• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dodo Juice

Nu :)

De slang komt waarschijnlijk niet. Niet alleen zou deze richting de 40 euro gaan maar er zitten dan ook geen Gardena koppelingen bij.
Op Marktplaats vind je ze voor nog geen 20 euro mét Gardena koppelingen. Alleen is ie dan blauw. Schiet niet echt op dan.

Ook de Supernatural corduroy pad is een groot vraagteken. De C.Pro variant kostte 4,99 en deze wordt rond de €14.
We gaan nog na vragen waarom deze zo duur is i.v.m. anderen. Misschien dat we ze eerst zelf gaan testen of het de moeite waard is.
Als ze net zo snel slijten als de denim pads dan wordt het wel erg duur om een hele auto te doen.

De Supernatural witte en rode pads zijn hetzelfde als de blauwe en de groene van Dodo dus hebben we ook voorlopig laten schieten.
Het is nu al verwarrend genoeg met de kleurtjes waar men moeite mee heeft.
 
Eens inderdaad, als het t zelfde is dan lijkt het me overbodig om van 10 merken het zelfde op te nemen in het assortiment. :-b
 
Vandaag voor het eerst de Dodo Juice basics of bling prep polish gebruikt, erg goede ervaring moet ik zeggen.
Met een minimale hoeveelheid op een microvezelpad van Mothers met matige druk ingewerkt, er zat een laag Autoglym SRP getopt met een laag Natty's blue paste wax op van ongeveer 3 maanden oud, deze waren snel verdwenen.
Vervolgens de polish na een korte cure tijd afgenomen, wat zeer eenvoudig was, en wat achter bleef was een hele gladde schone lak, hele kleine krasjes waren verdwenen of in ieder geval veel minder geworden.
De geur is een beetje banaan-achtig, heb ongeveer 20ml gebruikt voor een Seat Leon. Dit product is echt een aanrader als je een cleaner/glaze zoekt.
 
Volgens mij valt de Dodo Juice basics of bling prep polish niet onder een glaze, maar is echt een polish.
De Dodo Juice Lime Prime is wel een lichte polish en glaze in één.
 
Volgens Dodo Juice zelf zit er wel een glaze in het product, denk dat het wel een hele lichte is. Denk dat het product het best te vergelijken is met de Lime Prime maar dan met nog fijnere micro-abrasives ?
 
Heb woensdag nog gebeld en toen waren de nieuwe DDJ producten helaas nog niet binnen.
Is er inmiddels al nieuws wanneer het binnen zal zijn?
 
Eindelijk binnen! De Nutt plug hebben we voorlopig van de site gehaald.
Het ding is vrij groot waardoor deze nauwelijks in een boutengat zal passen zonder stevig te drukken en dan komen er hard plastic delen tegen de zijkanten aan.
Dat kan gewoon niet goed gaan. We gaan er nog goed naar kijken wat we ermee gaan doen.

De nieuwe Iroku potten zien er zeer goed uit en zijn verpakt in een prachtige doos.
Aan de binnenkant van het deksel zit nu een mooi metaal plaatje i.p.v. een sticker die gaat rimpelen.
 
Nieuwe producten vanuit Dodo Juice HQ! Onder andere snowfoam, Supernatural producten als klei lube, ferro kleiglijmiddel, kofferbaktas en nog meer.
 
Gebruik nu PB Spray & wipe om overtollig polijst residu te verwijderen. En eraser als inspectie middel, omdat spray en wipe gewoon wat voordeliger is voor dit doel. Kun je Dodo Juice - Basics of Bling Detailing Spray Concentrate (1:10) - 1000ml ook gebruiken om residu te verwijderen? Of laat dit weer een laagje achter?
 
Iemand die mijn even kan uitleggen hoe het beste de Dodo juice Lime prime is? Heb hem besteld door heel wat wilde verhalen van iedereen.. Dus hou graag uitproberen.
maar heb eigenlijk geen tot slecht idee hoe ik hem het beste kan gebruiken.
 
Vooral heel dun.. Zelf word ik er gek van zo snel te veel gebruik. Dan is het een crime om af te nemen.. Anderen zullen wellicht succesverhalen hebben, maar ik kan er geen vrienden mee worden. Heb er een aantal keren mee gewerkt, één keer succes de rest ellende.
 
Lime Prime is eem pre-wax clean(s)er. Gewoon goed inwerken, daarna direct afnemen. Een alternatief is de Auto Finesse Rejuvenate, die wat makkelijker af te nemen is.
 
Ik heb de Lime Prime nu ook al 2x gebruikt op 2 verschillende auto's. Werd gebruikt icm een witte handpad. Ik doe er ongeveer 2 erwtjes op per stuk dat ik "insmeer". Maar tijdens het afnemen zitten er stukken tussen waar donkere vlekken achter blijven. Als ik wat harder boen met de MF doek dan gaat het weer weg. Is het juist de bedoeling dat de lak wat donkerder wordt door de Lime Prime of juist niet?
Moet ik het daarna direct afnemen, of toch een minuutje laten inwerken? In de gebruiksaanwijng staat: "Work in", maar ik kan daar niet veel mee haha.
 
Leuke nieuwe spulletjes van Dodo Juice weer! Ik ben wel benieuwd naar de geurtjes. Kun je je interieur laten ruiken naar je wax. Hard Candy, Purple Haze! :)

conv_2516.PNG
 
  • Leuk
Reactions: StijnV
Denk dat het moeilijk zal zijn om hierover advies vanuit de praktijk te krijgen.
De Hybrid Nano is net op de markt, dus er zullen nog niet echt duurtesten ofzo te vinden zijn.
Puur naar de eigenschappen kijkend, zou je inderdaad verwachten dat de Hybrid Nano een betere bescherming zal geven.