• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Een goede combinatie van Pad, doek en product?

LA-384

Detailing addict
12 okt 2009
39
65
Twee bestellingen en zo'n €250,- aan producten verder, ben ik dan eindelijk voorbereid op de grote schoonmaakbeurt welke over een aantal weekjes gaat plaatsvinden. Vandaag heb ik vast mogen/kunnen proefdraaien op de motorkap van mijn vaders auto (zwarte Citroën Picasso uit ~2006) en ik kwam eigenlijk vrij snel tot de conclusie dat het bijzonder lastig is om een keuze te maken tussen de applicator pads. Bij de aanschaf heb ik voornamelijk gekeken naar de beschrijving. Daarnaast wilde ik wat verschillende producten uitproberen.

Hieronder volgt een overzicht van de producten welke ik op dit moment heb gebruikt en daaronder een lijstje van wat ik nog heb liggen. Ik heb wel een mooi en glad resultaat gekregen, maar de swirls zijn helaas niet verdwenen. Graag zou ik dus willen weten of ik de juiste producten gebruik met de juiste hulpmiddelen en of ik misschien een belangrijke pad of doek mis in mijn assortiment.

Wassen:
Meguiars - NXT Generation Car Wash Shampoo
Meguiars - Ultimate Wipe Wash Mitt (Super Thick Microfiber)
Meguiars - Water Magnet Microfiber Drying Towel
Cobra - 'The Bone' Spons
Carrand - Microfiber MAX Supreme Drying Towel - 60x90cm

Kleien:
Mothers Wax - California Gold Clay Bar Paint Saving System - Verbeterd!
- Mothers California Gold Claybar
- Mothers California Gold Showtime Instant Detailer
- Mothers Microfiber Towel

Paintcleanen:
Poorboys World - SSR1 Light Abrasive Swirl Remover
Monello - Black Finessing Pad
Meguiars - Gold Class Supreme Shine Microfiber

Polishen:
Poorboys World - Black Hole
Monello - Concorso UltraSoft Finishing CCS Round Foam Hand Applicator
Poorboys World - Deluxe Mega Towel - Groen - 39x39cm

Sealen:
Poorboys World - EXP Pure Sealant
Poorboys World - Microfiber Applicator
Poorboys World - Deluxe Mega Towel - Geel - 39x39cm

Waxen:
Poorboys World - Natty's Paste Wax Blue
Meguiars - Gold Class Even Coat Applicator Pads
Cobra - Supreme Buff 530 Microfiber Towel - 40x40cm

Ruiten:
Meguiars - NXT Generation Glass Cleaner
Cobra - Miracle Towel - Arctic White - 40x60cm

Velgen:
Poorboys World - Spray and Rinse Wheel Cleaner
- Volgens mij gewoon kwestie van vernevelen en afspoelen.


Overige producten:
Meguiars - Gold Class Supreme Shine Microfiber
Meguiars - Gold Class High Tech Applicator Pad (Soft Foam) - 2 Pack
Meguiars - Gold Class Even Coat Applicator Pads
Poorboys World - Microfiber Applicator
 
Voor de ruiten zou ik ook een pad gebruiken. Werkt veel zuiniger én preciezer!

Voor de velgen zou ik een velgenborstel zeker niet achterwege laten. Voor de rest een mooi lijstje!:cool:
 
Afgezien van het feit dat ik niet weet op welke auto en/of lak je dit hebt geprobeerd is SSR1 op een zwarte pad in de regel niet de meest ideale combi. (ik zeg express niet de meest ideale voordat er hele volkstammen gaan schreeuwen dat het wel degelijk kan etc etc. Het gaat hier om swirls verwijderen tenslotte.)

Doorgaans werkt SSR1 het fijnst op een groene of een witte pad. Om swirls te verwijderen kan soms ook een zwaardere combi nodig zijn zoals SSR 2.5 op een witte of een oranje pad, die je vervolgens weer nawerkt met een hit SSR1 op wit/groen bijvoorbeeld.

Mocht je dus nog niet in het bezit zijn van andere pads, schaf dan bijvoorbeeld een oranje, een witte en een groene pad aan. Een flesje SSR 2.5 (of een flesje Monello Mezzo) is eveneens een welkome aanvulling. Je "bereik" om swirls en overige lakdefecten te verwijderen is dan een stuk groter.
 
@Mcshine,
Ik had het inderdaad zo al eens geprobeerd op de ruiten, maar de wind gooit al snel roet in het eten. Ik denk dat ik het beste de Meguiars evencoat applicator pad kan gebruiken? Of eventueel de Poorboys World Microfiber Applicator. Het lijkt erop dat beide ongeveer dezelfde structuur hebben (badhanddoekenstof achtig).

@Havanna,
Ik heb het type auto er even bij gezet (zwartkleurige Citroën Picasso). Ik weet zo niet uit welk jaar, ik denk 2006 of iets in die richting. Uiteindelijk zijn de producten bestemd voor mijn eigen auto een Mazda MX-5 uit december 2000 in de kleur Brilliant black. Het is mij van beide niet duidelijk wat de hardheid van de lak is.
Ik had zelf al het idee dat de zwarte pad niet het meest ideaal was voor de SSR1, maar bij gebrek aan beter heb ik die gebruikt. Aangezien ik alles handmatig doe, kan ik misschien inderdaad beter SSR2.5 aanschaffen. Zou het afwerken met SSR1 ook op de zwarte pad kunnen? Of voegt dat eigenlijk zo weinig toe dat wit/groen de voorkeur heeft?
Ik moet toch nog spullen voor het interieur aanschaffen, dus kan ik het dan weer mooi combineren.
Je hebt het, neem ik aan, over Lake Country pads?