• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Driedubbele winterwax test

Update aan de startpost toegevoegd:

Update 2(vrijdag 18 november) :
Aantal gereden kilometers: 2351km
Type weer en temperatuur: veelal droog weer met veel mist en bijgevolg een vochtig wegdek, overdag een temperatuur van gemiddeld 8 graden en s’nachts rond het vriespunt
Zout/pekel op de weg: er is een beetje gestrooid op de Belgische wegen in de afgelopen drie weken.
Tijd sinds laatste wasbeurt: 21 dagen

schema2.jpg

Dit zijn cijfers van het resultaat, van een score op 10. Dit resultaat is na 4103km en na twee keer wassen.

Kleine uitleg bij de bovenstaande tabel:
De wolfgang begint tekenen van vermindering te tonen, de sheeting is wat trager als eerst en ook de beading is niet meer zo mooi perfect rond. Er is nog steeds een goede bescherming aanwezig maar het is toch niet die net gewaxte water afstotendheid zoals je van wolfgang gewoon bent.
Supernatural Hybrid blijft heel goed en merk ik eigenlijk geen verbetering-verslechtering aan op, al is de sheeting misschien een klein beetje minder. Maar hij blijft het goed presteren.
De autoglym kant blijft me verbazen, een ongelofelijk snelle sheeting, het water kan er gewoon niet op blijven liggen, prachtig. Omdat de sheeting zo snel is, zoals vorige keer al vermeld, blijft er wel wat meer water achter. De beading is gelijk gebleven.



Conclusie na 4103km en een twee wasbeurten, er is nog maar weinig verschil te merken. Wolfgang begint een beetje minder te worden maar dat kan gewoon de bovenste laag fuzion zijn die wat minder wordt. Supernatural en Autoglym blijven sterk gaan. Zeker het reeds gereden kilometers ben ik er best over te spreken.
 
Kudo's!

fantastisch dat je hier de tijd voor neemt!
en zeer goed onderbouwt!

mijn eigen mening!

wolfgang valt me tegen! had er meer van verwacht!

autoglym is sterk! en heb nu zelfs spijt dat ik destijds me potje heb verkocht :schaam
 
Dank voor je update Rodders! Ik blijf deze zeker volgen.


Bartezzz ==> Kopen?:grinning: Kijk anders ff of je een (of meer;) )klein samplepotje hebt dat in een envelop past...
 
Update aan de startpost toegevoegd:

Update 3 (vrijdag 23 december) :
Aantal gereden kilometers: 6122km
Type weer en temperatuur: Veel regen, koud en nat weer. Afgewisseld met droog weer en een hoop modder
Zout/pekel op de weg: De voorbije weken is er aardig wat zout over de wegen gestrooid, de wagen had toch een aardige zout aanslag op de carrosserie delen.
Tijd sinds laatste wasbeurt: 35 dagen

schema3.jpg

Dit zijn cijfers van het resultaat, van een score op 10. Dit resultaat is na 10.225km en na drie keer wassen.

Kleine uitleg bij de bovenstaande tabel:
De wolfgang heeft me teleurgesteld, voor zover ik kan zien is deze volledig weg. Geen sheeting meer te zien en de beading is ook echt belabberd. Deze valt dus al af.
Supernautral blijft redelijk goed, sheeting is merkbaar aan het verminderen maar nog steeds aanwezig, ook de beading begint minder te worden.
De autoglym kant blijft me verbazen, ook hier merk je dat het minder begint te worden, maar nog steeds erg snelle sheeting en de beading is nog redelijk mooi.

Conclusie na 10.225km, drie wasbeurten en twee en een halve maand rondrijden kan er al één conclusie gemaakt worden, de Wolfgang verliest en Autoglym blijft verbazen. Ik geef het nog een maand en denk dat dan het beste van de test gedaan is omdat er dan helemaal geen bescherming meer is.
 
Toch apart dat iedereen altijd Wolfgang de hemel in prijst. Komt misschien door wat je zelf al aangeeft dat het een "hipper" merk is doordat ze bijv. de Fuzion heel hoog in de markt hebben gezet. Dit soort tests zijn dus essentieel en mijn waardering heb je! :)^
 
Erg mooie test ! Leuk om te zien dat de underdog Autoglym toch goed uit de test komt !
Autoglym is echt een ondergeschoven kindje terwijl ze ook erg mooie spullen hebben, zeker als je naar de prijs kijkt.

Wat betreft de wolfgang, zelf ben ik van mening dat het vooral een "emotie" wax is, geur is goed, verwerkt heerlijk en geeft een mooi effect.
Hier houdt het dan ook wel op want er kleven ook wel de nodige nadelen aan (bijv. 12 uur droog staan en de prijs)

De wolfgang valt bij mij vooral in de categorie showwax, als ik duurzaamheid wil pak ik wel een Blue Velvet of een Collinite.
 
