• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dap 500 V2 vs Dap 900 V1

awaces

Detailing addict
15 jul 2012
87
55
Beste carcleaners,

ik ken iemand die een DAP900 V1 liggen heeft en die toch maar soms eens gebruikt.
Als ik wil mag ik mijn DAP500 V2 omruilen voor zijn DAP900.

Het is wel 'maar' een V1.

Wat zijn jullie meningen hierover ?
 
Hey Awaces,

Inmiddels zijn we al bij de V3's aangekomen. Ik dacht dat een V3 niet perse technisch beter is als zijn voorgangers, maar meer ergonomie heeft..

Maar als ik het heel simpel bekijk, gaat het technisch om vermogen. Dus 500watt vs. 900watt.
Je zou dus een jongere (maar minder krachtig) machine kunnen ruilen tegen een oudere (krachtigere) machine.

Het is maar net hoe jij je bij die ruil kan vinden qua waarde van de machines.
DAP900 V1 is ouder, maar kost meer / DAP500 V2 is jonger, maar kost ook minder.

Daarbij zou ik de DAP900 gewoon is proberen en kijken wat je er van vind.


Persoonlijk ben ik altijd een beetje voorzichtig met overnemen van spullen. Je weet vaak niet hoe diegene er mee om is gegaan.

Als jullie machines gaan ruilen, vergeet dan niet de extra's als backingplates / koolstofborstels / etc.
 
Het is natuurlijk wel zo dat de V1 geen constant toerental heeft terwijl de V2 en V3 dat wel hebben.
Nu weet ik niet als dat echt zoveel verschil uitmaakt.

De Dap900 ziet er beter uit dan mijn machine dus ik veronderstel dat deze dan ook wel beter zal zijn dan die van mij