• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Een nieuwe manier van machinaal polijsten: de BuffPro

In het filmpje `botst` hij ook met het draaiende gedeelte van de machine tegen de spiegel, ben benieuwd hoe die er vanonderen nu uitziet
 
WilBo: je hebt er ervaring mee? en is dit werkzaam? een dap900 ligt gewoon echt goed in de hand, je polsen in een redelijk natuurlijke bocht, met dit ga je toch echt scheef moeten werken? en altijd 5 kilo torsen die geforceerd vooruit wil? lijkt me niet alles.....

**edit** linkje naar hun website is easy via google te vinden,
machiene zelf kost 399dollar en een pad kost 39,90dollar, en je hebt ze in 4 gradaties, zijnde: finisching, heavy cut, medium cut, polisching pad...
dit is wel raar aangezien ze aangeven op hun website dat er ook gewetsand(of in ieder geval geschuurd) kan worden met hun machine, maar daar hebben ze geen pads voor?

wel een mooi argument is dat ze aangeven dat hun pads niet snel vollopen met product, omdat ze centrifugaal naar buiten ,naar het werkende deel van de pad, gezwierd worden, maar zoals hierboven aangegeven, blijft wss niet alle product in de pad en word het slazwierder met polisching paste :p
 
Tim zei:
Ik denk dat de machine alleen handig kan zijn voor grote oppervlakken (boten, caravans, vrachtwagens), maar dan moeten ze de claims wel waarmaken.
Ik ken iemand die nogal graag vrachtwaggels doet....
 
Als de machine werkelijk tot 2700 toeren gaat ben ik er vrij zeker van dat je er wel hologrammen mee kan maken. Ook het gewicht is aan de zware kant, niet handig dus voor een wagen waar je vaak op je knieen/grond langs moet zitten. Dat hun marketing bestaat uit het slashen van andere producten is een bekende truc, een truc die voor mij de zwakte van het eigen product toont. Een zwakte dat er niet genoeg punten zijn waarin het uitblinkt.
Tevens lijkt me dat door het design van het apparaat er heel moeilijk over rondingen/scherpere kanten van het lakwerk kan gepolijst worden, ook onder een spiegel wil ik hem wel eens zien werken.
En laatste punt lijkt me ook polish sling te zijn, doe maar eens wat polish op een pad van een normale rotary en zet die haaks op de lak, je zal er niet netjes uitzien, lijkt me met deze machine ook zo te zijn.
Misschien perfect voor de vloer, maar voor een auto...
 
Acc_Focus zei:
WilBo: je hebt er ervaring mee? en is dit werkzaam? een dap900 ligt gewoon echt goed in de hand, je polsen in een redelijk natuurlijke bocht, met dit ga je toch echt scheef moeten werken? en altijd 5 kilo torsen die geforceerd vooruit wil? lijkt me niet alles.....

* Ik heb dus niet ervaring met die nieuw genoemde machine maar wel met een soortgelijk apparaat. Die heeft borstel en werking op dezelfde manier.
Niet op autolak maar op RVS plaat. Wat ik merk zodra je de machine ietwat scheef houd dat je meteen een soort "rand" tekening in het rvs krijgt.
Dat ik vraag me af wat er gebeurt op autolak met een bepaald toerental en druk.
 
WilBo zei:
Wat ik merk zodra je de machine ietwat scheef houd dat je meteen een soort "rand" tekening in het rvs krijgt.
ik denk dat dat hun grootste minpunt gaat zijn, je hebt altijd een RAND waar anders gepolijst is,.... ook zie ik niet in hoe je met zo een rol gelijkmatige druk kan uitoefene, met een rotary of da mag er 1 kant zijn in je pad die meer contact maakt, hij gaat toch rond zen as dus hij komt overal bij dit syteem heb je echt een baanvorming....

de toekomst(of tim?) zal antwoorden bieden
 
Ik geloof niet dat wij de machine in ons assortiment op gaan nemen, er zitten teveel haken en ogen aan. Maar vooral de 'argumenten' van de productent vind ik erg zwak. Ze proberen op een onjuiste manier de voordelen van deze machine te presenteren door onwaarheden te vertellen over andere machines. Dat is een verkeerde insteek. Een producent moet uit gaan van de werkelijke kracht van een machine en bij de feiten blijven.
 
ja tim en dat doen jullie bijvoorbeeld al niet,
heb hier al meenig maal(overlaatst nog met die golfR van je?)gelezen dat jijzelf een festool gebruikt ipv een pro900 omdat deze toch net iets meer is...(toen duide je ook op de meerprijs ervan...)
dat is eerlijke marketing die je bijna nergens tegenkomt, maar jullie hebben dan ook een sterk product dat niet verkocht moet worden met mooie praatjes, maar verkocht word door de mooie plaatjes hier, je weet gewoon dat je dan goedzit omda er veel resultaten van te vinden zijn!

soit....einde van offtopic o:)

bestaat de kans dat CC de machine in huis haalt voor een test? of zeg je van....niet nodig we geloven het toch niet?(of gewoon overbodig? kan ook he!)
 
