• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Doffe lak van een gele Seat Ibiza polijsten, ik krijg niet het gewenste resultaat. Wat nu?

mickske

Detailing rookie
4 jul 2010
17
0
Hi allemaal,

Ik ben nieuw hier en heb al veel rond gelezen op dit zeer interessante forum.

Ik heb het 3 stappenplan van meguiars hier staan en ik heb een oranje, rode en 1 witte polijst schijf hier liggen die ik bij carclean heb besteld van CCS.
Ik heb ook een claybar van Meguiars + de Detail Spray van hun en de auto shampoo Gold Wash van Meguiars heb ik hier ook nog staan.

Nu ben ik eens gaan proberen op mijn lak van mijn pas aangeschafte Gele Seat Ibiza uit 2000, deze is dof uitgeslagen ten opzichte van mijn bumpers dus mijn plastic delen.

Ik ben begonnen met wassen met de Meguiars Shampoo en een Valma Wash Mit.
Daarna heb ik met de Clay bar mijn zijscherm bewerkt
vervolgens de oranje polijst schijf genomen en de stap 1 van Meguiars
Residu afgenomen met een MicroFiber towel van Meguiars
Vervolgens de Polish gebruikt op een witte schijf
en als laatste de Carnauba Wax gebruikt met een hand applicator de gewone Foam Applicators van Meguiars.

Nu komt het, ik zie totaal geen verschil met bijvoorbeeld mijn motorkap.

De lak voelt wel enorm glad aan en alle poets swirls zijn wel weg, maar ik krijg mijn lak niet meer in de richting van mijn bumpers etc.

iemand enig idee wat ik hieraan kan doen?

Ik heb trouwens geen DAP machine of iets dergelijks. Ik heb gewoon een goedkopere poets machine van de gamma, wel met 1200 toeren zie afbeelding hier beneden. Ik vind het namelijk wat te gek om voor over de 100 euro alleen al een machine te kopen om te polijsten.

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]


Ik hoop dat iemand mij kan helpen ik zou namelijk graag willen zien dat hij wat helderder geel wordt.

Hieronder nog even een foto van de lak verschillen, hoe duidelijk je hem ook kan aanduiden via een foto.

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Is dat een roterende machine ipv een dual action? Pas maar op dat je niet door je laklaag heen gaat. Misschien kan je eens een glaze aanbrengen, zoals Poorboys white diamond, om je glans op te halen vooraleer je een waxlaag aanbrengt.
 
Dat is inderdaad een Rotary, ik pas ook op, vandaar dat ik altijd max. 20 / 25 seconden met de machine en dan het residu af nemen... Maar ligt het dan puur aan de glans dat mijn lak zo dof is??

Persoonlijk denk ik dat het onder mijn blanke lak zit en ik er niet bij kom...
 
Bij het polijsten zou de lak al moeten opkomen in kleur en een glaze moet dit alleen maar doen versterken, het eea ligt natuurlijk ook aan hoeveel product je hebt gebruikt en hoe snel je met je rotary op welke snelheid over de lak bent geweest.
 
Het is inderdaad mogelijk dat het onder de lak zit....is er ooit één van de twee herspoten (bumper of motorkap en vleugels) Misschien is er gewoon kleurverschil. Ben je trouwens zeker dat dit geen unilak is zonder vernislaag? Als het een unilak is dan kan de fout niet onder de blanke laklaag zitten omdat die er simpelweg niet is...
 
Stap1 van meq. is geen machine polish, denk dat er niet veel gepolijst wordt.
Stap1 is een middeltje voor de hand.
 
Naar mijn idee genoeg van het product toegevoegd en de machine tussen 4 / 5 gezet, naar mijn idee hard genoeg... maar is het uberhaupt mogelijk om de lak weer te krijgen zoals die hoort?

Zoja hoe krijg ik dat voor elkaar en nogmaals volgens mij heb ik een blanke lak erop, want er zat namelijk geen gele lak op mijn polijst pad...
 
corsawim zei:
Het is inderdaad mogelijk dat het onder de lak zit....is er ooit één van de twee herspoten (bumper of motorkap en vleugels) Misschien is er gewoon kleurverschil. Ben je trouwens zeker dat dit geen unilak is zonder vernislaag? Als het een unilak is dan kan de fout niet onder de blanke laklaag zitten omdat die er simpelweg niet is...

