• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Doffe lak van een gele Seat Ibiza polijsten, ik krijg niet het gewenste resultaat. Wat nu?

In ieder geval allemaal al super voor alle hulp... Ach wat lef betreft ik heb gewoon zoiets van gewoon een klein stukje voorzichtig proberen... :)

Stel nou ik schaf ook nog de Poorboy SSR 2.5 aan, is er dan een kleine garantie dat ik die lak dat wel fatsoenlijk krijg?? al is het maar iets mooier geel wordt...
Heb namelijk vorige maand nog voor dik 100 euro aan die meguiars spullen besteld en mijn pa gisteren nog... nu kan 1 of 2 flessen extra kopen geen kwaad maar toch...
 
Rolf zei:
Niet lullig bedoeld: Beetje oppassen met je goede adviezen, direct heeft ie een brandplek! Hij is geen ervaren rotary gebruiker!

Je hebt gelijk Rolf; was even uit het oog verloren dat hij roterend bezig is. bedankt :)_[]
 
Berkant zei:
Wow Sittard dat is wel het uiteinde van Nederland 8-()) misschien iemand uit Belgie :rules

Das dus wat ik bedoel met waarschijnlijk niet ;)

In ieder geval bedankt voor alle reacties, ik ga hem in ieder geval al eens netjes opboennen met mijn 1,2,3 stappen plannetje. wordt het niet beter moet ik er maar tevreden mee zijn....
 
Is dit niet gewoon een gele seat uit de reeks waar de gele kleurlaag onder de blanke lak verweerd? Dat wil zeggen dat je dus kunt polijsten wat je wilt..maar de lak laag is verweerd en niet je blanke lak. Kijk maar eens rond op het seat forum, er zijn meerdere met dit probleem (voornamelijk oudere modellen).
 
Zijn vast wel mensen hier die in die buurt wonen.
Plaats anders ff een oproep!

Als het echt een seat probleem is dan houd alles op.........dan rest alleen nog een spuitbeurtje.
 
Moet erg lachen om die foto van die rotary... dat is mijn foto die ik ooit gemaakt had toen ik dat apparaat ooit gekocht had! Die zie ik iedere keer opduiken op het internet :D
 
stimpy68 zei:
Moet erg lachen om die foto van die rotary... dat is mijn foto die ik ooit gemaakt had toen ik dat apparaat ooit gekocht had! Die zie ik iedere keer opduiken op het internet :D

En voor degene die het niet geloven....

adrie.jpg


:D
 
stimpy68 zei:
Moet erg lachen om die foto van die rotary... dat is mijn foto die ik ooit gemaakt had toen ik dat apparaat ooit gekocht had! Die zie ik iedere keer opduiken op het internet :D

Die foto doet het schijnbaar goed op google :p
 
gerard_nl zei:
als je zin hebt eens naar eindhoven te rijden wil ik wel eens kijken of ik het goed krijg en hoe.

Heeft dit uberhaupt zin als ik niet eens gele lak op een doek krijg zelfs niet als ik flink met commandant in de weer ga??
 
mickske zei:
Heeft dit uberhaupt zin als ik niet eens gele lak op een doek krijg zelfs niet als ik flink met commandant in de weer ga??

De meeste lakken hebben een blanke top coat, dus als je doek geel wordt heb je de blanke laklaag eraf gepolijst.................:-&

Ga eens naar een lokale spuiterij en vraag hun er eens naar te kijken.
Als het probleem in de kleurlaag zit (zoals gezegd in een paar posts hierboven) maar die is afgedekt met een blanke laag zal je enige optie spuiten zijn om de boel weer glanzend te krijgen.
 
Als je lak voorzien is van blanke lak (wat vaak voorkomt), dan zul je geen geen gele lak op je doek vinden! Volkomen normaal dus!
 
Paulus de Boskabouter zei:
Het zou ook uni geel kunnen zijn, deze zijn niet voorzien van een blanke laklaag!

Kan, maar met commanschuur heb je dan wel een gele pad..............
 
Rolf zei:
Kan, maar met commanschuur heb je dan wel een gele pad..............


Jha precies, en ik krijg geen gele pad... Maar mijn vraag was meer krijg je het uberhaupt nog wel goed als er blanke lak overheen zit? wat in mijn geval dus zo is ga ik van uit...

want die blanke lak sluit mijn gele lak af, en dus kom ik met mijn poets spullen niet bij de gele lak en dus krijg ik dit probleem toch nooit opgelost? of zie ik dit verkeerd??
 
Nu ben ik eens gaan proberen op mijn lak van mijn pas aangeschafte Gele Seat Ibiza uit 2000, deze is dof uitgeslagen ten opzichte van mijn bumpers dus mijn plastic delen.



Het is meestal andersom!

De bumpers(gespoten kunstof) verkleuren eerder dan gespoten metaal delen.

En aan je booskijkers te zien (zelfde kleur als de bumpers) zijn deze een keer opnieuw gespoten.

Ik denk dat je altijd kleurverschil blijft houden.
 
Het maakt me ook niets uit als ik kleur verschil heb, alleen vond ik persoonlijk dat dit wel heel veel kleur verschil is.

Maar dat betekend dat alle kunstof delen opnieuw gespoten zijn, zelfs de lijstjes over het dak, de sideskirts alles...
Lijkt me persoonlijk sterk maar het zou altijd kunnen natuurlijk.
 
Zoek eens op het SEAT online forum naar deze kleur, schijnt dat hier vaak problemen mee zijn en sommige zelfs onder garantie van PON overgespoten zijn in verband met deze problemen (verkleuring)