@Juffer1: de dgps 'moet' 12 uur maar de Fuzion niet ;)
Jan schreef elders ook al eens dat ( en daar had ik zelf eerlijk gezegt nog nooit zo bij stil gestaan ) is dat je met de Fuzion lekker snel in de winterperiode, dus zonder veel moeite, een extra laagje aan kan brengen.
Ik schat in dat dit met de AG en de SN wat minder prettig is, mede door wipe-on/wipe-off fan de Fuzion.
Wil je er alleen zo de winter mee doorkomen dan raad ik 'm ook af en ga naar een alternatief
 
@juffer: De fuzion is een echte wipe on/wipe off wax, makkelijk om snel even aan te brengen en direct weer af te nemen. Hoeft daarna ook niet droog te staan.

@mk-us: denk dat dat op het ad forum was. Maar inderdaad, daarom is de Fuzion wel een topper, door het wipe on / wipe off principe kan je snel een nieuw laagje aanbrengen. Ook de temperatuur/luchtvochtigheid heeft weinig tot geen invloed, daarom is hij ideaal om in de winter tijdens een droog uurtje ergens snel een nieuw laagje aan te brengen.
 
Dat van die Fuzion kan ik wel be-amen. Afgelopen weekend nog meegemaakt met het aanbrengen tussen de regenbuien door. Dan is het natuurlijk fijn dat het niet hoeft te curen. Verder weer topwerk Rodders. Bedankt voor de moeite.
 
Wat een verbazende test zeg, die uitkomst had ik echt totaal niet verwacht.
Dat de Fuzion niet zo lang houdt wist ik wel maar van de DGPS had ik toch echt meer verwacht.
 
Ik had al een hoop positieve ervaringen (qua standtijd) gelezen over de Autoglym HD wax op buitenlandse forums. Het schijnt een mooie wax te zijn voor het geld.

Ik vind waxen als SN Hybrid en Autoglym HD meer in het rijtje passen van de Collinites en Megs M16. Allemaal hele goede waxen, met een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding. Maar toch vinden sommigen deze waxen ook 'emotieloos': geen lekkere geur, niet altijd even makkelijk in gebruik, geen mooie verpakking (hoewel ik die van Autoglym wel netjes vind).

En dat is dan wel weer een verschil met Fuzion of een andere 'emotie'-wax. Lekker geurtje, exclusief potje, makkelijke verwerking, enz. Voor ieder wat wils in ieder geval.

Maar goed, Bedankt voor de test! Altijd leuk om dit soort vergelijkende tests te zien.
 
Ik denk dat hetzelfde kan worden gezegd over C-Quartz. Dit blijft het langste zitten maar wordt tot mijn verbazing weinig gebruikt.
 
Echt ongelofelijk die uitslag en dan te bedenken dat ik die wax toentertijd van jou heb overgenomen en deze weer heb vergeven.....Hahahahaha heb zucht heet zoiets(waxen,proberen)
 
Best wel een verrassende uitslag, was er zelf ook al achter gekomen dat de DGPS kwa standtijd best wel tegenvalt. De SN Hybrid verbaasd mij heel erg kwa beading; na twee weken zat er geen beading meer op de hele auto, maar na een dag of wat begon de beading weer helemaal terug te komen! (wagen was niet gewassen) Dacht echt van: dit is het eerste Dodo product wat mij zwaar tegenvalt, maar gelukkig was dat niet het geval. De wax is regenererend lijkt het wel. Beading en sheeting is nu weer helemaal normaal.
 
Snitser zei:
De HD cleanser kan ik niet meer vinden in het Carclean.com assorti?
Hij is volgens mij ook niet verkrijgbaar bij cc

Echt ongelofelijk die uitslag en dan te bedenken dat ik die wax toentertijd van jou heb overgenomen en deze weer heb vergeven.....Hahahahaha heb zucht heet zoiets(waxen,proberen)
Ik blijf het wel een fijne wax vinden hoor, maar meer voor in de zomer of om snel snel een laagje wax aan te brengen.

Best wel een verrassende uitslag, was er zelf ook al achter gekomen dat de DGPS kwa standtijd best wel tegenvalt. De SN Hybrid verbaasd mij heel erg kwa beading; na twee weken zat er geen beading meer op de hele auto, maar na een dag of wat begon de beading weer helemaal terug te komen! (wagen was niet gewassen) Dacht echt van: dit is het eerste Dodo product wat mij zwaar tegenvalt, maar gelukkig was dat niet het geval. De wax is regenererend lijkt het wel. Beading en sheeting is nu weer helemaal normaal.
Hij is inderdaad anders dan de andere dodo waxen, maar daarom niet slechter al heb ik er zelf heel weinig mee.