• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Doffe plekken na waxen, hoe dan?

fred201

Detailing addict
14 jun 2012
16
50
Hi allemaal,

In de afgelopen 1.5 maand heb ik 2 keer m'n auto in de wax gezet, maar twee keer kreeg ik na het verwijderen van de wax allemaal doffe plekken ]-0 Gelukkig is het niet zo erg dat je het ook van afstand ziet, maar m'n auto glimt helemaal niet zoals het moet.

De eerste keer dacht ik dat dat kwam omdat ik klei moest gebruiken, dus heb ik een setje gekocht :-"

De tweede keer (afgelopen zaterdag) kreeg ik na zoveel inspanning weer hetzelfde resultaat :( zelfs na het kleien, dus daar ligt het niet aan ben ik al achtergekomen.

Wat doe ik toch fout? Zelf denk ik nog dat het aan een aantal dingen kan liggen en heb een lijstje gemaakt hieronder.

- Was ik de auto niet goed voordat ik begin met waxen (ik gebruik: Meguiars GoldClass Shampoo)?

- Alhoewel ik 2 a 3 doekjes gebruik om de waxlaag te verwijderen, kan het bijvoorbeeld zijn dat ik er nog meer moet gebruiken?

- Natuurlijk zal dat wel afhankelijk zijn van de wax die ik heb, maar moet ik het misschien langer laten curen (ik gebruik: Meguiars GoldClass Liquid Wax en laat deze ongeveer 20-25 minuten curen)?

alvast bedankt allemaal en groetjes,
Fred
 
Ik weet wel zeker dat er teveel wax wordt gebruikt of de curetijd is te kort of de luchtvochtigheid te hoog/laag.. De Goldclass Wax staat nou niet echt bekend om zijn vlekkeloze resultaat.

Advies is minder wax te gebruiken. Met een druppel zo groot als een 10 eurocent muntstuk kun je al gauw een halve tot 3/4 kwart motorkap doen.
 
Idem advies hier, minder wax gebruiken, less = more ;)
Zoals Nicknameless al aangeeft, met een druppel ter grootte van 10 cent kun je halve motorkap doen. Curen kun je testen dmv de swipetest (gebruik even de zoekfunctie ;) )
 
nicknameless zei:
Ik weet wel zeker dat er teveel wax wordt gebruikt of de curetijd is te kort of de luchtvochtigheid te hoog/laag.. De Goldclass Wax staat nou niet echt bekend om zijn vlekkeloze resultaat.

Advies is minder wax te gebruiken. Met een druppel zo groot als een 10 eurocent muntstuk kun je al gauw een halve tot 3/4 kwart motorkap doen.

nu ik dit lees, weet ik ook wel zeker dat het dus daar aan ligt :schaam

ik heb ongeveer 4 - 5 druppels zo groot als een 10 eurocent voor een halve motorkap gebruikt. En maar denken waarom het zo snel gaat met een fles :D
 
stimpy68 zei:
Idem advies hier, minder wax gebruiken, less = more ;)
Zoals Nicknameless al aangeeft, met een druppel ter grootte van 10 cent kun je halve motorkap doen. Curen kun je testen dmv de swipetest (gebruik even de zoekfunctie ;) )

De swipetest heb ik al gedaan, maar dat ging ook al niet zo makkelijk zoals het aangegeven was, blijkbaar ook door de hoeveelheid wax.
 
Kan niet wachten op de volgende poetsbeurt, denk dat ik maar even wat modder ga opzoeken hahaha.
 
Bedankt voor jullie snelle hulp mannen, ik waardeer het zeer. De teleurstelling was groot na 3 uur hard werken afgelopen zaterdag, maar nu ik dit lees heb ik er weer zin in :cool:

Ik heb trouwens het onderwerp van de topic aangepast, voor als er andere zijn met dit probleem.