• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

De eerste keer!

Titu

Detailing addict
1 mrt 2016
82
50
Hapert
Heren/Dames,

Ik heb sinds vorige week een DAP900 V2 in mijn bezit, nu is mijn vraag of ik metnde volgende producten als beginnen kan starten(qua polijsten+wax)


34bc4e19217991113e654f738acb70ec.jpg


Zelf heb ik de volgende pads bij de DAP900 gekregen:

Oranje pad
Groene pad
Rode pad
Gele pad

Ik ben het volgende van plan;

1. Auto afspuiten met HD
2. Auto foamen (karcher autofoam, zal niet de beste zijn maar om mee te starten)
3. Auto wassen met een mashmit (mf)
3.1 velgen inspuiten met non ferro
4. Auto afspoelen
5. Auto kleien (meg. Klei)
6. .....
7. Polijsten met mezzo op oranje pad
8. Finishen met finale op witte pad
9. Natty's liquid blue met de hand aanbrengen.
10. Natty's afnemen en genieten haha.


Ik hen zelf een Citroën Saxo (zwart) uit 2000. Moet ik nog ergens speciaal opletten?.

Verder las ik ook dat het slim is om na 1 a 2 panelen de pads te wassen. (Met water en een druppeltje afwasmiddel)
En dan laten drogen op de verwarming??


Hebben jullie nog tips of opmerkingen??

Ik wil in de loop van de tijd meer en betere producten aanschaffen. Maar als studentje kan het niet meteen allemaal in 1x helaas

Alvast bedankt voor het lezen!

Groet Luuk



Verstuurd met mijn OnePlus One.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou eerst een testspot proberen met Mezzo op wit, als dat goed is napolijsten met Finale op groen

Finale is een fijn middel en de witte pad is medium
 
Hey Luuk,

Ik ben het volgende van plan;

1. Auto afspuiten met HD
2. Auto foamen (karcher autofoam, zal niet de beste zijn maar om mee te starten)
3. Auto wassen met een mashmit (mf)
3.1 velgen inspuiten met non ferro
4. Auto afspoelen
5. Auto kleien (meg. Klei)
6. .....
7. Polijsten met mezzo op oranje pad
8. Finishen met finale op witte pad
9. Natty's liquid blue met de hand aanbrengen.
10. Natty's afnemen en genieten haha.

* Begin met Foamen. Dan kan het vuil losweken en afgevoerd worden. Als je een vuile auto meteen afspuit met de HD, dan blaas je vervuiling met een noodgang over je lak.
* Afspoelen
* Velgen in de Non-Ferro
* Auto wassen
* Alles afspoelen

(Drogen niet nodig)

* kleien met glijmiddel
* Per paneel afnemen

* Testspot maken
In de basis houd je de volgende combi's aan;
- Veloce + Gele Pad
- Mezzo + Oranje Pad
- Finale + Witte Pad.

Uiteraard kun je zelf wat combineren om de stappen kleiner/groter te maken. Persoonlijk heb ik nog nooit een auto gepolijst waarbij ik met Finale + Wit enig verschil kon maken, dus ik begin altijd met Mezzo + Oranje.
De Witte Pad is de pad met de minste cuttingfactor en in de basis aangeraden voor Finale. De Groene Pad heb ik nog nooit gebruikt, maar dacht daze deze qua cuttingfactor tussen wit en oranje in zat.

* Polijsten met geschikte combi
* Ontvetten (Gyeon Prep - Nanolex - EX)
* Wax aanbrengen


Ik hen zelf een Citroën Saxo (zwart) uit 2000. Moet ik nog ergens speciaal opletten?.
Er zijn geen aparte regels of tips die merkgebonden zijn.


Verder las ik ook dat het slim is om na 1 a 2 panelen de pads te wassen. (Met water en een druppeltje afwasmiddel)
En dan laten drogen op de verwarming??
Per groot paneel was je de pad. Denk hierbij aan het geven van 1 hit op een motorkap, 2 hits op een kleine deur, etc. Beter te vaak wassen, als 1x te weinig. Wanneer de pad te verzadigd raakt en je toch door blijft gaan, dan neemt de werking af en uiteindelijk word hij té warm en implodeert. (Foam in het midden word dusdanig warm dat het al zijn stevigheid/werking verliest en bol gaat staan)

Afspoelen onder de lauw-warme kraan, wat Dreft erover, pad schoon masseren, goed uitspoelen en tussen vlakke handen het water eruit drukken.
Vervolgens kan je de vochtige pad op de DAP zetten en op een lage stand droogdraaien. Na mate de pad droger word, kan je de snelheid opvoeren.


