• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Discussie: Wolfs - Fallout Remover

Quantoxx

Detailing guru
Tester of Bling
4 mei 2015
14.936
193
34
Leersum (Utrecht)
Hey GlimKezen & GlansPoppen,

Vandaag heb ik tijdens een onderhoudsbeurtje een aantal dingen geprobeerd. Eén hiervan was de Wolfs - Fallout Remover.

Na mijn overstap van Monello Non-Ferro naar DDJ Ferrous Dueller, vanwege de toenmalig slechte sprayers, is de DDJ-versie van de ijzerverwijderaar mij goed bevallen. Prima sprayer tot nu toe, sneller werking en prijstechnisch weinig verschil met Monello. Ik vind deze 2 versies dan ook vergelijkbaar.

Om de Wolfs-versie te testen heb ik hem dus vergeleken met de DDJ-versie. Tijdens deze test zijn de velgen alleen ingespoten, niet geboend.

(De volgende foto's leken mij duidelijk genoeg om te plaatsen, maar ik denk toch dat ze ga vervangen voor de originele losse fotos)

........................Ongewassen ............................................................................DDJ Ferrous Dueller...................
DDJ%20Gallery%2001_zpskh05fzwy.jpg



........................30 seconden ............................................................................1 minuut...................
DDJ%20Gallery%2002_zpsth7nazpa.jpg



........................1,5 minuut ............................................................................Afgespoeld HD...................
DDJ%20Gallery%2003_zpskcrls6ma.jpg


De DDJ-versie werkt behoorlijk snel en er komt ook behoorlijk wat paarse bende van de velg af.
Op een afstand van zo'n 30cm is de velg afgespoeld met een HD.
Met een doek nam ik de binnenkant van een spaak af en trof een héle lichte vervuiling aan.

Een tweede hit met de DDJ-versie resulteerde na 2 minuten in géén paarse bende en toen ik een 2de spaak afnam was er wederom geen tot misschien hele lichte vervuiling op de doek.





........................Ongewassen ............................................................................Wolfs Fallout Remover...................

Wolfs%20Gallery%2001_zpsnqcchstf.jpg



........................30 seconden ............................................................................3 minuten...................
Wolfs%20Gallery%2002_zpsfbi0rmos.jpg



........................7 minuten............................................................................Afgespoeld HD...................
Wolfs%20Gallery%2003_zpsgcirid2y.jpg




De Wolfs-versie werkt een stuk langzamer dan de DDJ-versie en er ontstaat véél minder paarse bende.
Het lijkt erop dat de reactie op oxiderend ijzer minder aanwezig is. (5-10 minuten weken volgens beschrijving)
Na 3 minuten ontstonden er her en der wat dunne paarse lijntjes. Niks vergeleken bij de DDJ-versie die na een halve minuut al rondom donkerpaars was. Ook ontstond er een soort glazuur-achtige laag.
Na 5 minuten werd de glazuur-achtige laag steeds duidelijker en er lijkt simpelweg al even niks meer te gebeuren.
Na zo'n 9 minuten heb ik de velg afgespoten met de HD.
Ik nam de velg af op enkele plekken met mijn vinger en doek en de vervuiling was nog steeds, in mindere mate, aanwezig.

De velg zag er wel een stuk beter uit en dit had ik niet helemaal verwacht. Er kwam in vergelijking met de DDJ-versie bijna geen paarse reactie, maar na het afspoelen was de velg bijna helemaal schoon.

Deze velg heb ik met de DDJ-versie een 2de hit gegeven. Binnen een minuut zag ik her en der paarse bende ontstaan. Dit was zelfs nét wat meer dan wat de Wolf-versie in de eerste hit liet zien.



Voor mij persoonlijk heeft de DDJ-versie nog steeds de voorkeur. Echter zal ik over enige tijd deze test herhalen en daarbij ook de velg boenen terwijl de producten opgesprayed zijn. Mocht ik dan met beide producten tot hetzelfde resultaat komen, is de Wolfs-versie vele malen goedkoper in gebruik en toch net zo goed.


Ook heb ik de PB's QD+ geprobeerd. Ik krijg het idee dat dit spul enorm veel op de Spray&Wipe lijkt. Qua werking én geur. Ik zal morgenvroeg de beading/sheeting eens checken van de auto, want die was na een wasbeurt ook niet helemaal meer zoals ik verwachte. (476s)

Een vriendin van mij wil haar auto maar niet laten detailen -->
Ik zou overtuigd zijn als je zo het verschil ziet?

Blue%20fail%20amp%20win_zpsuynjaxsm.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dank voor deze test! Ik denk er sterk aan om de Wolf's te kopen, omdat ik helemaal klaar ben met de ijzerverwijderaar van Nanolex (die voor geen meter de sprayen is en je dus altijd eerst met een borstelje aan de slag moet om het product te verdelen).
 
Ik heb zelf ook de Wolf's, echter vind ik deze ook niet zo heel sterk, het doet wel z'n werk maar toch...
Links de Wolf's, rechts de Monello Non-Ferro, beide even lang laten inwerken op even vuile velgen (voor, links en rechts). Velgen niet eerst gewassen, meteen de producten opgespoten en laten inwerken.

Het zal wel tussen m'n oren zitten, maar ik mis een beetje de beleving van het verkleuren. Het oog wil ook wat o_O
Overigens zegt een zware verkleuring niets over de werking van het product.

1236190_1084797954873078_8637123242131036908_n.jpg
 
@nicknameless - Zo heb ik het dus ook gedaan. Bij de Wolfs zie je amper verkleuring en bij de DDJ (vergelijkbaar met Monello IMO) komt de bende je tegemoet.

