• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

D.A. Microfiber Correction System

Afgelopen weekend het product DA Compound toegepast op een zwarte audi S3 originele lak, op de linker voordeur na. Daar zit een nieuwe deur in en dus is deze opnieuw gespoten. Dit is 4 weken geleden gebeurd, dus ben even wat voorzichtiger te werk gegaan, maar heb geen enkel probleem gehad met deze verse lak.

Eerder al dezelfde auto behandeld met de W8207 en M105 wat een goed resultaat gaf, maar veel meer tijd koste. Na 2/3 passes waren alle swirls gewoon weg. Let op: Audi lak is erg hard. Op het dak zaten wat korte, maar ook langere diepe krassen. Deze zijn door het uitoefenen van wat druk mooi verwijderd. Uiteraard koste dit iets meer tijd, maar ik raad aan om lokale diepe krasjes lokaal te behandelen door deze te wetsanden. Hierdoor verwijder je minder blanke lak op de omliggende lak.

Enkele krassen waren echt dieper en zijn met redelijk wat druk weggehaald. op een gegeven moment moet je stoppen om geen risico te lopen. De lak was in redelijk slechte staat omdat deze bij het schadebedrijf waarschijnlijk door de wasstraat gegaan was of gewoon slecht was gewassen. De auto is vies ingeleverd en kam volledig gewassen terug.

Gebruikt zijn de 5 inch pads i.c.m. de D/A compound. De backing plate die gebruikt is, is de W67DA. Het grote voordeel van dit product is het volgende: Slechts 1 compound, dus 1 stap in het polijsten wat enorm veel tijd scheelt. Resultaten zijn oogverblindend voor een 1-step product. M105 dient namelijk ook nog nabehandeld te worden met M205 voor een optimaal resultaat. Een rotary wordt eigenlijk overbodig als je dit systeem hebt leren kennen :)

Hier een paar foto's van het resultaat.

De nieuwe deur, grof nabehandeld nadat deze gespoten is. Andere delen van de auto, zoals achterklep en bumper zagen er ook zo uit door dikke laag pekel die telkens verwijderd is. Pekel is erg aggrassief en de achterzijde van deze auto heeft enorm veel last van spray.
P1030716-1.jpg


Resultaat:
P1030714-1.jpg

P1030721-1.jpg



De banden zijn later gedaan, maar het gaat hier even om de staat van de lak. Dit is toch wel de meest besmettelijke kleur en elk krasje is zichtbaar. Je hebt veel verschillende kleuren zwart. Het gemak en snelheid van dit product zijn gewoon erg goed.
 
Heb je ook een after foto met de brinkman aan zodat je het werkelijke resultaat kunt aanschouwen?
 
SkyBuMp zei:
Heb je ook een after foto met de brinkman aan zodat je het werkelijke resultaat kunt aanschouwen?

Nee, heb enkel deze close up naderhand. Ik zal als ik de mogelijkheid heb een foto maken met extra belichting.

We moeten helaas nog even geduld hebben tot het product beschikbaar is, maar als het meezit een week of 4.
 
stimpy68 zei:
Foto's aangepast naar hyperlinks, max formaat toegestaan is 1024 x 768 ;)

Formaat aangepast. Excuses, ik had de verkeerde img code gebruikt. Dit formaat moet goed zijn, zo niet dan hoor ik het graag.
 
Binnenkort als ik weer compound heb, ga ik samen met Tim dit product testen en zal er een review verschijnen. Het probleem is dat ik momenteel geen compound heb om te testen, maar zodra ik dit heb dan komt er zeker een uitgebreidere review.

Het product is immers nog niet beschikbaar dus om jullie nou te nieuwsgierig te maken is ook niet goed ;) Wachten is immers nooit leuk.:D
 
Persoonlijk ben ik heel erg benieuwd naar dit systeem, deels omdat ik alleen een D/A machine (DAP900) in mijn bezit heb..

Als je de video's op YT bekijkt, zie je dat het simpelweg fantastisch is !

Ik ben heel erg nieuwsgierig naar de testen die uitgevoerd gaan worden :ja
 
+1 met Quincy.

Zit in dezelfde situatie. 1 staps product nog wel! Dat scheelt ontzettend veel tijd.
 
Sneak preview, net binnen van vrienden uit de USA:

Meguiars DA System:
De correction compound, finishing wax, 5" pads (cutting and finishing) en setje van 3" pads (ook beiden).
En als toetje: een Meguiars vlag...

PC170056.jpg
 
Ik ben echt zeeeer benieuwd naar deze pads.
Als het idd goed werkt met de Raffini reeks, heb je volgens mij een winning combi.

Waar blijven die reviews :rules