• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dap 500 en 5 stappenplan hulp gevraagd.

harold1988

Detailing rookie
25 feb 2011
5
0
Goedemiddag,

ik wil beginnen met een dap 500 machine deze prijzen kwam ik tegen :

Dap 500 : 115 euro aleen machine

DAP500 V2 CCS Starterspakket 185 euro ( met producten van monello en poorboy`s ).

DAP500 Polishing Power V2 Raffini Starterspakket. ( 187,50 ).

dit is de keuze van de machine ik wil graag weten wat de beste keuze is.

( als ik een starterspakket koop dan hoef ik mischien andere producten evt niet te kopen die in het lijstje van het 5 stappen plan staan ).

heb ook een beetje rond gesnuffelt naar het 5 stappen plan hier wil ik ook graag van weten als het goed is.

of wat voor andere producten er beter zouden zijn of andere pads gebruiken of doeken etc.

dus nu het 5 Stappen plan :


Stap 1 : Wassen met Poorboys World Super Slick & Suds Concentrated Wash - 946ml

Poorboys World Deluxe Mega-Mega Towel - Koraal - 40x68cm

Stap 2 : Clykit Mothers Wax California Gold Clay Bar Paint Saving System (kit)



Stap 3 : ( welke pad te gebruiken ? )


Poorboys World SSR1 Light Abrasive Swirl Remover - 473ml

Poorboys World Professional Polish - 473ml

Poorboys World Deluxe Mega Towel - Geel – 39x39cm (3x)

Lake Country White Polishing CCS Euro Foam Hand Applicator

Lake Country Orange Light Cutting CCS Euro Foam Hand Applicator


Stap 4 Voeden zwarte pad gebruiken ( of evt andere pad graag jullie mening ).

Poorboy’s World White Diamond

Lake Country SmartPads CCS 6.5 inch Red Ultrasoft Wax/Sealant Pad - Rotary


Stap 5 : ( welke pad te gebruiken ? )

Collinite Liquid Insulator Wax No. 915 - 473ml

Poorboys World Natty's Paste Wax - 235ml

Lake Country SmartPads CCS 6.5 inch Red Ultrasoft Wax/Sealant Pad - Rotary.


zal ook nog een foto toevoegen om welke auto en kleur het gaat.

auto wordt gewoon altijd met de hand gewassen en mestaal 1 keer in de week gepoetst met de hand.


[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]


ik zoek ook nog een goed middel voor de velgen zitten lichte krasje`s op waar zou ik die nog mee weg kunnen werken ?

( en om ze te wassen wat bevelen jullie aan ) ?

hierbij foto van de velgen :

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

helaas geen foto van dichterbij.

iedereen alvast bedankt voor de reactie`s en de tips.

m.v.g harold
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Beste harold1988,

Op dit forum zijn zogenaamde Stappenplannen te vinden. In zo een stappenplan staat omschreven hoe en detailer zijn auto in stappen behandeld. Ik begrijp en lees dat je ze goed hebt bestudeerd, waarvoor 100 punten.

Deze stappen omschrijven in de regel:
Reinigen (Wassen, Drogen, Kleien)
Lakcorrectie (Polijsten van de lak en beschadigingen verwijderen)
Beschermen (Kan met een Sealant en/of Wax).

De DAP combinaties die worden aangeboden betreffen alleen het polijsten van de lak. Ze worden dus aangeboden met middelen om de lak te corrigeren. Niet om te beschermen. (Heb je wederom goed waargenomen).

Je schrijft:
Stap 1 : Wassen met Poorboys World Super Slick & Suds Concentrated Wash - 946ml
Poorboys World Deluxe Mega-Mega Towel - Koraal - 40x68cm
Begrijp dat je deze doek als droogdoek wenst te gebruiken. Kan, maar je zou ook een echte droogdoek kunnen kiezen van Poorboys. Of een Delirium. Verder lees ik niet waarmee je de auo wil wassen. Zie wel de goede shampoo, maar mis bijvoorbeeld een Poorboys Washandschoen (washmit).

Stap 2 : Kleikit Mothers Wax California Gold Clay Bar Paint Saving System (kit)
Mooie van deze set is dat er al een microvezeldoek bij geleverd wordt. Perfect dus om te kleien.

