• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Deurrubbers die vastvriezen, wat kun je er tegen doen?

Inderdaad vandaag even de rubbers drogen en invetten op rubberspray. Hmmm, Misschien de auto nog even wassen...
 
Rijd zo ook nog even naar de wasbox hoor.
Wel een andere wasbox die gesloten is aan 3 kanten. Anders waai je weg. :p
Schoon is Schoon. Aangezien mijn auto best wel weer vies is geworden, en als er straks sneeuw op ligt. En er gaan gasten sneeuw afschuiven. Brbrbr. Liever niet. :oops:
 
Hier altijd gewone ouderwetse vaseline gesmeerd.. kost geen drol, werkt prima en tasten de deurrubbers niet aan.
Nu hopen dat de deurgreep zelf of het mechanisme niet vastvriest...

Is al code rood afgegeven dus de stress om het winterweer is compleet. Treinen hebben aangepaste dienstregeling, winterbanden zijn nu beter dan all-seison banden, van de ANWB liever niet de weg op en binnenkort ook de beste autoruiten krab tips bij Hart van Nederland. Hellup! :laughing:
 
als er straks sneeuw op ligt. En er gaan gasten sneeuw afschuiven.

Heel leuk. Mij vroeger over komen met mijn 205. Buurkinderen waren sneeuwgevecht aan het doen en graaide de sneeuw van de motorkappen af van de auto's. Maar de handschoenen hebben van die clipjes waarmee je ze aan elkaar kan doen en bij elkaar kan houden. De motorkap zag eruit.... swirls waren er niks bij.

Haalde daarna preventief de meeste sneeuw eraf met zo'n trekker / schuim ding. Vlak boven de kap, erover heen (contactloos)
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Gisteren niet toe gekomen aan het insmeren van de deurrubbers..
En ja, je raad het al: Zojuist de portieren een beetje vast gevroren:D. Gelukkig met een beetje beleid toch de deur open gekregen.

Nu de vraag: Wat als het 'kwaad al geschiet is', als je deuren al vast gevroren zijn?
Ontdooier of De-Icer gebruiken? Of droogt dit de rubber uit?
 
Ik had de rubbers nog niet ingevet omdat ik nog nooit last had van een vastgevroren deur, vanochtend dus wel. Met wat wrikken kwam de deur zo los en zal ik de rubbers vanavond toch maar invetten.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR en RoCo
Hier in het hoge Noorden nergens last van (tot nu toe, *klop klop*). Qua sneeuw is het alleen maar glad en door de hard wind waait alles mooi van de auto af :innocent:
 
Het is niet alleen dat je deur vast zit en met wat wrikken wil hij los. Het rubber, of deel ervan, kan ook afscheuren van de carrosserie en aan de deur blijven plakken. Dan heb je een ander probleem.

Bij ijzel wel eens mee gemaakt dat de kier bovenop vol zat met ijs/ijzel. De rubbers had ik wel ingevet, maar helpt dan niet ;)
 
  • Leuk
Reactions: Corsablok en Timo84