Ik weet niet zeker of er blanke lak op zit dat is net het probleem, ik had geen geel op mijn pad zitten, heb een stukje met de hand nog geprobeerd, maar daar ook niks op de applicator...

Er is niks overgespoten, want al mijn plastic delen hebben die kleur, de spiegels, bumpers op het dak heb ik van die strips lopen en de sideskirts... allemaal hetzelfde...
 
Ik zou toch eens tot stand 5 à 6 gaan. Dit geeft zeker meer polijstwerking! Als dan je pad nog niet verkleurd , dan is er inderdaad een blanke laklaag aanwezig.
 
Plaats is een foto van de producten die je hebt..............heb zo een vermoeden dat je met het 1-2-3 systeem van meq. in de weer bent..........
 
corsawim zei:
Ik zou toch eens tot stand 5 à 6 gaan. Dit geeft zeker meer polijstwerking! Als dan je pad nog niet verkleurd , dan is er inderdaad een blanke laklaag aanwezig.

En dan is er dus niks aan te doen?? op het moment dat er dan nog geen lak van af komt??
 
Rolf zei:
Plaats is een foto van de producten die je hebt..............heb zo een vermoeden dat je met het 1-2-3 systeem van meq. in de weer bent..........

Ben ik ook, zoals je in mijn topic kan lezen :D
 
corsawim zei:
Ik zou toch eens tot stand 5 à 6 gaan. Dit geeft zeker meer polijstwerking! Als dan je pad nog niet verkleurd , dan is er inderdaad een blanke laklaag aanwezig.


Niet lullig bedoeld: Beetje oppassen met je goede adviezen, direct heeft ie een brandplek! Hij is geen ervaren rotary gebruiker!
 
mickske zei:
Ben ik ook, zoals je in mijn topic kan lezen :D

Dit is niet geschikt om je auto machinaal te polijsten, daar zul je toch wat andere producten voor moeten kopen.
Een polijstmiddel zoals de Poorboy's SSR serie of de producten van Monello.
Met wat je nu hebt kun je boenen tot je een ons weegt, wordt ie alleen maar glad.
 
Rolf zei:
Dit is niet geschikt om je auto machinaal te polijsten, daar zul je toch wat andere producten voor moeten kopen.
Een polijstmiddel zoals de Poorboy's SSR serie of de producten van Monello.
Met wat je nu hebt kun je boenen tot je een ons weegt, wordt ie alleen maar glad.

hmm das wel heel lomp dan :p wat raad je aan waar ik bijna zeker weer fatsoenlijke kleur mee krijg??

Heb stiekem ook geprobeerd met een klein beetje commandant 4... maar ook hier geen gele doek aan over gehouden :S
 
Misschien kan je eens kijken of er iemand bij je in de buurt woont met wat ervaring en de juiste producten, wellicht vind je door het resultaat een apparaat van 100 euro het dan wel waard:)^
 
Berkant zei:
Misschien kan je eens kijken of er iemand bij je in de buurt woont met wat ervaring en de juiste producten, wellicht vind je door het resultaat een apparaat van 100 euro het dan wel waard:)^

Dat is juist het probleem ik weet niemand in de buurt en al mijn vrienden hebben schijt aan auto poetsen hier...
 
Misschien kan je onder je avatar Nederland veranderen in waar je woont en wellicht is er dan iemand die zegt "hey dat is bij mij om de hoek" :party:
 
Berkant zei:
Misschien kan je onder je avatar Nederland veranderen in waar je woont en wellicht is er dan iemand die zegt "hey dat is bij mij om de hoek" :party:


Bij deze waarschijnlijk niet maar goed het valt te proberen inderdaad :-"
 
+1 voor Rolf

Ik denk ook dat je beter uit kan wijken naar een Poorboys SSR serie of een monello pakketje.
En natuurlijk de juiste pads. Je hebt de oranje en de witte. Voor mooie nog een zwarte en een blauw aanschaffen.
De zwarte om te finishen of je glaze en de laatste is voor een wax.
Op het forum staan meerdere stappen plannen.

En wat betreft je machine, je hebt wel lef om meteen met zon ding aan de gang te gaan. Dat zal ik niet ontkennen.
Probeer anders een keer bij iemand langs te gaan met wellicht meer ervaring en met een DAP bij jou in de buurt. Mocht je omgeving Utrecht wonen ben je welkom.