Prestige, daar waren ze standaard.
Een airco zou mijn CX helemaal af maken, dus we hebben nog iets om over te dromen :zzz:
 
Na de wat grotere detail van vorige keer vandaag maar even een kleintje gedaan om de boel een beetje bij te houden.

Na het wasssen even in de Trim Restorer gezet en in de QD+
Meer is eigenlijk ook echt niet nodig, de lak was na het wassen nog erg glad, en na de QD+ weer spiegelglad.
Ik denk toch wel het grote voordeel van binnen staan, zo wordt alles veel minder vies en gaat het lekker lang mee.

Verder beter mistlampen gemonteerd omdat de oude dof waren, hetzelfde geld voor de knipperlichtunits.

IMG_4226.JPG


IMG_4229.JPG


IMG_4232.JPG


Hopelijk kan ik door het elke keer een beetje bij te houden een grote grondige detail een flinke tijd uitstellen ;)