• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

deze is van mij !!

Stefan-C5

Detailing chief
7 jul 2010
90
78
apeldoorn
helemaal nieuw hier op het forum en ook net een "nieuwe" auto
en ook gelijk een vraag :
Ik heb dus een Volvo V70N (die met die schouders) en wil dus aan de slag met een DAP500 .
Nu zijn er een aantal starter pakketten te koop en ik vroeg me af welke ik het best kan bestellen
Zelf had ik deze :polishing Power DAP500 V2 Raffini Starterspakket in gedachten , maar weet niet of
monello in de zon erwerkt kan worden , of kan ik dan toch beter voor de poorboys gaan ??
Ik ben al in het bezit van shampoo en wax (autoglym) hierover ben ik tevreden en ook een claykit (meg's)
heb ik al . Wat heb ik verder nog nodig (behalve doeken ) om van mijn krassenbak een klassebak te maken ?
PS : mijn volvo komt bij een boerderij vandaan , en hier hebben ze niet echt gekeken naar een struikje meer of minder tegen de lak , en volgens mij is ie gewassen met grondwater en dan voornamelijk grond (en weinig water )dus aan swirls geen gebrek!:|~*
Kleur is moondust metallic (beige ), auto is 11 jaar oud en heeft 330.000 gereden (diesel)

en dan gelijk nog een vraag ??? hoe hard is de lak van mijn volvo ??? heeft iemand daar ervaring mee ??
 

Bijlagen

  • 404.gif
    404.gif
    4,2 KB · Weergaven: 45
Laatst bewerkt door een moderator:
Welkom...

Mooi lap Zweeds staal! Alleen die ruitenwissers staan niet echt bij zo'n ingetogen wagen! (ieder z'n ding natuurlijk)
 
en dan gelijk nog een vraag ??? hoe hard is de lak van mijn volvo ??? heeft iemand daar ervaring mee ??

Lezen, lezen, lezen :-"

1 woord: TESTSPOT! ;) Iedere lak is anders, zelfs van hetzelfde merk/type/bouwjaar.
 
Heb zo´n zelfde Volvo V70 in dezelfde kleur (426). Doorgaans is de lak van een Volvo erg hard, maar zoals Stimpy al aangeeft kan het per auto verschillen. Mogelijk is je auto ooit (deels) overgespoten en is er gebruik gemaakt van een hardere of juist zachtere lak dan de originele fabriek lak. Altijd eerst een testspot maken en beginnen met een lage cuttingfactor, goed kijken naar het resultaat en indien nodig de cuttingfactor opvoeren. De cuttingfactor is de combi van pad en polijstmiddel. Bedenk wel dat als je een hoge cuttingfactor nodig hebt, je de stappjes afbouwt naar een lagere factor.

Als je echt vol in de zon wilt gaan polijsten, dan kun je beter de Poorboys SSR serie gaan gebruiken, maar het is altijd beter om in de schaduw te werken en dan is Monello (Inizio, Mezzo en Finale) weer een betere keuze. Persoonlijk zou ik voor de DAP900 gaan. Deze heeft meer power. Een overschot aan power zul je niet snel hebben, wel een tekort. Ondanks dat een zilver kleurige lak doorgaan niet veel diepte heeft, kan ik je uit ervaring melden dat je bij deze Volvo een lekkere natte wetlook kunt krijgen. Ook vind ik de combi van de deze kleur en donkere trims erg mooi. Moet je natuurlijk wel je trims goed verzorgen. Ik heb hiervoor laatst de sealant van Dodo Juice gebruikt. Mooi resultaat en de sealant blijft lang zitten. Aanrader!

Succes!
 
Welkom hier!
Zoals een aantal hierboven hebben gezegd; vooral lezen.
Om je misschien een beetje te helpen bij je beslissing:
Nadat ik ben begonnen met handmatig polijsten en ik een keer WaxWizard met o.a. de DAP wonderen heb zien verrichten op mijn auto, was de DAP al snel aangeschaft.
Heb er geen seconde spijt van gehad.
Ik ben zelf begonnen met de Monello reeks, mezzo en finale.
Ondertussen heb ik Menzerna staan (is hetzelfde).
Werkt niet en dan echt totaal niet lekker in de zon.

Wil je wel in de zon werken?
Ga dan voor de Poorboy's SSR serie.
Genoeg show-offs hier op het forum waarin resultaten hiermee beschreven staan.

Ik heb nu beiden...voor in de schaduw Monello (menzerna) en voor in de zon Poorboy's.
Heb met de laatst genoemde nog niet gewerkt en kan er dus ook nog niets over zeggen.

Tevens is het altijd erg belangrijk een testspot te maken en vervolgens te kijken hoe je gaat afbouwen.
Een mooie glaze en/of sealant om vervolgens af te toppen met een wax!

Nou...veel leesplezier!