Je schrijft:
Stap 3 : ( welke pad te gebruiken ? )
Poorboys World SSR1 Light Abrasive Swirl Remover - 473ml
Poorboys World Professional Polish - 473ml
Poorboys World Deluxe Mega Towel - Geel – 39x39cm (3x)
Lake Country White Polishing CCS Euro Foam Hand Applicator
Lake Country Orange Light Cutting CCS Euro Foam Hand Applicator

Je kunt in combinatie met je DAP verschillende combinaties hanteren. De regel is dat je altijd met je MINST agressieve combinatie start. Je wilt namelijk eerst testen wat werkt en dus begin je op de voorzichtigst mogelijke wijze met jouw mildste combinatie. In dit geval zou dat bijvoorbeeld zijn SSR1 met een Witte Pad. Mocht dat niet werken, dan zou je met deze producten kunnen kiezen voor de Oranje pad (die wat grover is).

Ik heb geen idee van de hardheid van je lak en de beschadigingen die er op zitten. Men hieeft hier bijzonder veel goede ervaringen met de producten van Monello (huismerk van Carclean, maar op basis van de beste polijstmiddelen die er bestaan op de wereld). Op basis daarvan denk ik dat ik zou gaan voor de Polishing Power DAP500 Raffini Starterskit - Lite Edition. Hierin zitten serieus goede producten (niets kwaads of slechts over het topmerk Poorboys), maar zou hier meer vertrouwen in hebben, omdat deze middelen in combinatie met de polijstpads veel schade kunnen herstellen.

Je schrijft:
Poorboy’s World White Diamond
Lake Country SmartPads CCS 6.5 inch Red Ultrasoft Wax/Sealant Pad - Rotary

Kan zondermeer met de rode pad. Zou een goede keuze zijn. Er zijn ook veel detailers die deze stap met de hand uitvoeren. Er is namelijk bij deze fase geen enkele kracht benodigd (in tegenstelling tot polijsten) en dus heb je jouw auto vermoedelijk in een kleine dertig minuten volledig in de Glaze (White Diamond) gezet.

Je schrijft:
Stap 5 : ( welke pad te gebruiken ? )
Collinite Liquid Insulator Wax No. 915 - 473ml
Poorboys World Natty's Paste Wax - 235ml
Lake Country SmartPads CCS 6.5 inch Red Ultrasoft Wax/Sealant Pad - Rotary.

Pad is goed. Mij is alleen niet duidelijk waarom je twee waxen kiest. Natty's staat zeer hoog aangeschreven en is een zeer betrouwbare pasta wax die zeer gemakkelijk verwerkt met een goede standtijd voor scherpe prijs.
Collinite Liquid Insulator Wax No. 915 - 473ml bestaat nog niet.
Het is:
Marque d Elegance Carnauba Paste Wax No. 915 - 340g
of
Collinite Liquid Insulator Wax No. 845 - 473ml
De eerste is een pasta-wax. De tweede is een vloeibare wax.
Beide producten worden geroemd om hun standtijd en de eerste is ook nog een Concours wax.

Voor je velgen. Kan niet goed zien of het gespoten velgen zijn of blank lichtmetaal.
Indien gelakt, polijsten, maar dat wel met aparte pads die je nimmer voor je lak mag gebruiken, om kruisbesmetting (krasjes) van hardnekkige velgen rotzooi op je mooie lak te voorkomen.
Wanneer het blanke lichtmetalen velgen zijn, dan is de Mothers Wax Mag & Aluminum Polish - 140gr een aanrader.
Daarna afdekken met een wheelwax en vervolgens alleen nog maar wassen met je (juist gedosseerde) shampoo en een speciaal daarvoor gereserveerde El Cheapo washandschoen.

Phoe, nu effe koffie.
 
Welkom Harold! Mooie wagen heb je al houd ik eerlijk gezegd meer van origineel maar ieder zijn smaak;) . Voor mij nostalgie. Ik had destijds in juni 1997 een 1.8 GLX gekocht en heb hier vijf jaar met erg veel plezier in gereden. En hij rijdt nu nog met inmiddels meer dan twee ton op de teller. Toen één van de weinige 1.8-en (mèt airco). De meeste waren 1.5.
 
Goedemorgen,

Aficior harstikke bedankt voor de uitleg en de tips.

het bakje koffie hadt je wel verdient :).

zal binnenkort is even wat spullen aanschaffen en een dag aan het werk gaan.


ook slk ook bedankt voor de reactie je bent jong en je wilt wat haha :).

vindt het een leuke hobby ieder zo z`n smaak idd.

mochten er nog meer mensen zijn met tips of iets anders ze zijn altijd welkom.

iedereen fijn weekend.

en mijn speciale dank gaat uit naar Aficior super :d


m.v.g harold