• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Daytona wheel brush & EZ detail brush

suby555

Detailing addict
21 jul 2009
122
65
49
België
Ik heb deze beide en het zijn handige en leuke borstels.
De stang van de wheel brush mocht wel wat minder buigzaam zijn!

Maar de EZ brush heb ik nog maar een paar keer gebruikt en nu valt de stang gewoon uit het handvat.
Ik denk dat het is omdat die van hout is en paar keer nat geweest is.

Maar nu sinds gisteren is de wheel brush ook los aan het komen uit zijn handvat :auw

Heeft er hier nog iemand dat probleem?
En zijn er alternatieven,die beter zijn?
Prijs is niet belangrijk als de kwaliteit maar goed is!
 
Even contact opnemen met Carclean, en het probleem voorleggen.
Wordt ongetwijfeld prima opgelost!





meuh
 
Daar twijfel ik niet aan dat het mooi opgelost wordt :)^

Maar dan heb ik binnen een paar maand misschien terug:weetniet
Ik vind ze veel beter dan de Meg's wheel brush, maar die zit in een plastic handvat gegoten en komt nooit los( bij mij).
Het kopje en de haren zijn dan wel weer minder :s
 
Snap het niet goed, ik heb de mijne nu 3 jaar en deze is nog zo goed als nieuw. En ja hij wordt wekelijks gebruikt.

Buig je zelf de steel bij het wassen van de velgen? Daar is hij eigenlijk niet voorl bedoeld. En hoe droog je hem, ruw zwaaiend?
Dit kunnen wel goed de oorzaken zijn.
 
B.K. zei:
Snap het niet goed, ik heb de mijne nu 3 jaar en deze is nog zo goed als nieuw. En ja hij wordt wekelijks gebruikt.

Buig je zelf de steel bij het wassen van de velgen? Daar is hij eigenlijk niet voorl bedoeld. En hoe droog je hem, ruw zwaaiend?
Dit kunnen wel goed de oorzaken zijn.


Buigen doe ik hem wel, dat is toch wel degelijk de bedoeling als je het mij vraagt :weetniet
Maar dat is het probleem niet, het gat waarmee de stang in het handvat zit is gewoon te groot aan het worden ;)

Ik schud hem uit en dan kan hij verder uitdruppen in de emmer.

De wheel brush tot daar aan toe, die is al wat ouder(alhoewel...) en word intensief gebruikt.
Maar die EZ is misschien 5 of 6 keer gebruikt...
 
Heb zelf ook een Daytona, maar hier geen last van.
Het enige is dat de haren na verloop van tijd (5 maanden of zo) wat minder mooi in de plooi zijn gaan staan (deels een gevolg van Wheelbrightener??), maar met loskomen van de steel geen problemen.

Wel vind ik ook dat ie een beetje ERRUG buigzaam is, zou wat stugger mogen zijn.


Maar nogmaals: morgen ff CC bellen, zou zo maar kunnen dat het een fabricagefoutje is




meuh
 
Hier is de Daytona zo'n maand of 9 wekelijks in gebruik.

Ik buig de steel zo weinig mogelijk tijdens gebruik .Doordat de steel zo flexibel is kan je niet veel kracht zetten tijdens het velgenreinigen, dit is imho ook niet nodig of wenselijk.

Om hem na gebruik uit te schudden neem ik het handvat tussen beide handpalmen en "rol" de borstel, op deze manier is hij aardig droog en plooit de steel ook niet tijdens het uitschudden. (nadeel is wel dat ikzelf in de spetterlinie sta en een kleine douche krijg :D )

Tot nu toe heb ik geen problemen ondervonden met de bevestiging van steel aan handvat....of met iets anders.

Mss idd een constructiefoutje aan het exemplaar dat jij hebt. :weetniet
 
EZ borstel zo min mogelijk buigen, de borstel het werk laten doen, dan komt alles goed.......dus geen kracht zetten en veel heen en weer bewegen, wiel en velgbed worden vanzelf schoon........vooral met Valetpro Bilthammer of iets anders......:heart_eyes:
 
suby555 zei:
Maar dat is het probleem niet, het gat waarmee de stang in het handvat zit is gewoon te groot aan het worden

Dat is iets anders, gewoon even CC contacteren om te kijken wat ze voor je kunnen doen. :ja
 
Los van het feit of CC bereid is om er iets aan te doen vind ik toch dat het borstels zijn die wel een stootje moeten kunnen verdragen.
Een beetje raggen, buigen (moet kunnen volgens de site) en/of kracht zetten, op vaak de meeste vuile delen zoals velgen, moet zeker kunnen met beide genoemde borstels.
Trouwens, gezien de prijs moeten beide borstels gefabriceerd zijn op een manier die minstens 10 jaar onbezorgd plezier geven.
 
Bij de EZ die m'n vader had brak het handvat er na ca. een jaar ook af. Ik dacht doorgeroest, maar het zou ook het handvat zelf kunnen zijn.

M'n vader heeft er met wat huisvlijt een ander houten handvat van een schroevendraaier oid. op geklust en ondertussen zijn we weer anderhalf jaar verder.
 
ik vind het een superborstel , maar zoals gezegd de stang en het handvat trekt op niets

de eerste keer zwierde ik met de borstel om wat droog te maken en de stang plooide gewoon .

vind dit voor zulke prijs niet zo best :no
 
psssst,,,, die "zwakkere" steel is misschien wel gemaakt om krassen door te hard drukken tegen te gaan.....
oftewel, als de steel buigt, druk je te hard!
 
ivo zelfs als je gewoon wrijft zonder enig druk buigt hij al door , als je hem horizontaal vasthoud bij het handvat en je zwipt er eens mee op en neer staat hij zo krom als iet.

de steel is veel te zwak voor zo'n borstel punt amen en uit .
het handvat is al niet veel beter .

de verhouding van de zwaarte van het borstelgedeelte is niet in verhouding met de steel en het handvat.


de samenstelling van haren zijn dan weer super :ja

zullen zien hoe lang hij het doet :D
 
Je moet de borstel het werk laten doen! Die fout wordt vaak gemaakt, de meeste mensen "raggen"er mee 8o Niet hard drukken dus! :no
 
+ 1 Prima borstel, gewoon heen en weer bewegen is genoeg om velgen te reinigen.....dient niet om mee te zwieren en/of zwiepen. :grinning:

Zoals reeds vermeld hogerop...ik rol em droog! ;)
 
Idd mooie borstel en als gezegd, en je hebt snel de neiging om een beetje te drukken of harder te boenen dan de steel aan kan. Is wennen, maar kan er nu wel mee omgaan.

Schoonmaken ==> naspoelen met warm water, komen alle haren weer keurig in model.

Droogzwieren/zwiepen is niet nodig.

Droogmaken ==> Even in je lege "wheels" emmer, handvat tussen je beide vlakke handen nemen, en een paar keer flink heen en weer rollen, zodat de borstel gaat draaien.
Resultaat ==> Borstel droog (zonder kromme steel), water in je emmer, niet overal op je kleren;) .