Ik denk dat je nog een glijmiddel voor je klei mist? Ik zie dat je een klei van Meguiars gebruikt.


Greetz
 
  • Leuk
Reactions: Michel Kuijpers
Dankje Quantoxx! Qua snelheden van het apparaat kan ik die op het plaatje staan aanhouden?

En qua glijmiddel gebruik ik eigenlijk water + paar druppels shampoo haha. Maar is een quick detailer (die van meg.) aanbevolen?

Verstuurd met mijn OnePlus One.
 
Hey Titu,

Jep, die snelheden zijn prima om aan te houden. In mijn eigen ervaring heb ik gek genoeg alleen maar harde lakken gedaan en begon ik dus altijd met een/de grofste combi op stand 6/6.

Afschalen naar Mezzo + Oranje deed ik ook simpelweg op 6/6. Tussen stand 5 en 6 zit weinig verschil in mijn opinie.

Afschalen naar Wit + Finale heb ik ook een tijd gedaan op stand 6. Maar, omdat het toch veel word aangeraden, werk ik een finishing polijstmiddel tegenwoordig lekker op mijn gemakkie door op stand 4.


Als glijmiddel (Clay Lube) zou ik persoonlijk kiezen voor de detalerspray van Poorboys. Deze ''Spray & Wipe'' is te verdunnen tot 1:1 en geschikt om mee te kleien. Naast dit feit is het een ontzettend veelzijdig goedje die velen op dit Forum gebruiken. (Detailerspray, clay lube, milde ramenreiniger, je kameel wassen, interieur afnemen, enzovoorts.

Ik zou een literfles kopen + losse sprayer, of je doet dit in een andere sprayer die je al hebt, en van 1 liter maak je dus 2 liter. Kan je voorlopig even vooruit. Denkende aan je budget is het verstandiger om een grotere verpakking te kopen. Je zal dit spul vaak gebruiken.


Greetz
 
  • Leuk
Reactions: Titu
Kan de Clay van meg. samen met de Clay Lube van poorboys? Zo ja dan is het erg interessant idd

Verstuurd met mijn OnePlus One.
 
Ik zie het topic nu pas, en heb wel een paar opmerkingen:
over het algemeen (dus niet altijd!! vandaar de testspot) hebben Franse auto's een zachte lak. Mijn inschatting is, dat je met groene pad en mezzo als eerste polijststap goed zit. (testspot doen, even schoonmaken en beoordelen of je wat anders moet kiezen)

Wat het kleien betreft: zeker gezien de te verwachten zachte lak, zou ik geen Meguiar's klei pakken: die klei wil nog wel eens marring veroorzaken, en zeker voor een beginner én zachte lak, lijkt me dat niet gewenst. (ik zou bijvoorbeeld kiezen voor de Mothers's Gold Clay, of voor de Monello Verde Clay (tegenwoordig wit van kleur), dan is de kans op marring minimaal, en heb je na het kleien niet het idee dat je de lak meer kwaad dan goed hebt gedaan.
 
@Cordoba, ik heb me auto vaker met de klei van meg. Behandeld en is me toen niet opgevallen. Maar polijst je die marring uit eindelijk niet gewoon weg?

Verstuurd met mijn OnePlus One.
 
Marring die je eventueel veroorzaakt kun je inderdaad gewoon verwijderen met polijsten. Ik denk dat Cordoba meer doelde op het simpelweg géén marring veroorzaken, of je nog moet polijsten of niet.