WilBo zei:
*Wat ik merk zodra je de machine ietwat scheef houd dat je meteen een soort "rand" tekening in het rvs krijgt.
Dat ik vraag me af wat er gebeurt op autolak met een bepaald toerental en druk.
Goed verwoord en kan me door jouw beschrijving goed voorstellen wat je bedoeld. Lijkt me inderdaad zeer vervelend werken.
En dat Tim later wist te melden dat de machine ook nog even 5 kilo schoon aan de haak weegt! Phoe.
 
Acc_Focus zei:
bestaat de kans dat CC de machine in huis haalt voor een test? of zeg je van....niet nodig we geloven het toch niet?(of gewoon overbodig? kan ook he!)

Ik zie het voordeel niet, als iemand me kan overtuigen (wellicht in de praktijk) dan wil ik het zeker overwegen.
 
Tim zei:
Ik zie het voordeel niet

Het enige voordeel hiervan is dat je dan kan praten over de voors en tegens nadat je hem werkelik hebt getest en vergeleken, nu is het allemaal giswerk, ik denk dit en ik verwacht dat........niets getest, machine nog niet in de hand gehad maar hij zal wel niet goed zijn, of niets getest, machine nog niet in de hand gehad...oh wat een geweldige machine....... Beide in dit geval gissen, dus dat zal het enige voordeel hiervan kunnen zijn om een machine te laten komen....

Persoonlijk denk ik dat hij voor ons weinig toevoegd, en dan speculeer ik vooral op de prijs versus onbekendheid en vreemde uitvoering van een poetsmachine......
 
Als je met deze machine "vrachtwaggels" gaat doen, dan ben je binnen een jaar "de sterkste man van NL".
5 kilo op en neer op een lap vrachtwagen-plaatwerk..:-b
 
Bij Fokker werden hele vliegtuigen zo gepolijst, wel door een robot, maar toch, het is dezelfde methodiek.
De manier van polijsten is niet nieuw dus.
Denk dat het werken met zo een machine ook oefening vergt, net als een rotary, maar om het meteen zo af te kraken terwijl je het zelf nog nooit in je handen gehad heb vindt ik een beetje kortzichtig.
Hollogrammen ontstaan door de roterende beweging, mijnziens heb je die met deze machine niet, dus hoe sommige van jullie dat nu kunnen roepen????.
Zo heeft ieder systeem voor en nadelen, dus eerst zelf eens proberen en dan pas oordelen.
 
Als je voor de rek staat om een nieuwe schup te kopen en er staat een volledige schup met steel en daarlangs staat enkel de schup, dan weet je toch ook dat je met één van de 2 niet makkelijk kan werken omdat er geen steel aanzit.

Hoezo is dit trouwens geen roterende beweging? En ik ben er zeker van dat dit WEL hologrammen kan veroorzaken !

Gewoon laten staan waar de prul staat. Is eventueel goed om te verven, maar daar is het te duur voor.
 
Wat is een schup?? :weetniet

Dus iedereen weet al dingen zeker terwijl ze hem nog nooit gebruikt hebben??
Knap hoor...........
Als het maar even "outside the box" is wordt het al veroordeeld, jammer vindt ik dat.

Deze machine wordt in de US al veel gebruikt op boten, caravans en motorhomes.
Op grote vlakken kan hij denk ik prima werken.
Denk dat het met die caravan polijstsessie bij CC mischien wel een betere keus was geweest dan een rotary!
Of het de investering waard is voor onze autotjes, denk het niet, daar is ie te beperkt voor.
Maar dat maakt het per definitie geen slechte machine of methode.
 
Rolf zei:
Denk dat het met die caravan polijstsessie bij CC mischien wel een betere keus was geweest dan een rotary!

Ik had hem op de Airstream zeker willen testen / gebruiken! En ik kan me voorstellen dat het dan inderdaad goed had kunnen werken.

Ik heb trouwens een detail gezien van een vliegtuig van Aluminium, daar gingen ze met 15 rotary's aan de slag en volgens mij in de USA. Je zou dan toch verwachten dat iemand met een BuffPro aan de test geslagen zou zijn?
 
@Rolf; Dat "wij" niet enthousiast zijn komt denk ik vooral omdat het voor onze toepassing geen handige machine is. Te groot en te zwaar. Zoals aangegeven zou het op bijvoorbeeld de Airstream wel een handig apparaat zijn. Op de gemiddelde personenauto vind ik het geen handig apparaat, maar wellicht wordt ik verrast na een test.