• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Een nieuwe manier van machinaal polijsten: de BuffPro

Tim

Master of Bling
Medewerker
2 mrt 2008
10.698
200
Berkel en Rodenrijs
Vanuit de USA wordt er hard gewerkt om een nieuw type polijstmachine op de markt te brengen, de BuffPro.

Zie hieronder de BuffPro in werking.


De machine zou ongeveer € 375,- moeten gaan kosten en de 'pads' ongeveer € 35,- per stuk.

Ze claimen dat je in 1 stap hologramvrij kunt polijsten en krassen kunt verwijderen. De fabrikant claimt tevens dat je met een Dual Action machine helemaal geen hologrammen kunt verwijderen (alleen verbergen / vullen). Ook zou een Dual Action machine niet geschikt zijn om oxidatie en watervlekken te verwijderen.

Wat vind je van dit concept? En heeft het kans van slagen?
 
In mijn ogen een beetje een "Tell Sell" verhaaltje met dito crappy muziekje ;)
Zonder het apparaat zelf in handen gehad te hebben en afgaande op het filmpje, lijkt mij het allemaal sterk wat deze meneer te vertellen heeft.
In principe is het een nog steeds een rotary, maar dan 1 die je haaks op de lak zet, maar dan met een breder oppervlak. Dus kun je nog steeds hologrammen krijgen, wel hele mooie rechte in dit geval!

Voor grote oppervlakken lijkt het mij wel handig, als het ook echt werk, boten, caravans e.d. maar voor op een auto?

Kun je niet een proefmodel los peuteren? ;)
 
Was dat die doos van 40cm bij nog wat...

Ben benieuwd wat het doet en of het werkt zoals ze zeggen :-b
 
Tim zei:
Let eens goed op het polijstresultaat op 1:04, zijn dat hologrammen, of is het residu van het polijstmiddel?


Residu denk ik, kijk maar goed bij 0:58, je ziet dat het door wrijven tevoorschijn komt.
Banen staan ook niet de polijstrichting maar in de richting van de beweging met de doek.
 
Vind hem wel erg groot! Hij komt wel erg stabiel over. Maar volgens mij zie ik nog steeds hologrammen...
 
Ik zeg wellicht een mooie aanwinst voor de poetsbedrijven maar voor detailers alhier nou nee:
* veel te groot / lomp
* geen spotbuff mogelijkheid
* onzinnig om te stellen dat je geen hologrammen / watervlekken / oxidatie kan verwijderen met een DA

niewsgierig naar:
# duur van de 'pad'
 
Zou je niet gauw teveel druk op de lak uitoefenen?
Dit omdat de oppervlakte waarmee je op de lak zit veel kleiner is dan met een platte pad
 
Leuk voor als je een vrachtauto moet doen ...
Voor kleinere vlakken zie ik 'm niet zo zitten.

Zal ongetwijfeld geforceerd draaien :confused:

Hans
 
Nou heb ik geen ervaring met machinaal polijsten, maar van wat ik van filmpjes gezien heb, krijg ik de indruk dat dit apparaat toch wel duidelijk sneller werkt.

Ik zie dit apparaat niet op moeilijke plekjes komen (geen spotbuff mogelijkheid).

Het lijkt me alleen geschikt voor polijsten, niet om glaze, sealant of wax op te brengen.
 
Sorry maar het eerste waar ik aan dacht was een omgebouwde schoenenpoetsmachine :roll
Ik vind 'm te lomp, misschien is het idd iets om de boot of de vrachtwagen te gaan doen, maar voor voertuigen is ie ongeschikt.
Buitendat, beweren dat je met een DA geen hologrammen kan verwijderen... meuh Fail !!!!
 
Dat laatste roept inderdaad geen vertrouwen in het apparaat op. Als je al claimt dat je met een DA geen hologrammen weg kan werken, dan heb je toch geen verstand van detailen? En van iemand met weinig verstand van detailen moeten we een detail apparaat kopen? nou...Nee.
 
Dit concept komt me niet onbekend voor. Als je bij Google zoekt op Finimaster kom je ook op zoiets terecht.
Ik werk er zelf mee op RVS.
Ben bang als men het apparaat ook maar iets scheef op de lak houd dat je op de hoek van de rol een behoorlijke warmte krijgt.
Men probeert dit op te vangen met die 2 handvaten maar of het een succes wordt ik weet het niet.
 
Wel een geinige ontwikkeling. Weer iemand die er over nagedacht heeft en dat op zichzelf is bewonderenswaardig.
Voor grote oppervlakten zou het wat kunnen zijn inderdaad. Ben alleen wel benieuwd hoe je er uit ziet na het werken met die machine, want lijkt me dat middelen door de middelpuntvliedende kracht toch wel ernstig op je kleding komen te zitten en het voertuig zelf.
Hun stellingen om deze machine aan de man te brengen zijn natuurlijk kolder, maar goed, er wordt wel meer kolder verteld om producten aan de man te brengen.
Ben benieuwd hoe hij bij die Ferrari de moeilijk bereikbare plekjes heeft aangepakt, waarbij ik moet opmerken dat bij gebruik van deze machine er al snel heel veel moeilijk bereikbare plaatsen op een auto zitten.
Ik zou mijn Excentrische- en Roterende polijstmachines nog niet inruilen voor deze.
 
Voor mij te groot en onhandig. Langs de randen en op minder grote oppervlakten zoals bumper en spiegel gebruik ik graag de 4" pads van LC. Juist omdat deze handzaam zijn. Deze machine is alles behalve handzaam.
 
Ik denk dat de machine alleen handig kan zijn voor grote oppervlakken (boten, caravans, vrachtwagens), maar dan moeten ze de claims wel waarmaken.