Echter, wanneer je beide afspuit, doet de Wolfs toch wel een hoop, blijkbaar.

Ik vraag mij dus af;

De DDJ/Monello lijken goed te werken omdat er dus véél reactie is met oxiderend ijzer. Geen oxidatie, geen reactie.
Bij DDJ/Monello is er naast de ijzerverwijderende functie een bonus; Reiniging.
Echter van gewoon vuil kleurt het product niet paars, lijkt mij.

De Wolfs vertoont bijna géén verkleuring. Maar wanneer je het afspuit, is de velg wél stukken schoner. Wanneer ik de Wolf-velg opnieuw inspoot met DDJ, zou je dan verwachten dat hij nog even een lading oxidatie zou losmaken, maar dat is ook weer niet het geval. (Beetje maar)


De prijzen liggen ver uit elkaar. Op de grootverpakkingen verschilt het meer dan 50% in prijs. Da's enorm!
 
@nicknameless Volgens mij heb ik ook de review gezien die jij op YouTube hebt gezet. Daar vond ik het ook niet bijzonder uitzien. Is bij jou ook de werking minder dan bij Non-Ferro, of is het alleen optisch?
 
@Jansen

voor m'n gevoel presteert de Wolf's minder, maar dat kan ook komen omdat ik gewend ben dat de velgen compleet paars uitslaan. Het doet wel z'n werk net als wat @Quantoxx zegt. de ijzerdeeltjes zijn veel minder.

Het grote voordeel van de Non-Ferro is dat je deze weer kunt heractiveren door deze eens lekker te soppen met een washmitt of borstel.
 
Het grote voordeel van de Non-Ferro is dat je deze weer kunt heractiveren door deze eens lekker te soppen met een washmitt of borstel.
Ooh, ik spray de velgen altijd in en pak dan de EZ-pleeborstel + 4 finger mitt om te boenen. Het inwerken van het product werkt dan alleen bij Non-Ferro? Ik neem aan dat je met bijv. de DDJ dit ook wel kan doen, toch?


Greetz
 
Ik heb de zelfde ondervindingen.

Minder verkleuring, en het duurt langer eer de verkleuring begint.
OF het product daarom minder goed werkt is moeilijk te testen.
 
@Quantoxx

Hang me er niet aan op, maar ik meen me te herinneren dat er in de NF een reinigend goedje in zich heeft.

De NF schuimt namelijk als de nete als je deze opnieuw bostel i.t.t. andere velgen reiniger en/of de-ironizers
 
@Quantoxx

hier 2 filmpjes. De ene Wolf's, de andere Non-Ferro. Eigenlijk zou je ze allebei tegelijk moeten afspelen. Er is niet geknipt, gesjoemeld of wat dan ook in de filmpjes.



Dan heb ik ook nog een 2-tal filmpjes van Monello Non-Ferro tegen een niet nader te noemen merk, waarbij laatst genoemde het ook aflegt tegen NF


 
Thanx for the info!

De Non-Ferro klinkt zo toch wel weer interessant. Ik heb met de DDJ eigenlijk nog niet geschrobt. Deze sopt ook aardig, zo lijkt het, misschien met schrobben ook.

Thanx peeps!
 
De meeste mensen knijpen een halve fles NF leeg op een zeer vuile velg.

Ik maak de velgen eerst schoon met bijvoorbeeld Poorboy's Spray&Rinse en daarna pas de NF.

Zo doe je veel zuiniger aan met NF en werkt het ook nog eens effectiever omdat het product "minder" werk hoeft te doen. Het hoeft niet eerst door een dikke laag vervuiling geen te vreten.

Meestal heb je voldoende aan 5 á 6 spraytjes per velg.
 
  • Leuk
Reactions: Dibbuz en tembaco
Toch LIJKT in het filmpje met de NF de velg schoner en ook ging het afspuiten makkelijker. Ook ik heb de niet te noemen merk er vaak gebruikt maar de NF is toch wel een topper.
 
Mooie vergelijkingen!

Maar toch, Non Ferro is ruim twee keer zo duur als de variant van Wolf's. Is het dat echt waard? Zelfs als je twee keer zo veel van Wolf's gebruikt als van Non Ferro ben je nog goedkoper uit.
 
Dat vind ik ook een goed argument. En je velgen reinigen doe ik het liefst al boenend. Als ik mijn velgen in een wheel sealant zet, is de Wolfs misschien wel genoeg power.

Ik geloof dat de 4 of 5 literverpakkingen van de verschillende versies inderdaad minder dan de helft kosten als je de Wolfs neemt. Snelheid en gemak zou ik dan gaan voor de DDJ/Monello en als veel voordeligere optie de Wolfs.

Daarbij foam ik de gehele auto (+ wielen) voordat ik een ijzerverwijderaar aanbreng. Dit om de velg wat schoner te hebben en dan pas de ijzerverwijderaar zijn werkt laten doen.

Ik heb de voorlopig de DDJ en Wolfs in huis, dus blijf het wel even aankijken.
 
Quantox, als je wielen in een sealant staan, zou ik helemaal geen velgenreiniger of oxidatie verwijderaar gebruiken.
Ik kies persoonlijk liever voor de iets duurdere en betere variant zoals NF en werk er dan gewoon wat zuiniger mee.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Hoe vaak gebruiken jullie zo'n product.. Want ik heb 9 vd 10x niet meer nodig dan een sopje en een mitt.
 

Vergelijkbare onderwerpen