• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Diepe waskrassen op nieuwe auto!

keesvh

Detailing rookie
30 jul 2011
5
0
Beste forumleden,

Ik ben al een tijdje actief op Carclean.com en dit forum door veel dingen te lezen en de how-to's toe te passen. Vandaar dat ik ook mijn auto (Opel Zafira uit januari 2011) was volgens het twee emmer principe.

Nu heb ik vandaag de auto gewassen en nu zag ik ineens allemaal krassen (zie foto's) zitten. Er is waarschijnlijk net een steentje tussen de spons gekomen ,ONDANKS het twee emmer principe, en heeft diepe krassen gevormd. Het is een zwarte auto en dit valt heel erg op omdat het gewoon witte krassen zijn.

Ik ben nu een beetje ten einde raad. Hoe kan ik deze krassen wegkrijgen? Ik ben niet zo heel slim met termen van autowassen maar ik hoop dat iemand duidelijk uit kan leggen met welk product is dit weg kan krijgen.

p.s. de krassen zijn duidelijk te voelen in de lak.
 
Ik denk dat je dit handmatig er niet uit krijgt. Heb je het al geprobeerd om de kras nat te maken / met je nagel in de kras te voelen, zo ja, dan denk ik dat je dit met de Dap met inizio/mezzo/finale wegkrijgt voor een deel en dat je de zwaarste krassen met een rotary moet bewerken, maar dat vergt nog wel wat kennis.
 
Maak een afspraak bij Carclean. Heb je en advies en koop je alleen de juiste spullen
Van een afstand kan je dit soort dingen moeilijk beoordelen
En voor machinaal werken is enige ervaring om de producten te kunnen kiezen op zijn minst erg makkelijk

Rete jammer, het blijft een auto ;)

Hans
 
Ik had enige tijd geleden deze krassen (voetbal op het dak gekomen) op het dak van mijn zwarte Corsa (dezelfde lak als jouw zafira)

DSCN3501.jpg


Ik heb ze er met machinaal polijsten helemaal uit gekregen. Jouw krassen lijken me dieper. Met machinaal polijsten kun je een deel waarschijnlijk wel wegkrijgen, maar ik vermoed niet allemaal. Misschien iemand in je buurt van dit forum die je kan helpen? Anders even een afspraak maken met Carclean voor advies op maat. Spuiten kan altijd nog

Succes!
 
Hallo,

Je schrijft: ....tussen de SPONS !!!!!!!! gekomen.:(

Ik hoop dat je niet een echte spons hebt gebruikt , zo kan je nog na elke veeg een nieuwe emmer met proper water nemen en kom je nog niet verder.

Of je bedoelt de "bone" dit is een "spons" speciaal om de wagen mee te wassen,dan zeg ik niks.

Kijk ff in de shop en bestel gelijk een lammetje of eentje van megs , die zijn altijd goed voor je lak.
Bij ons in carrefour: 2 euro voor een mf handschoen met 2 doeken bij!!

Ik denk dat ik ondertussen zo'n dozijn washandschoenen heb van wolletjes tot mf en allemaal voor een ander deel van de auto

bvb: lammetje : boven,voor,achter zijkanten tot boven de beschermstrips , dan een mf tot tegen de dorpels , dan een derde voor de dorpels en de stukken aan de wielkasten

ook je washandschoen uitwringen NAAST je spoelemmer doet veel

Danny

ps: vul ook ff in waar je ongeveer woont, allicht zal iemand wel willen/kunnen helpen
 
Beste leden,

Heel heel hartelijk bedankt voor jullie snelle reactie!!!!

Beetje domme vraag maar wat is een DAP? Is er niet een soort wax wat ik over de lak kan doen en dat die krassen zwart worden of werkt dat zo niet?

Ik moet dus als ik het goed begrijp iets met een DAP doen. En dan?

NOgmaals bedankt en ik hoop dat ik weer reactie krijg op mijn topic.

Alvast bedankt!
 
Een Dap is een polijstmachine:
Je kunt keuze maken tussen een 500 en een 900.


Roterende bewegingen=Pro 900 [ niet voor beginners!]
Dual action = brandt niet door de lak + erg veilig, je gaat dus met het machine met slagende bewegingen over het oppervlak. En dat is de Dap.
 
Lijken wel krassen die gemaakt zijn door een spijkerbroek (metalen klinknagels)... Heeft er iemand tegen je auto staan leunen?

DAP= Dual Action Polisher, een polijstmachine: Dit is een DAP, klik hier!

Met een wax ga je dit niet oplossen... :no
 
Beste leden,

Wederom HEEL hartelijk bedankt voor jullie reactie.

Is er iemand in de buurt van Alblasserdam/Dordrecht met een DAP die mij tegen een redelijke prijs kan helpen met polijsten. Ik ben bij de dealer geweest en deze heeft handmatig geprobeerd om het weg te halen maar dit is niet gelukt.

Ik hoop op een reactie!

Mvg,

Kees
 
Hallo!!

Wij verwachten natuurlijk wel foto's van de resultaten :ja

enne...voor geld hoeven we het niet te doen hoor,het is het resultaat dat telt en dat is onbetaalbaar!!

Danny
 
Zulke krassen krijg je idd van knoopjes/klinknagels op je broek of overal. Kijk maar is beter ze zitten vast alleen op de plek waar je precies met je knoopjes komt als je bv de voorruit schoonmaakt.
 
Beste forumleden,

Ik heb jullie op de hoogte gebracht van mijn probleem, nu wil ik jullie ook op de hoogte brengen van de afloop.

De auto is naar de schadehersteller geweest om hagelschade te herstellen. Daar hebben ze die krassen meteen bijgewerkt.

Iedereen heel hartelijk bedankt voor de reacties!

Mvg,

Kees
 
Goed te lezen dat de schade hersteld is. :ja
Heb je ook meer info over hoe ze het aangepakt hebben? Bijgewerkt? Herspoten?
Heb je foto's van het resultaat?
 
Beste forumleden,

De schadehersteller heeft dit met een tolletje en wat polijstpasta weggewerkt. Zoals je op de foto's ziet is het redelijk bijgewerkt. Je ziet nog wel witte krasjes.

Hoe zou ik deze als beste wegkrijgen. Ook zien jullie dat er een heleboel swirls zitten op de auto. Hoe krijg ik deze als beste weg? De lak is van januari 2011 dus redelijk nieuw.

Op de foto's lijkt de lak wat vuil maar je ziet de metallic. Naast de swirls natuurlijk;)

De laatste foto lijkt heel erg overbelicht maar dat komt natuurlijk omdat die auto zo glimt:)

Je ziet dat de auto gepolijst is want er zitten wel van die krasjes door het polijstjen


Foto 1
Foto 2
Foto 3
Foto 4
Foto 5
Foto 6
Foto 7