Greetz
 
  • Leuk
Reactions: Titu
In the end, is het misschien verstandiger om sowieso een glijmiddel te gaan gebruiken. Ik ken de klei van Megs niet, maar de Dolce Verde bevalt mij prima i.c.m. Spray&Wipe. Inmiddels ben ik al zo'n 700g en 9L verder. :p


Greetz
 
  • Leuk
Reactions: Titu
Zo heb me boodschappenlijstje even geupdate:

a95f419476bebe0c766194b6a013ca50.jpg


Denk dat ik zo wel aan de slag kan gok ik.


Ohh mss nog wat doeken er bij (hoor altijd dat je er niet genoeg kunt hebben haha. Welke raden jullie aan?



Verstuurd met mijn OnePlus One.
 
Hey Titu,

Ik zie dat je niet voor de Spray&Wipe hebt gekozen, maar voor de Monello Klei Set. Ook prima spul.

Persoonlijk vind ik de Monello - Peluche Verde doeken prima doeken. Ik heb er een stuk of 10 en gebruik ze al bijna een jaar zonder problemen. Inmiddels heb ik wel meer als 10 doeken in totaal, maar de Verde's blijven mijn all-rounders.

Als ik jou was, zou ik naast de betere/goede MF-doeken van CarClean ook een keer langs wat goedkopere winkels gaan zoals de Action/Blokker/Kruidvat/etc. om hoerendoekjes te halen. Voor 1-2 euro per set haal je dan die goedkope MF-doeken die je voor smerig werk kan gebruiken.


Greetz
 
  • Leuk
Reactions: Mr.X
Inderdaad, en een ervaren detailer zal niet schrikken van marring als ie toch nog polijsten in de planning heeft staan. Voor iemand die net begint, kan het toch flink schrikken zijn.

Wat de doeken betreft: allereerst bepalen welke afmeting doek je fijn vindt werken, bijvoorbeeld de kleine Piccolo Nero, de wat grotere Peluche Verde of een nog iets grotere doek als de Peluche Bianco. Daarnaast is het handig als je voor elke stap een eigen kleur doek hebt, als je de volgende keer diezelfde doek voor dezelfde stap gebruikt, werkt dat uiteindelijk ook veel handiger. (je hoeft niet meer na te denken welke doek je bij een bepaalde stap nodig hebt) Bovendien als er nog was restant in de doek blijft zitten, is het minder erg als ie de volgende keer voor dezelfde middelen wordt gebruikt.

Ik zie dat Quantoxx ook al wat geschreven heeft over doeken, en ook dat is goede raad. Bijvoorbeeld de blauwe MF-dweil bij de Action is voor ander werk dan de lak prima geschikt: redelijk dikke doek van ca. 40x50 cm voor iets van 84 cent/stuk.
 
Dankje voor de informatie heren!

De bestelling is gedaan!!

Ik lees wel eens dat sommige een cadeautje van CC er bij hebben gekregen, is dat altijd of vanaf een bepaald bedrag?
 
Niet vanaf een bepaald bedrag, maar als je spullen besteld die niet in een aanbieding of kortingsregeling vallen. Welk cadeautje wordt bepaald aan de hand van je bestelbedrag, en wat je gezien de bestellingen (ook eerdere bestellingen) zou kunnen gebruiken naar inschatting van de medewerker. Daarnaast wordt er ook op gelet, dat je bijvoorbeeld niet een cadeautje krijgt dat direct daarna niet meer leverbaar is (dus als er bijvoorbeeld nog 1 of 2 pads van een bepaald type zijn, zonder dat ie uit het assortiment gaat, zal ie ook niet als cadeautje weg gaan, om te voorkomen dat anderen die ervoor betalen heel lang moeten wachten.
 
  • Leuk
Reactions: Titu
Moet zeggen bij cc zijn het altijd passende cadeau s .
Eerste keer bij een klei set en extra doek. En bij de dap 900 plus 2 pads gehad. Ze passen bij mij altijd wel bij de producten die ik bestel.

Verder veel succes bij de details.

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
 
  • Leuk
Reactions: Titu
Ik krijg veelal doeken en die zijn altijd handig.

Soms plaats ik een bestelling en zet ik bij de ''Opmerkingen'' dat ik graag een bepaald product wil proberen. Als er dan een sample beschikbaar voor was, kreeg ik die erbij.


Succes met de Detail.


Greetz
 
  • Leuk
Reactions: Titu