• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Doffe rode lak -- Toyota Starlet 1996

Ik ben het niet helemaal eens met de 2 adviezen hierboven. Kijk, je moet een doel hebben.
Doel A = Lak rood maken
of
Doel B = Lak rood maken en alle swirls en krassen eruit halen.

Als je alleen doel A hebt, dan gaat het wel met de hand. De reden dat de lak op de andere panelen niet mooi rood wordt kan verschillende oorzaken hebben. Waarschijnlijk is de lak daar té geoxideerd en moet je nog meer lak weghalen totdat je weer bij de 'verse' rode kleur komt. Of wellicht is er ooit schade geweest en zijn er panelen vervangen met een ander paneel of overgespoten.

Bij overspuiten kan een spuiter blanke lak erover hebben gespoten, waardoor de rode lak eronder roze is geworden. Dit heb je vaak bij gele Fiats of oudere (rode en gele) Seat Leons, waarbij de kleurlak onder de blanke lak doffer is geworden. Dit is dan qua kleur niet meer te corrigeren. Je herkent blanke lak als je een polijstmiddel gebruikt en je pad kleurt niet rood.

Voor doel B: volledige correctie: als je dat met het handje wil doen wens ik je veel succes en een goede conditie. Ik heb ook een Starlet gehad, die ik in het begin volledige wilde corrigeren met de hand. Na uren ( u r e n !) achter elkaar boenen en boenen en boenen, constant met krachtige druk op de lak, had ik het dak en de motorkap gedaan. En had ik geen puf meer over om nog met genoeg druk de rest van de auto aan te pakken. En toen kocht ik maar een DAP.

Het hoeft niet altijd 100% te zijn, als je zelf maar tevreden bent. :)^
 
  • Leuk
Reactions: bros
Na heel (heeeeeel) wat poetsen is ben ik eindelijk tevreden met het eind resultaat. Alles blinkt weer mooi en staat netjes in de wax.
Helaas is de motorkap en rechter deur toch iets voller van kleur, maar dit maakt het niet minder.
Vanmiddag komt er nog een flesje Trim&Bumper Gel van AutoGlym binnen en dan maak ik het plastic en rubber nog even netjes.

Hier nog een Before:
conv_2024.jpg


En hier de After:
conv_2086.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  • Leuk
Reactions: bros
Die glimt weer mooi hoor.
had ook een rode starlet en werd al weer flink rood na alleen goed wassen en hotwax vd wasbox.
meer was die ook niet waard meer want was ook al flink wat lak weg gepoetst door de vorige eigenaar

heb een zwarte metallic starlet die wat makkelijker is en ook wat mooier
maar top resultaat
 
Hey BaKoen,

Ziet er inderdaad een STUK beter uit!

Wat ik zoals las in de vorige posts kan ik je het volgende nog meegeven;

Als je dit 'detailen' nou leuk vond en/of nóg meer resultaat wilt behalen, is het een idee om jezelf eens te gaan verdiepen in machinaal poetsen.
Echter, was dit alleen maar (leuk) omdat je jouw nieuwe aanwinst effe wilde opknappen, is het zo ook prima gelukt!

Ikzelf ben recent begonnen hiermee en het blijf leuk! Moet er niet meer aan denken om met de hand te polijsten en stiekem niet eens meer aan handmatig waxen.
Liever lui als moe, wat dat betreft. Collinite 845 wax met een machine = nooit meer met het handje willen :p

Leuke bak, BaKoen, Enjoy!


Greetz
 
  • Leuk
Reactions: bros en Jansen
Edit: ik zie nu dat er nog een pagina met resultaten is. Maar Veloce heb je toch hopelijk niet handmatig gebruikt? (Zonder machine krijg je de lak gewoon niet 100% voor elkaar na gebruik van Veloce of een ander grof polijstmiddel)