• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dap900 koolstof borstels

G.Scholtens

Detailing chief
19 apr 2010
97
75
Wie o wie kan mij helpen of uitleg geven over het vervangen van de koolstof borstels in de Dap 900 v2, of hoe kan ik controleren of ze echt kapot zijn?

1000003236.jpg
1000003237.jpg
 
Die zijn wel echt op inderdaad. Je ziet het veertje wat de koolborstel aandrukt diep ingezakt zitten:
1713269043338.png


Trek het veertje omhoog met een dun tangetje of een dunne schroevendraaier. Houd deze omhoog en trek het restje koolborstel er uit. Direct de nieuwe erin doen en veertje laten zakken. Let op dat je het veertje niet los laat schieten want dan ben je even aan het pielen om dat eindstukje tevoorschijn te krijgen.
Daarna clipje los maken en wisselen. Aan de andere kant doe je hetzelfde. Altijd beide koolborstels tegelijk vervangen.
 
clipje; als in de stroomaansluiting ...
als je het veertje vasthoudt, kan je de koolborstel eruit nemen en beoordelen
als je de veer maar niet los laat, zonder dat er een koolborstel onder zit

Maar als je al rook zag, denk ik dat je te laat bent
 
Klinkt allemaal niet zo spannend, veertje omhoog en vast houden. Oude eruit en nieuwe erin en dan maar hopen dat hij weer wat wat doet.
 
Bij nieuwe koolborstels zijn ´kleine blauwe vonkjes´ bij de koolborstels geen probleem..
Trekken ze lange blauwe, lichtgevende strepen en/of loopt ie wat onrustig of brommerig.. dan is het anker (draaiende deel motor) verbrand.
Vermoedelijk is een anker van DAP900 niet als sparepart leverbaar..
 
  • Leuk
Reactions: G.Scholtens
Vervangen maar geen resultaat, stroomkabel ook iets ingekort maar ook niks. Geen andere bijzonderheden ontdekt, ook geen brandlucht
 
Zoiets repareren is mijn werk dus wil er best kosteloos voor je naar kijken.. maar dan zal je hem alleen op moeten sturen.
Een verbrand veld of anker vervangen is nog geen half uur werk. Onderdelen moeten echter wel verkrijgbaar zijn.. en niet overpriced zijn zodat je alsnog naar een nieuwe gedwongen wordt.
 
  • Leuk
Reactions: Timon